6310i firmware upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier 3 nokia 6310i toestellen waarvan er bij 1 de bluetooth headset het prima doet en de andere zijn gewoon helemaal ruk (steeds opnieuw teamen, apparaat word niet herkend, verbreekt op willekeurige momenten of geluid kraakt aan alle kanten).

Nu blijkt dit dus een firmware probleem te zijn. De telefoon die goed is heeft als ik met *#0000# kijk een firmware versie van 5.52, de anderen zijn ouder.

Nu wil ik deze andere telefoons ook graag fixen maar nokia wil me er grof voor laten betalen terwijl het een softwareFOUT is waar ze mij dus voor willen laten dokken.

Je begrijpt, ik wil graag zelf de firmware patchen (downloaden en flashen of uitlezen van de goede telefoon).

Is dit mogelijk? Ik heb de beschikking over een datakabel en IrDA infrarood aansluiting.

Alle hulp is welkom.

Verwijderd

Voor zover mijn kennis gaat is firmware versie 5.52 de laatste versie. Ik heb overigens prima verbinding met m'n Logitech bluetooth headset op firmware 5.51. Ben je bij de Nokia Store geweest, in het verleden deden ze nooit echt moeilijk over firmware upgrades.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 18:56 . Reden: wat vergeten. ]

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12 11:42

SpeedBart

Futurama 0wnage

Gewoon even op zoek gaan naar een unlocker in de buurt, deze kunnen tegen een redelijke prijs veilig je nokia's updaten zonder dat je zelf het risico loopt dat je de telefoons kapot flashed. ;)

Btw firmware upgrades door Nokia service points zijn alleen gratis als je nog garantie op je toestel hebt (1 jaar is standaard)

[ Voor 29% gewijzigd door SpeedBart op 20-02-2005 19:12 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:54:
Voor zover mijn kennis gaat is firmware versie 5.52 de laatste versie. Ik heb overigens prima verbinding met m'n Logitech bluetooth headset op firmware 5.51. Ben je bij de Nokia Store geweest, in het verleden deden ze nooit echt moeilijk over firmware upgrades.
Ja die versie heb ik ook maar op mijn andere 2 phones staat een veel oudere versie.

Die wil ik dus upgraden.

Is hier software voor? Desnoods indien mogelijk dat ik die van deze telefoon uitlees en bij die andere weer inbak oid?

Die andere foon wil mijn pa gaan gebruiken en die heeft ook een BT headset en die foon geeft daar dus problemen.

Verwijderd

Het uitschakelen van bluetooth is een mogelijke oplossing. Nokia heeft inmiddels nieuwe firmware beschikbaar gesteld waarmee het lek wordt gedicht. De nieuwe firmware kunt u gratis op uw toestel laten plaatsen bij een Nokia Service Point (voor adressen zie http://www.nokia.nl/nl/support/serviceP.html). Het betreft versie 5.60. Normaliter is een firmware update niet gratis. In dit geval is het een fout in de software van het toestel, waardoor u gratis kunt opwaarderen. U moet wel duidelijk aangeven bij het service punt dat u voor de bluetooth security update komt, deze firmware upgrade is gratis

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:22:
Het uitschakelen van bluetooth is een mogelijke oplossing. Nokia heeft inmiddels nieuwe firmware beschikbaar gesteld waarmee het lek wordt gedicht. De nieuwe firmware kunt u gratis op uw toestel laten plaatsen bij een Nokia Service Point (voor adressen zie http://www.nokia.nl/nl/support/serviceP.html). Het betreft versie 5.60. Normaliter is een firmware update niet gratis. In dit geval is het een fout in de software van het toestel, waardoor u gratis kunt opwaarderen. U moet wel duidelijk aangeven bij het service punt dat u voor de bluetooth security update komt, deze firmware upgrade is gratis
lezen is ook een vak. Ik heb een headset, werkt niet echt handig he zonder bluetooth........

PS die link is mij bekend, daar kan ik niks mee. een quote van die site dus ook niet. Het zogenaamd gratis zijn van die update is dus niet het geval, Nokia doet dit niet gratis.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 20-02-2005 23:59 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-12 10:17
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:54:
even uit het hoofd:

laatste versie voor de 6310i is 7.0 van ergens in december 2004.
je kan dit zelf doen, echter hiervoor heb je apparatuur nodig die een paar honder eurie kost. Lijkt me niet handig (zie salesplaza.nl en bijv. N-Box/UFS/TWISTER, rond de € 250) voor 1 toestelletje.

Je kan ook bij de meeste unlockshops er nieuwe software opzetten. Dit kost 10 eurie ofzo en dan is het ook gepiept.

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 21-02-2005 19:15 ]

• Fairy
  • Niet online
thefox154 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:13:
[...]

even uit het hoofd:

laatste versie voor de 6310i is 7.0 van ergens in december 2004.
je kan dit zelf doen, echter hiervoor heb je apparatuur nodig die een paar honder eurie kost. Lijkt me niet handig (zie salesplaza.nl en bijv. N-Box/UFS/TWISTER, rond de € 250) voor 1 toestelletje.

Je kan ook bij de meeste unlockshops er nieuwe software opzetten. Dit kost 10 eurie ofzo en dan is het ook gepiept.
Hmm wat idioot dat dat niet gewoon te flashen is.....

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

@ TS: Ik zie nergens een mailadres in je profiel staan, maar ik weet misschien wel wat (in de buurt).... mail mij anders even leon (apenstaartje) redhead (dot) nl

• Fairy
  • Niet online
DoRRoN schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:51:
@ TS: Ik zie nergens een mailadres in je profiel staan, maar ik weet misschien wel wat (in de buurt).... mail mij anders even leon (apenstaartje) redhead (dot) nl
ferry at heibrink dot nl :*)

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

You've got mail..... :-)
Pagina: 1