Ik ben bezig met een spel in Borland C++ Builder en het werkt allemaal goed. Er worden levels ingeladen vanuit een binair bestand en dan kan je het spelen. Maar nou wil ik dat het bestand met de levels in de executable komt te zitten, dus dat je geen externe bestanden nodig hebt.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Mijn eerste idee was om alle data (mbt van een hulp programma) om te zetten in C++ code met constanten, en het op die manier mee te compileren. Dus zoiets
Maar is het misschien ook mogelijk om het data bestand te includen als resource. En is het dan ook nog mogelijk het te benaderen alsof het een bestand is, dus een input stream? Op die manier zou ik de inlees-functies hetzelfde kunnen houden, maar hoe?
Hoe kan ik dit het beste doen?
Mijn eerste idee was om alle data (mbt van een hulp programma) om te zetten in C++ code met constanten, en het op die manier mee te compileren. Dus zoiets
code:
1
2
3
4
5
6
7
| const byte background[4][4] = { {14, 5, 98, 1},
{98, 47, 91, 8},
{13, 24, 57, 89},
{92, 59, 8, 25}
};
const byte tiles[10] = {1, 4, 8, 3, 7, 8, 4, 8, 9} ;
// etc. |
Maar is het misschien ook mogelijk om het data bestand te includen als resource. En is het dan ook nog mogelijk het te benaderen alsof het een bestand is, dus een input stream? Op die manier zou ik de inlees-functies hetzelfde kunnen houden, maar hoe?
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider