Ik heb van de week een mini atx mobo gekocht voor de bouw van een budget pc. Het gaat om een msi km3m-v met lan, sound en vga on-board, 300 watt voedig en een athlon xp 2600+.
Meteen toen ik hem in elkaar had geschroefd had ik al problemen met mijn monitor, echter na er een agp video kaart in gezet te hebben ging mijn monitor aan, waarna ik hem weer op de on-board vga heb gehangen. Duurde al met al een minuut of tien. Beetje raar maar vooruit.....
Windows geinstalleerd en de boel draaide.
Volgende dag weer aangezet, maar de monitor krijg ik nu dus met geen mogelijkheid meer aan.
Wat ik zelf al heb gedaan:
-gegoogled ende gesearched
-bios meerdere malen gecleared.
-aangezet met een minimaal aantal aangesloten devices
-aangezet met alle devices (mem,hdd,cdrom)
-andere voeding
-monitor aangesloten op andere pc >>> no problem, monitor is dus niet kapot
-onboard vga geprobeerd >>> geen beeld
-pci vga geprobeerd >>> geen beeld
-agp vga geprobeerd >>> geen beeld
Dit hielp dus allemaal niet. Nu zou je kunnen concluderen dat het mobo kapot is. Maar persoonlijk denk ik niet dat dat het is want: pc hoor ik wel gewoon opstrarten, alles draait >>>> hdd, cdrom, cpu en de router herkent een netwerksignaal van de onboard netwerk kaart. Aleen de monitor gaat dus niet aan. Bovendien had ik in eerste instantie zoals gezegd ook een probleem, maar heb ik dit uiteindelijk gewoon opgelost, waarna de pc enkele uren heeft aangestaan en gewoon prima draaide.
Ik begrijp er kortom geen bal meer van dus een goed idee is meer dan welkom.
Meteen toen ik hem in elkaar had geschroefd had ik al problemen met mijn monitor, echter na er een agp video kaart in gezet te hebben ging mijn monitor aan, waarna ik hem weer op de on-board vga heb gehangen. Duurde al met al een minuut of tien. Beetje raar maar vooruit.....
Windows geinstalleerd en de boel draaide.
Volgende dag weer aangezet, maar de monitor krijg ik nu dus met geen mogelijkheid meer aan.
Wat ik zelf al heb gedaan:
-gegoogled ende gesearched
-bios meerdere malen gecleared.
-aangezet met een minimaal aantal aangesloten devices
-aangezet met alle devices (mem,hdd,cdrom)
-andere voeding
-monitor aangesloten op andere pc >>> no problem, monitor is dus niet kapot
-onboard vga geprobeerd >>> geen beeld
-pci vga geprobeerd >>> geen beeld
-agp vga geprobeerd >>> geen beeld
Dit hielp dus allemaal niet. Nu zou je kunnen concluderen dat het mobo kapot is. Maar persoonlijk denk ik niet dat dat het is want: pc hoor ik wel gewoon opstrarten, alles draait >>>> hdd, cdrom, cpu en de router herkent een netwerksignaal van de onboard netwerk kaart. Aleen de monitor gaat dus niet aan. Bovendien had ik in eerste instantie zoals gezegd ook een probleem, maar heb ik dit uiteindelijk gewoon opgelost, waarna de pc enkele uren heeft aangestaan en gewoon prima draaide.
Ik begrijp er kortom geen bal meer van dus een goed idee is meer dan welkom.