Ik wil dat ik bestanden kan uploaden naar mijn eigen server toe.
Dit wil ik doen via een blob in de mysql database.
Nu heb ik de volgende code:
Ik krijg geen foutmeldingen tijdens het uploaden en de pagina laad ook goed en als result krijg ik:
Het uploaden is gelukt!!
Niets aan de hand zou je zeggen.
Nu is het zo dat er helemaal niets, op de description na, in de database gezet wordt. Als ik via een simpel script via een tabel de inhoud van de database wil weergeven of via phpmyadmin de database bekijk staat er, op de description na, niets in.
Het (of is het de) Blob heeft een grote van altijd 0 byte er staat dus niets in.
Ook zie ik via statbar dat er data naar de server wordt gestuurt na het drukken op submit dus dat zou ook goed moeten gaan.
Wat doe ik fout, ik krijg helemaal geen foutmeldingen dus weet ook niet waar ik moet zoeken.
Dit wil ik doen via een blob in de mysql database.
Nu heb ik de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <?php include ("connect.php") ?> <html> <body> <form method="post" action="<?php echo($_SERVER["PHP_SELF"]);?>" enctype="multipart/form-data"> beschrijving:<br> <input type="text" name="description" size="40"> <p>Bestand om in de database te zetten:<br> <input type="file" name="file" size="40"> <p><input type="submit" value="submit"> </form> <?php if (empty ($_POST)){ exit(); }else{ $description = $_POST["description"]; $name = $_FILES["file"]["tmp_name"]; $type = $_FILES["file"]["type"]; $size = $_FILES["file"]["size"]; $data = file_get_contents($_FILES["file"]["tmp_name"]); $result=MYSQL_QUERY("INSERT INTO binary_data (description,bin_data,filename,filesize,filetype) "."VALUES ('$description','$data','$name','$size','$type')"); echo ("het uploaden is gelukt!!"); } ?> </BODY></HTML> |
Ik krijg geen foutmeldingen tijdens het uploaden en de pagina laad ook goed en als result krijg ik:
Het uploaden is gelukt!!
Niets aan de hand zou je zeggen.
Nu is het zo dat er helemaal niets, op de description na, in de database gezet wordt. Als ik via een simpel script via een tabel de inhoud van de database wil weergeven of via phpmyadmin de database bekijk staat er, op de description na, niets in.
Het (of is het de) Blob heeft een grote van altijd 0 byte er staat dus niets in.
Ook zie ik via statbar dat er data naar de server wordt gestuurt na het drukken op submit dus dat zou ook goed moeten gaan.
Wat doe ik fout, ik krijg helemaal geen foutmeldingen dus weet ook niet waar ik moet zoeken.