[SW 10.1] Bad EIP Value tijdens laden Install

Pagina: 1
Acties:

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Ik heb hier een al wat oudere pc staan. Pentium 166MHz, 64MB RAM, met 3 HD's (2Gb, 2x 1,2Gb) en daar heb ik hiervoor VectorLinux zonder problemen op gedraait.
Maar nu moet wil ik er graag SlackWare op hebben. Aangezien de installatie van VectorLinux prima verliep ging ik er van uit dat SlackWare me dan ook geen problemen ging geven aangezien VL is gebaseerd op SlackWare.
Niets is minder waar want nu krijg ik tijdens het initialiseren van de install een error Bad EIP Value.

Het gaat goed tot de CDROM drive gedetecteerd wordt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
hdd: ATAPI CD-ROM DRIVE 24X MAXIMUM, ATAPI CD/DVD-ROM drive
Unable to handle kernel NULL pointer dereference at virtual address 00000000
printing eip:
00000000
*pde = 00000000
Oops: 0000
CPU: 0
EIP: 0010:[<00000000>]    Not tainted
EFLAGS: 00010282

<Hier staat wat eax-ss adressen, process swapper, Stack, Call Trace, deze kan ik ook wel geven mocht dat nodig zijn>

Code: Bad EIP Value
 <0>Kernel panic: Attempted to kill init!

En verder komt hij niet.
Zou het kunnen liggen aan het feit dat een 2.4 kernel is? Ik kan namelijk Linux met een 2.2 (<-DeLi Linux) en een 2.6 (<-VL) wel succesvol installeren.
Is het mogelijk om slack te installeren met een 2.6 kernel? Neem aan van wel en hoe moet ik dat doen dan? Of draait de installatie op ISOLinux en kan ik daar mogelijk iets in aanpassen? Ik ben niet een expert op Linux gebied maar ben bereid mijn handjes vies te maken, heb alleen wat hulp nodig.
Als het goed is staat er op de Slackware CD een 2.6.10 kernel. Maar kan ik deze ook gebruiken voor de install? Net even op de cd gekeken en deze staat op cd2, als .tgz files en niet als BzImage.

Ik heb al een aantal search gedaan op Bad EIP Value. Er worden dingen genoemd als het instellen van het BIOS en daar PnP OS disablen. Daar stond hij al op dus dat is het niet.
Ook booten met de optie -nobiospnp achter de bare.i kernel heb ik geprobeerd, zonder succes.
Omdat ik dacht dat het mogelijk het cdrom station kon zijn heb ik geboot met de old_cd.i kernel, ook zonder succes. Ook die met de -nobiospnp optie.
Vraag me trouwens af of die -nobiospnp parameter uberhaupt gepakt wordt aangezien ik helemaal geen afwijkend iets krijg tegenover de bare.i zonder die optie.

Ik heb uiteraard de .iso's gecheckt met MD5Summer. Ook ga ik proberen de cd even opnieuw te branden in de hoop dat dat het is maar ik heb deze ook al op 4x speed gedaan dus dat lijkt me heel erg stug. Cd's inmiddels al 2x herbrand ook op andere RW, geen verschil. Ik brand overigens wel op CDRW maar dit lijkt me niets uitmaken.

Ik hoop dat jullie me hulp kunnen bieden.

[ Voor 36% gewijzigd door Ultraman op 21-02-2005 19:03 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Subtiel schopje...

• PowerSp00n
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

cybersteef schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:36:
Vraag me trouwens af of die -nobiospnp parameter uberhaupt gepakt wordt aangezien ik helemaal geen afwijkend iets krijg tegenover de bare.i zonder die optie..
Probeer het eens zonder streepje :). bare.i nobiospnp dus.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Wordt gelijk geprobeerd. Post zo het resultaat.
[Update]
Nee heeft niets geholpen, probleem blijft hetzelfde.

De versie van ISOLinux die gedraait wordt is op de SW10.1 cd trouwens 2.14. Op VL4.3 betreft het ISOLinux 2.01. Dat lijkt me niet het probleem maar misschien is 2.14 strenger kwa hardware?
Zou het aan het cd-rom station kunnen liggen, hoewel die overigens perfect werkt in 3 andere Linux distro's, Windows en BeOS.
Ik neem aan dat met bare.i de 2.4.29 kernel geladen wordt, maar is er een mogelijkheid om die te vervangen door een 2.6 kernel? Want daarvan weet ik dat die werkt.

[ Voor 100% gewijzigd door Ultraman op 21-02-2005 17:10 ]

• PowerSp00n
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

cybersteef schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:00:
Ik neem aan dat met bare.i de 2.4.29 kernel geladen wordt, maar is er een mogelijkheid om die te vervangen door een 2.6 kernel? Want daarvan weet ik dat die werkt.
Kijk even naar de SlackBuilds van de kernel images, die kun je op elke mirror wel vinden onder het mapje source. Je kunt opzich wel heel wat aanpassen aan de installatie cd, dat doe ik zelf ook bijv. dat de installatie via een seriele console bedient kan worden. Het is alleen even proberen enzo.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Als ik je goed begrijp. Het zou dus mogelijk moeten zijn om zeg maar 2.6 bare.i kernel te maken om daarmee te installen?

Ik heb deze readme gevonden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
For a 2.6.x kernel (much easier):

Untar Linus' source in /usr/src.
   Make all files owned by root:root with reasonable perms.
   Install a suitable .config, or use make menuconfig, etc.
   make oldconfig > /dev/null
   make bzImage
   make clean
   rm .version

That's it!

Nou heb ik nog nooit zelf een kernel gebouwd, maar wel al een aantal keer artikelen en howto's doorgelezen.

1.Even een andere Linux (VL4.3 waarschijnlijk) installen.
2.Goede 2.6.x (nu 2.6.10) downloaden, untarren /usr/src
3.Dan zorg ik wel gewoon dat ik vanaf het begin als root aangemeld ben, toch een tijdelijk systeem.
4.Hier zit ik met de config, kan ik daar de config van bare.i gebruiken of juist niet? Dit is even het gebied waar mijn kennis te kort schiet. Of ik zou een geschikte config moeten maken met "make menuconfig".

Ik ga denk ik dan even weer VL4.3 er op zetten en daarmee proberen een nieuwe kernel te compilen aangezien ik nog nooit een kernel gecompiled heb. Ik denk dat dat een goede ervaring zal zijn.
Natuurlijk zijn alle posts welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 21-02-2005 22:09 ]

Pagina: 1