Toon posts:

HTML-Kit geen verbinding met ftp server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met HTML-Kit en ik krijg daarmee al een paar weken geen verbinding met mijn ftp server.
Deze foutmeldingen krijg ik steeds achter elkaar:

FTP > 500 ESocketException: connect: WSocketResolveProto: Cannot convert protocol 'tcp', Error #11004
FTP - Connection to members.chello.nl failed. (634)
FTP > QUIT
FTP > 426 Timeout

Ik snap er niks van, de chello helpdesk heb ik gebeld die zeggen dat het probleem niet bij hun ligt.
Mijn gebruikersnaam en wachtwoord kloppen gewoon, poort staat op 21, iemand enig idee wat ik verkeerd doe of welke instelling er verkeerd kan staan?

Verwijderd

Ik ken HTML-kit niet dus schiet me niet af als ik iets heel doms zeg, maar kan je wel met een andere ftp-client connecten? UltraFXP ofzo, of Cuteftp?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet, ik gebruik alleen HTML-Kit, want die is tenminste gratis en simpel

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 19:29
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:35:
Dat weet ik niet, ik gebruik alleen HTML-Kit, want die is tenminste gratis en simpel
Gelijk heb je, want die werkt niet, maar hij is wel gratis en simpel :+

Probeer gewoon een gratis FTP proggie, zodat je even kan kijken of het probleem nou in HTML kit ligt of ergens anders aan

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoiMia op 20-02-2005 19:37 ]

Verwijderd

Download dan even een trial en probeer wat ik zei. Als het namelijk met een andere client wel lukt dan kun je al wat uitsluiten :)

Edit: net te laat @ para :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke kan ik nemen dan, ik heb eerst WS_FTP Home geprobeerd maar daarvanis de trial al verlopen.

Verwijderd

http://www.click-now.net/html/UltraFXP.htm

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 19:42 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HTML-Kit zou op zich wel moeten werken ofcourse. Andere client is slechts een workaround.

Verder geef je nogal erg weinig informatie.. Op welk moment krijg je deze error? Wat deed je? Wat moest hij doen wat hij dus niet deed? Etc etc..

Verwijderd

Osiris schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:41:
HTML-Kit zou op zich wel moeten werken ofcourse. Andere client is slechts een workaround.

Verder geef je nogal erg weinig informatie.. Op welk moment krijg je deze error? Wat deed je? Wat moest hij doen wat hij dus niet deed? Etc etc..
Slechts een work-around? Het is toch nog niet eens duidelijk wat het probleem is?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

http://www.smartftp.com voor een gratis FTP client. Met HTML-kit heb ik ook niets anders dan problemen als ik daarmee wil uploaden. Als er ook maar 1 bitje verkeerd aankomt snapt HTML-kit het al niet meer, dan kan je beter een 'echt' FTP-programma gebruiken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:41:

Als ik op connect druk, krijg ik een error.
Verder heb ik de volgende instellingen:

server adres: members.chello.nl port: 21
user login name: c.hendriks30
paswoord: paswoord
Host type: auto detect

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:43:
[...]

Slechts een work-around? Het is toch nog niet eens duidelijk wat het probleem is?
Client is stuk: Gevraagd: wat doe ik verkeerd cq. welke instellingen zouden verkeerd zijn. Oplossingen: andere client installeren. 't Is geen antwoord op de vraag, dus een workaround ;)

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:43:
http://www.smartftp.com voor een gratis FTP client. Met HTML-kit heb ik ook niets anders dan problemen als ik daarmee wil uploaden. Als er ook maar 1 bitje verkeerd aankomt snapt HTML-kit het al niet meer, dan kan je beter een 'echt' FTP-programma gebruiken.
Ben hem nu aan het downloaden. Ben benieuwd.

• Osiris
  • Niet online
Heb je HTML-Kit al eens opnieuw geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:47:
Heb je HTML-Kit al eens opnieuw geinstalleerd?
Ja heb ik al gedaan, had geen nut

Verwijderd

Osiris schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:45:
[...]

Client is stuk: Gevraagd: wat doe ik verkeerd cq. welke instellingen zouden verkeerd zijn. Oplossingen: andere client installeren. 't Is geen antwoord op de vraag, dus een workaround ;)
Oja ;) Naja... workarounds zijn best ok hoor! Niks mis mee. :D

Verwijderd

Topicstarter
Krijg met SmartFTP ook al geen verbinding!
SmartFTP v1.1.984.17
Resolving host name yourserver.com...
Host is onbekend.
Active Help Link: http://www.smartftp.com/support/kb/index.php/83
Connection closed.

Host Not Found > No such host is known

The Domain Name Server (DNS) cannot resolve the named host or internet address. Basically you're trying to connect to a site which doesn't exist anymore or is down temporarily. Try again with a different domain (correct) name or address.

It can also be that you need to configure SmartFTP to work with your firewall or proxy. You'll need to ask your system administrator or ISP for details. The problem is related to the one described in the link below:
Connection refused

And last as a test, you can try connecting to a major site like "ftp.microsoft.com". If you can connect to that then you know it is not a DNS configuration problem.

Ligt het dus toch aan chello. Zal nog maar een keer bellen!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:51:
Krijg met SmartFTP ook al geen verbinding!
SmartFTP v1.1.984.17
Resolving host name yourserver.com...
Host is onbekend.
Active Help Link: http://www.smartftp.com/support/kb/index.php/83
Connection closed.

Host Not Found > No such host is known

The Domain Name Server (DNS) cannot resolve the named host or internet address. Basically you're trying to connect to a site which doesn't exist anymore or is down temporarily. Try again with a different domain (correct) name or address.

It can also be that you need to configure SmartFTP to work with your firewall or proxy. You'll need to ask your system administrator or ISP for details. The problem is related to the one described in the link below:
Connection refused

And last as a test, you can try connecting to a major site like "ftp.microsoft.com". If you can connect to that then you know it is not a DNS configuration problem.

Ligt het dus toch aan chello. Zal nog maar een keer bellen!!
Resolving host name yourserver.com. ?

wattuh? volgens mij heb je een verkeerd server adres ingetypt want het moet toch members.chello.nl zijn?

Edit: arme chello helpdeskerT :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, nee iets verkeerd ingevuld
nu doet ie het wel!

Bedankt hè!
Ff die suffe site van me bijwerken

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 19:29
Osiris schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:45:
[...]

Nee, op die manier proberen we te achterhalen (zonder kennis van HTML kit) of het probleem misschien aan iets anders ligt dan aan seq dat proggie, zoals een FTP server die niet bereikbaar is, accountinstellingen die fout zijn e.d. Elimineren heet dat 8)

Verwijderd

ParaNoiMia schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:04:
[...]

Nee, op die manier proberen we te achterhalen (zonder kennis van HTML kit) of het probleem misschien aan iets anders ligt dan aan seq dat proggie, zoals een FTP server die niet bereikbaar is, accountinstellingen die fout zijn e.d. Elimineren heet dat 8)
_/-\o_ Lol! Ik was er zelf niet opgekomen.. denken kan soms best vermoeiend zijn :z

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 21:18 ]

Pagina: 1