Toon posts:

PC loopt vast, geen beeld P4 3.0 1,5 Gig intern

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was zojuist bezig in photoshop en opeens wordt mijn pc opnieuw opgestart. Dit gebeurt normaal gesproken nooit. Na de herstart kwam ik op mijn bureaublad terecht en kreeg ik zo'n sent/don't sent report berichtje. Ik heb helaas niet gelezen wat hierin stond. Ik wil dit berichtje wegklikken en mijn pc loopt vast. Niks reageerd meer. Ik heb mijn Pc uitgezet en herstart. Toen bleef mijn pc hangen nog voor het inloggen. Wederom uit gezet en opgestart. Nu krijg ik geen beeld meer.... ook hoor ik geen systeem piepje meer.

Ik heb een andere videokaart getest, ook geen beeld. Alle Fans draaien gewoon.

Mijn CPU is normaal gesproken rond de 40 graden.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn??

Specs:

Mobo: P4P800
Proc: P4 3,0 Ghz
Geheugen: 1536 MB (twinmos PC3200)
Video: GF6600GT 128 MB
Koeling: Q-tec 450 W

Alvast bedankt voor de reacties!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je voeding is een Q-tec 450W? (piekvermogen 450W, continu zo'n 350W)

Kijk eens in je bios of met speedfan wat jouw spanningswaarden zijn van je voeding. Ik denk dat vlak voor zo'n reboot je voeding het laat afweten door een te grote belasting, bijvoorbeeld Photoshop.

Interessant topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 10

Q-tec voedingen worden nogal afgekraakt op het forum, trouwens...
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:38:
[...]

Ik krijg geen beeld meer als ik de PC opstart... dat is het vreemde...
Probeer eens een bios reset. (CMOS jumper omzetten, 20 seconden lang, en dan de jumper weer terugzetten)

[ Voor 46% gewijzigd door PD2JK op 20-02-2005 18:39 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:35:
Je voeding is een Q-tec 450W? (piekvermogen 450W, continu zo'n 350W)

Kijk eens in je bios of met speedfan wat jouw spanningswaarden zijn van je voeding. Ik denk dat vlak voor zo'n reboot je voeding het laat afweten door een te grote belasting, bijvoorbeeld Photoshop.

Interessant topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 10
Ik krijg geen beeld meer als ik de PC opstart... dat is het vreemde...

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 12:49
Ik heb EXACT hetzelfe probleem, maar bij het installeren van software, ook alles geprobeert, biosreset helpt niet,

Ook een P4p800se van Asus
Videokaart werkt wel op andere pc.

Mobo, voeding, geheugen, processor en hd 3 maanden oud..

Kan het een virus zijn? want ik lees erg veel van dit soort berichten de laatste tijd
(zonder uitkomst)

BaComania

Verwijderd

Het kan een virus zijn, het kan kapot geheugen zijn, een ander fysiek defect (condensatoren bol)? Hoeveel ampère levert je voeding op de 12V lijn? Die is érg belangrijk! Voor stabiele werking MINIMAAL 18A continu belastbaar nodig, zeker bij een P4!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08 21:09

John2B

I Love RAID5..!!

Check je je geheugen met MEMTEST86, even downloaden (ISO) en op een CD branden, booten van CD en zal je geheugen gecheckt worden. Wel aan te bevelen is deze een aantal uur te laten draaien. Zo gauw deze errors vindt weet je hoe laat het is.

Ik had het laatst ook toen had ik net nieuw geheugen bijgeprikt en kreeg deze spontane reboots ook met photoshop aangezien die een geheugen vreter is.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

Thandor

SilverStreak

@John2B, hij krijgt momenteel geen beeld. Dat probleem moet dus eerst opgelost zijn.

Het beste lijkt me dat je een nieuwe voeding aanschaft/uitprobeerd. Neem dan geen Q-Tec.
Een Q-Tec 420W is slechter dan een SweeX 300W. Als je op GoT gaat vragen of SweeX goed is ja/nee dan krijg je overal te horen dat het een baggermerk is.
Er zijn een aantal mensen die geen problemen hebben met een Q-Tec PSU, die hebben waarschijnlijk mazzel of niet zo'n zwaar systeem.

Zoek dus een goede PSU á la Antec, CWT, Chieftec, OCZ, Tagan etc..
Er zijn wel reviews over te vinden. Wat ik je kan vertellen is dat een Antec Neopower 480W erg krachtig is en ontzettend stil is. De 120MM fan draait bij mij max. 900RPM.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Thandor schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:46:
@John2B, hij krijgt momenteel geen beeld. Dat probleem moet dus eerst opgelost zijn.

Het beste lijkt me dat je een nieuwe voeding aanschaft/uitprobeerd. Neem dan geen Q-Tec.
Een Q-Tec 420W is slechter dan een SweeX 300W. Als je op GoT gaat vragen of SweeX goed is ja/nee dan krijg je overal te horen dat het een baggermerk is.
Er zijn een aantal mensen die geen problemen hebben met een Q-Tec PSU, die hebben waarschijnlijk mazzel of niet zo'n zwaar systeem.

Zoek dus een goede PSU á la Antec, CWT, Chieftec, OCZ, Tagan etc..
Er zijn wel reviews over te vinden. Wat ik je kan vertellen is dat een Antec Neopower 480W erg krachtig is en ontzettend stil is. De 120MM fan draait bij mij max. 900RPM.
Je bedoelt slechter dan een A merk 300 watt voeding? want naar mijn weten doet sweex ook aan met het maximum vermogen pronken , terwijl het een stuk lager is. :)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Nee, ik bedoel een SweeX voeding ;)
Ik had hier een SweeX 300W en heb nog steeds een Q-Tec 420W.
Ze waren allebij even slecht qua het leveren van de goede voltages e.d.
Echter was die Q-Tec:
• Zwaarder, PC is dus zwaarder dus lastiger tillen met LAN's :P
• Aanzienlijk warmer. Had 2 lawaaiige fans. De SweeX maar 1
• De Q-Tec was groter en nam dus meer plek in. Heb je een kleine kast is dat een kleine nadeel.
• De Q-Tec werd ook flink warm als de PC uitstond, de Q-Tec is gewoon erg inefficiënt.

Al met al zijn zowel Q-Tec als SweeX slecht.
SweeX doet met o.a. 650W versies nl. ook aan het "piekvermogen aangeven" verhaaltje 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 20-02-2005 22:36 ]

Verwijderd

Zwaarder is bij voedingen juist beter! Hoewel watt, en ampéres op kritieke voltage lijnen (de meeste dingen in je PC eten van de 12V rail) veel zeggen over de voeding, zegt het gewicht érg veel over de kwaliteit van de voeding! Ik noem dan bijvoorbeeld hoe groot de koelelementen zijn, de dikte van de koperbanen, de kwaliteit van elco's, etcetera.

Iets wat ook veel zegt over de kwaliteit van de voeding is de dikte van de daadwerkelijke kabels die d'r uit komen. De kabels die uit m'n Tagan 480W komen, zijn wel 3x zo dik als de kabeltjes van de complies "standaard" voeding die ik hier heb liggen (schande dat ik zo'n voeding heb, al m'n bakken thuis hebben A-merk voedingen, allemaal rete stabiel. Geeneen intel bak. 4AMD's, 1 VIA).

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Of de voeding is juist zwaar door een aantal goedkope inefficiënte onderdelen ;)
Voor zover ik mij nog kan voorstellen is die Q-Tec 420W zwaarder dan mijn Antec Neopower 480W.
Ik denk niet dat die Q-Tec 420W dan beter is omdat 'ie zwaarder is ;)
Die Antec Neopower 480W die ruil ik iig niet tegen 5 Q-Tec 420W voedingen. Tegen 10 misschien wel, want 10x20€ (doorverkoop) is 200€ :P

Overigens draait de Q-Tec 420W hier nu in een budget systeem.
Een AMD Duron 1800 @ 2120MHz met een laag voltage en verder niet al te zware hardware.
Er zitten ook al anderhalf jaar andere fans in. Arctic Cooling Case Fan TC ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Thandor op 20-02-2005 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gister avond mijn Bios gereset/geflashed, geen resultaat.

Ik denk dat ik inderdaad maar ga testen met een "echte" voeding. Maar ook als ik alle lampjes en CDROM's etc. loskoppel, krijg ik nog geen beeld.

Dus:

- Aan het werk in Photoshop, met beeld, PC gaat rebooten
- Na reboot, met beeld, vastloper net na inloggen.
- Na vastloper, gereboot, beeld komt pas na 10 sec...., vastloper nog voor het inloggen.....
- Ik probeer weer te herstarten... Geen beeld meer.

Monitor werkt nog (tft).

:?

• Shunt
  • Laatst online: 13:25

Shunt

Boe

draai eens een programma als speedfan.
dan kan je even de voedings waardes uit lezen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:00:
draai eens een programma als speedfan.
dan kan je even de voedings waardes uit lezen.
Geen beeld meer.... :'(

• Shunt
  • Laatst online: 13:25

Shunt

Boe

eh foutje bedankt
pak dan eens een multie meter.
:P hehe mm dat krijg je dus van 6 uur non stop aps testen op je werk :'(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1