Toon posts:

vervanger voor kiss speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu al een dik jaar een kiss dp 500 speler.
Op zich werkt hij redelijk goed (met wat kleine bugs die ik graag verholpen zou willen zien), alleen komen de "regelmatig" beloofde firmwares niet.
De laatste was versie 2.8.8 die vrijwel meteen weer van de website is gehaald wegens een voor sommige grote bug met de afstandbediening.
Ik heb hem wel geinstalleerd en had geen problemen met mijn afstandbediening,(de ondertitels zijn veel beter te lezen doordat ze groter zijn) maar als ik snel vooruit spoel in een film en daarna de film weer normaal ga kijken, zie ik de doorgespoelde ondertiteling heel snel (bijna niet te lezen) voorbij komen totdat hij synchroon met de film is.
Bij de oude firmware zag je geen versnelde ondertiteling totdat de film en ondertiteling synchroon waren, dus is er weer een nieuwe bug bijgekomen. :(
Er zou binnen enkele weken een nieuwe versie voor in de plaats komen zeiden ze enkele maanden geleden maar ik heb nog steeds niets gezien.
Ik vind dit niet kunnen voor zo'n duur apparaat en denk dus serieus aan een vervanger.
Zijn er ondertussen al andere standalone dvdspelers die divx/xvid kunnen afspelen en die ook een netwerkaansluiting hebben? (kon op internet en dit forum niets vinden)
Ik bedoel hiermee niet een xbox, want die heb ik al geprobeerd maar maakte teveel lawaai en was niet mooi genoeg naar mijn zin. (het oog wil ook wat)
Ik zag wel op internet de phillips 720sa (kwam goed uit de test) of zo iets, maar die heeft geen netwerkaansluiting.

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik denk dat je (gezien je ervaringen en eisen) toch maar voor een xbox moet gaan en deze modden naar een XB-case (http://xbox.dalquen.com/m...owpic&pid=3&orderby=dateD) Die ziet er gewoon strak uit en past waarschijnlijk wel bij je stereo set. Hij is ook in het zilver verkrijgbaar. Echter is ie wel duur : je bent 150 kwijt voor de xbox, 125 voor de kast en dan nog zo'n 30 kwijt voor de afstandsbediening. Afhankelijk van je wensen (chip of tsop) kost het modden tussen de 30 en 70 euro (of je doet het zelf). Een harde schijf vervangen is niet nodig mits je van plan bent om spellen erop te zetten. En films is handiger om te streamen. Uiteindelijk kost het kost misschien een paar centen (~350 euro) maar dan ben je er wel echt hoor.

Ik ben zelf van de kiss afgestapt vanwege dezelfde redenen als jij opgeeft : slechte firmware support, buggy met nieuwe films, hardware matige beperking met andere formaten etc etc. De xbox media center slikt echt alles en dan bedoel ik dus echt alles. Ik ben echt op zoek gegaan naar mijn meest vervelende films (die de kiss dus niet wilde spelen) en die speelde de xbox feilloos af.

Die twee nadelen : lawaai en lelijk kun je dus wegwerken met die kast. Ik vind het te duur en heb mijn xbox naar de meterkast verbannen en verlengkabels gebruikt voor de controller en afstandsbediening censor.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 13:52
Ik denk dat KISS over een aantal jaartjes helemaal van de markt weg is. Voornamelijk door de aanhoudende bugs, beloftes die niet nagekomen worden (nieuwe firmwares met updates die na een jaar er nog steeds niet zijn), en de idiote release date verschuivingen.

Zoiezo zullen straks steeds meer mensen een media center o.i.d. kastje kopen (x86 gebaseerd) i.p.v. van een vaste oplossing waar niks aan te upgraden valt.

En ja ik ben er ook in gestonken door een DP-500 te kopen, die ik nu alleen nog maar gebruik om DVD's te kijken, en dat kan dat ding met sommige films (originele) niet eens goed.

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-12-2025
twiekert schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:39:
Ik denk dat KISS over een aantal jaartjes helemaal van de markt weg is. Voornamelijk door de aanhoudende bugs, beloftes die niet nagekomen worden (nieuwe firmwares met updates die na een jaar er nog steeds niet zijn), en de idiote release date verschuivingen.

Zoiezo zullen straks steeds meer mensen een media center o.i.d. kastje kopen (x86 gebaseerd) i.p.v. van een vaste oplossing waar niks aan te upgraden valt.

En ja ik ben er ook in gestonken door een DP-500 te kopen, die ik nu alleen nog maar gebruik om DVD's te kijken, en dat kan dat ding met sommige films (originele) niet eens goed.
Tjsa, KISS komt wel met nieuwe modellen maar maken hun geloofwaardigheid minder door slechte support te geven voor de oude modellen. Dat maakt dat veel tweakers toch wel afhaken.

Echter is er voor media centers nu nog een grote drempel : veel mensen willen niet iets complex of een PC in hun huiskamer hebben staan. Laat staan de kosten van een mediacenter PC versus een media center op een xbox. Ze willen gewoon een doos neerzetten en plug&play. Alleen vanwege dat feit al zal KISS nog wel even blijven bestaan omdat het _net_ acceptabel is.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !