Ik ben aan het rondkijken op basis van welke CPU socket ik mijn HTPC wil gaan opbouwen. Wat ik al wel heb besloten is om voor Athlon64 te gaan vanwege Cool'n'Quiet. Tevens wil ik hierbij voor de 90nm technologie gaan omdat deze nog wat zuiniger zijn. Al met al heb je dan een prima warmte huishouding met deze twee items. De mobile varianten vallen eigenlijk een beetje af (om verschillende redenen die ik hier even niet ga opsommen). Een keus zou kunnen zijn de Athlon64 3000+ (Winchester), welke dus 939-based is.
Mijn vragen nu zijn:
- Is er ook 90nm Athlon64 beschikbaar met 754 socket (of komt beschikbaar)?
- Indien het toch de 939 socket gaat worden (en dus de Athlon64 3000+ Winchester core), zijn er ook mainboards met micro-ATX vormfactor? Ik wil zo'n compact mogelijk systeem hebben.
Waarom mATX: lekker compact houden en er komt toch alleen maar enkel een grafische kaart (Radeon 9550 of FX-5200) en een Hauppauge PVR-500MCE op. Meer sloten heb ik dus niet nodig.
Cheers,
Mijn vragen nu zijn:
- Is er ook 90nm Athlon64 beschikbaar met 754 socket (of komt beschikbaar)?
- Indien het toch de 939 socket gaat worden (en dus de Athlon64 3000+ Winchester core), zijn er ook mainboards met micro-ATX vormfactor? Ik wil zo'n compact mogelijk systeem hebben.
Waarom mATX: lekker compact houden en er komt toch alleen maar enkel een grafische kaart (Radeon 9550 of FX-5200) en een Hauppauge PVR-500MCE op. Meer sloten heb ik dus niet nodig.
Cheers,