Toon posts:

[Excel 2000] Probleem met factuur in Excel 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zat met een vraagje i.v.m. MS Excel 2000. Ik heb daarin voor m’n vader (zelfstandige) een factuur ontworpen. Ik ben allesbehalve een expert in Excel (of eender welk ander programma waarmee je een factuur kan ontwerpen…), maar ik heb m’n best gedaan ;) en de file ziet er nu als volgt uit:
  • een werkblad met alle klanten en hun gegevens, waarnaar ik in de facturen zelf met nummer verwijs via ‘VERT.ZOEKEN’ (dan vult Excel het in de afzonderlijke facturen zelf netjes in)
  • de facturen zelf (afzonderlijke tabbladen, genaamd 001, 002, …)
  • een overzichtsblad met de volgende kolommen: factuurnummer, klant, bedrag
Het probleem waarmee ik zit heeft te maken met dat overzichtsblad. In de kolom ‘Naam klant’ kan ik wel naar de juiste cel in de betreffende factuur verwijzen (door iets als ‘=‘001’!C14’, want de naam staat telkens in C14, te typen), maar het probleem is dat een paar honderd keer typen (‘=‘002’!C14’, ‘=‘003’!C14’, …) enorm veel tijd kost, omdat ik dat dan voor de kolom bedrag ook nog eens zou moeten doen. En de vulgreep, of hoe heet dat ding, werkt hierop ook niet. :?

Ik ben nu op zoek naar een manier om Excel 'automatisch' '='001'!C14' tot en met '='200'!C14' te laten invullen. Bestaat er zo'n manier? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Ivan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 18:22 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Excel horen natuurlijk niet thuis in Windows Operating Systems maar in het mooie Software Algemeen - ik ga je topic daarom ook daar naar verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Kan je niet gewoon in een kolom 100 - 200 nummeren en vervolgens in de volgende kolom C14 plaatsen. Middels concatenate kan je dan de cellen van de verschillende kolommen aan elkaar koppelen en je hebt 100 maal een verwijzing naar de andere tabs.

Overigens vraag ik mij af of je wel met 100 tabs wilt werken!? Wordt dat niet heel erg onoverzichtelijk...

Verwijderd

Excel is wel leuk, maar als je het toch bij het office pakket wilt houden... is het dan niet een idee om je even in access te verdiepen? een database lijkt mij makkelijker dan zoveel tabbladen..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 20:25 ]