Toon posts:

[XP] installatie probleem bij games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al een aantal weken een probleem bij het installeren van games.
Meestal krijg een foutmelding dat hij een bepaald bestand niet kan vinden.

Of bij het patchen vindt hij nooit de juiste versie van de bestanden, ook al zijn deze origineel. Gekochte
pc games dus.

Aan de cd rom drives kan het niet liggen, want op mijn usb cd rom drive krijg ik hetzelfde probleem.

Ik heb dan mijn hd vervangen, zelfde probleem.

Daarna heb ik xp eraf gesmeten, en terug op gezet. Ik kreeg foutmeldingen , kan dit bestand niet vinden,
dat bestand niet. Die heb ik dan even overgeslagen. Bij het opstarten merkte ik direct dat xp redelijk brakkig
ging. Random foutmeldingen bij het opstarten van internet explorer, outlook, enz...
Pc startte niet altijd volledig op, viel soms uit.

Dus besloot ik om hem even binnen te doen bij de locale pc boer. Nu werkt Xp terug al een beetje deftig
(ktijg soms nog foutmeldingen bij Internet explorer), maar HET probleem blijft nog altijd volharden in
boosheid...

Ik heb ook nog een Creative audigy kaart, waarvan de creative game port niet werkt, omdat het apparaat niet
genoeg vrije bronnen kan vinden (code 12 dus). Misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

Mijn pc werkte vlotjes met dezelfde configuratie een tijdje geleden.

Even je logfile weggehaald. Post deze maar even ergens op een stukje webruimte ofzo ;)

[ Voor 97% gewijzigd door elevator op 20-02-2005 19:45 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die hele riedel van systeem bestandjes kun je wel achterwege laten, daar hebben we niet echt veel aan.

Wat ik zou doen is eerst je geheugen eens testen dmv memtest86 en kijken of dat problemen geeft.
Anders zou het checken op virii ook geen slecht idee zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm,

Hoe check ik op virii? En kunnen er nog virii opstaan na een volledige herinstallatie?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:54:
Euhm,

Hoe check ik op virii? En kunnen er nog virii opstaan na een volledige herinstallatie?
Met een virusscanner :)

en ja, als er een virus op je systeem zit (en dat kan zijn in je bootsector, of op je hdd als je die niet hebt geformatteerd of misschien backup) dan kun je na een herinstallatie het probleem blijven behouden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke Windowsupdates heb je allemaal geinstalleerd? Ik neem aan ook SP2 :) download ook even een anti-spywareprogramma als Hitmanpro. Te vinden op www.hitmanpro.nl .

Denk dat je ook zoals Terw_Dan even het geheugen moet testen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Mijn RAM blijkt in orde te zijn.
Qua virussen denk ik niet dat er iets op staat, want ik heb een format gedaan en een nieuwe partitie aangemaakt...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:31:
Mijn RAM blijkt in orde te zijn.
Qua virussen denk ik niet dat er iets op staat, want ik heb een format gedaan en een nieuwe partitie aangemaakt...
En hoe weet je dat je RAM in orde is?

Verwijderd

Topicstarter
Door memtest86 te gebruiken
Pagina: 1