Toon posts:

overstap Linux naar windows probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Linux probleempje.
Ik heb een klein probleempje.
Ik heb om een keertje te proberen linux geinstaleerd op mijn pc.
Allemaal leuk en aardig maar ken er niks mee dus ik d8 vandaag laat ik er me vertrouwde media center maar weer eens opzetten.
Dus ik duw de cd van media center erin start via de cd op en verwijder de partitie`s in de setup zodat ik er nog maar eentje over houd.
Deze heb ik vervolgens als ntfs geformateerd dat ging allemaal goed.
Toen ging hij de bestanden van de windows setup erop zetten om de setup te laaden en nadat ie dat gedaan had kwam ie voorbij de bios en hardware identificatie post en daarna kwam er te staan druk op een toets om optestarten vanaf de cd-rom waardat je normaal niks doet om hem in de windows setup te laten komen.
Maar dat deed hij niet en er kwam te staan fout tijdens lezen van bestuurings systeem.
Dus ik de handelingen een stuk of 4 keer overnieuw gedaan en op een paar andere manieren sloom en snel op ntfs geformateerd.
En steeds krijg ik deze melding.
Google leverde niks op dus kom ik hier even om hulp vragen.
Alvast bedankt.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

heb je je windows cd eruit gehaald?

ik neem iig aan dat je bios vanaf cd wil booten ;) (ik wil niet belerend doen ofzo, maar dat is veel voorkomende pitfall)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 22:43
fdisk /mbr (in DOS)

Zie ook de NOS FAQ

Van de Windows setup-CD de optie 'MBR herstellen' gebruiken, is hetzelfde idee.

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Waarschijnlijk moet je ff je master boot record opnieuw aanmaken Fdisk /mbr onder een DOS bootdisk of onder de NT recovery console: fixboot. Vreemd trouwens dat de windows dat niet doet tijdens de installatie, heb je soms virus protection aan staan in je BIOS?

[ Voor 1% gewijzigd door LeX-333 op 20-02-2005 18:10 . Reden: Typo en te laat :P ]

Too many people, making too many problems

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik vermoed, dat je MBR verneukt is en tijdens het installeren van Windows niet aangeraakt wordt, zodat ie verneukt blijft.

Bak een msdos diskette met fdisk en typ fdisk /mbr. Je kunt hetzelfde volgens mij niet bereiken met fixboot, dit herstelt namelijk alleen de partitie en daar ligt het probleem in dit geval niet vrees ik.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Ubuntu toevallig?

Probleem heb ik laatst ook gehad. Ubuntu op een eigen partitie, en daarna was Windows al niet meer te starten via GRUB. Leek me niet zo'n probleem in eerste instantie. Even MBR fixen of iets dergelijks. Mooi niet, ben er uren mee bezig geweest. Alles (dus ook de Windows partities) uiteindelijk geformatteerd. Uiteindelijk kreeg ik Windows geinstalleerd maar was m'n 250GB shijf opeens nog maar 130 GB. Bleek m'n Windows opeens dus geen ondersteuning meer te hebben voor schijven die over de 130 GB barriere heen gaan. Dat was op te lossen met een fix van MS.

Kortom, ik heb niet echt een nette oplossing, snap zelf ook niet wat er precies gebeurd is. Maar ben wel benieuwd of iemand een nette oplossing heeft (zonder formatteren dus)

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via de windows setup op repareren gedrukt entoen heb ik fixboot C: gedaan en fixmbr.
Maar de fout heb ik nog steeds kan het mischien zijn dat linux een stukje van de hdd heeft ingepikt en dat windows vandaar wil opstarten ofzo.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 08:47

zomertje

Barisax knorretje

En vanuit linux fdisk een dos partitie maken? Dus gewoon net beginnen als bij een linux installatie alleen andere partities maken en de boel schoonmaken dus

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1