Toon posts:

Wat is kwalitatief de beste DVD-brander out there

Pagina: 1
Acties:
  • 4.401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai Tweakers,

Ik werk hier op een aardig groot kantoor waar we af en toe rond de 150 dvds met cursusmateriaal moeten branden. Uiteraard kan het dan niet voorkomen dat een van die 150 dvds het niet doet bij de cursisten. Natuurlijk ligt dat ook grotendeels aan de media die ik gebruik maar volgens mij ook aan de brander. Ik werk nu nog steeds met een NEC ND-2500 (8x) maar die bezorgt me af en toe wel wat problemen. Vandaar ook dat ik opzoek ben naar een vervanger. Het gaat mij dan vooral om de kwaliteit van het branden (zijn grote .iso/.img files), de snelheid is iets minder belangrijk.
Ik zit nu zelf te denken aan de nieuwe NEC ND-3520, maar als iemand een beter idee heeft (geld speelt geen rol) laat het me alsjeblieft weten ;)

Hartelijk dank!

Verwijderd

Als je 150 dvd's moet branden (ik neem aan dezelfde) kan je beter voor een toren met branders kiezen volgens mij :)
Persoonlijk denk ik niet dat de brander het probleem is, maar de media waar je op brand of de spelers waar men het op afspeelt
Ik gebruik zelf een NEC1300A en brand op Arita en heb nog nooit problemen gehad..

Verder denk ik dat "kwalitatief" een beetje subjectief gegeven is, de ene zweert erbij, de ander vervloekt het

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 22:17
Ik durf het niet te zeggen .. NEC en Lite-on zijn bijvoorbeeld prima merken.

Wat vooral belangrijk is de MEDIA .. betaal alsjeblieft 20 cent meer per dvd en hier zul je later blij mee zijn. Ik weet wel dat NEC3500 of NEC3520 met YUDEN00T02 media HELE GOEDE resultaten levert. FUJI DVD+R 8x schijfjes bij de meeste winkels hebben deze mediacode.

www.cdfreaks.com > hier is ontzettend veel te vinden over DVD Burning .. meer dan op tweakers.
Neem daar maar eens een kijk!

[ Voor 1% gewijzigd door knights16 op 20-02-2005 20:38 . Reden: wolvie was me voor ]

PVoutput

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als ik aan 'goede' branders denk, gaan mijn gedachten meteen naar Plextor, Sony etc...

Misschien omdat Plextor gewoon dé branders waren in den beginne der branden. Sony heeft al miljoenen loopwerken gemaakt voor allerlei soorten media (MD, CD, etc), dus dat moet technisch wel goed zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 20-02-2005 17:11 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Met kwalitatief bedoel ik natuurlijk dat er geen read errors zijn. Ik gebruik de brander op mijn werk ook nog wel eens voor andere .img backups waar brandfouten absoluut niet bij voor kunnen komen. Lagere brandspeeds helpen dan soms ook niet en de schijfjes waar ik op brand zijn denk ik ook niet het probleem. Het kan natuurlijk zijn dat door de firmwares die ik in de loop van de tijd veranderd heb de boel misschien een beetje kapot gegaan is, maar dat zou toch eigenlijk niet mogen :)

Enniewee het is zowieso tijd voor een nieuwe. Vandaar ook dat ik jullie raad vroeg

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
knights16 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:09:.

www.cdfreaks.com > hier is ontzettend veel te vinden over DVD Burning .. meer dan op tweakers.
Klopt, iets specifieker de reviews daar.
Voor wat het waard is, bij Chip.de staan Plextor branders op de 1e en 2e plaats.
De media keuze is nog belangrijker denk ik. Neem geen no-name schijfjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Henk007 op 20-02-2005 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
knights16 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:09:
Ik durf het niet te zeggen .. NEC en Lite-on zijn bijvoorbeeld prima merken.

Wat vooral belangrijk is de MEDIA .. betaal alsjeblieft 20 cent meer per dvd en hier zul je later blij mee zijn. Ik weet wel dat NEC3500 of NEC3520 met YUDEN00T02 media HELE GOEDE resultaten levert. FUJI DVD+R 8x schijfjes bij de meeste winkels hebben deze mediacode.

Ik heb daar inderdaad ook een account hoor ;) Maar hier zitten ook wel mensen die verstand van hebben + dat ze Nederlands zijn he!
Prutz0r schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:10:
Als ik aan 'goede' branders denk, gaan mijn gedachten meteen naar Plextor, Sony etc...

Misschien omdat Plextor gewoon dé branders waren in den beginne der branden. Sony heeft al miljoenen loopwerken gemaakt voor allerlei soorten media (MD, CD, etc), dus dat moet technisch wel goed zitten.
Ik zit inderdaad ook te denken aan Plextor ja! Ze zijn dan misschien iets duurder maar over het algemeen betekent dat wel dat het beter is. Sony is ook het overwegen waard, zal even zoeken in de Pricewatch

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-02 10:21

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Een huistuin en keuken brander kan niet op tegen hoeveelheden van 150 per keer met wisselende media en met de eis dat ze het daarna in elk willekeurig andere speler het ook moeten doen.

Ik zou eens kijken als je zulke hoeveelheden meot laten branden deze uit te besteden aan een "profesionele" uitgever. Dat scheelt een hop tijd en bespaart je een hoop kosten op 'uitgefikte' branders en media. Die gebruiken nette masters met DVD-branders die wat meer aantallen aankunnem (10.000én) en je kunt het resultaat dan ook netjes laten valideren.

Misshien als je het 123 lijkt het duurder als zelf branden, maar ik denk dat je uiteindelijk wel bespaart op de Branders die je steeds moet vervangen en niet werkende DVD's tijdens de cursussen. Helemaal als er een hel batch het niet wil doen omdat ze toevallig de verkeerde kleur haden voor de DVD-spelers ter plekke.

(my 2 cents)

[ Voor 3% gewijzigd door EYE_EYE op 20-02-2005 17:16 ]

Have a great day

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb een tijd terug ook zoiets gehad, en sindsdien zweer ik bij plextor branders en plextor dvd's.

Klinkt vrij belachelijk, maar veel minder read errors dan bijvoorbeeld de sony dvd's. Nadeel is wel dat die dvd's lastig te krijgen zijn (heb er hier gelukkig nog 200 liggen :+ )

• Henk007
EYE_EYE schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:16:. Die gebruiken nette masters met DVD-branders die wat meer aantallen aankunnem (10.000én)
Geef eens een paar voorbeelden van merken en types :P

Verwijderd

Als je toch aan het rondkijken bent, overweeg de BenQ lijn
Kwamen als besten (kwalitatief) uit in testen van het gerespecteerde c't magazine.
Hier is een burn quality hall of fame van de 1620. Verder nog vele positieve reacties daar op dat benq forum.
Samen met taiyo yuden media, een onklopbaar combo.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-03 22:48
vergeet pioneer niet he! is zeker 1 vd beste samen met NEC en Plextor. Ik dacht dat Pioneer de chips van NEC gebruikte, but don't hang me for that! Kep zelf een A06 en die doet het super. De nieuwste van Pioneer is ook zeker weten een hele goede.

Ik denk toch dat de meeste mensen gelijk hebben. Het verschil tussen een NEC, Pioneer of een Plextor is niet de moeite waard. Je kunt beter kwaliteit schijfjes kopen!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het valt me op dat er veel reacties zijn in de trant van 'Ik heb die en die altijd een goede cd-branderfabrikant gevonden, dus...' of 'die en die maakt zoveel loopwerken, dat moet wel goed zijn'. Tja.
Ik heb zelf dvd-branders (gehad) van Philips, Plextor, NEC, Benq en Lite-On. De NEC 3500 en Benq 1620 zijn tot nu toe duidelijk de beste branders. Beide leveren topkwaliteit als je goede media gebruikt. De Benq is net een fractie beter met de media die ik graag gebruik (Taiyo Yuden T02 en TY02 en Verbatim MCC004). Hij biedt bovendien foutrapportage (NEC niet), zodat je de kwaliteit vooraf en achteraf kunt controleren.
De NEC 3520 wacht nog op betere firmware en biedt nog steeds geen foutrapportage.
Ik zou dus de Benq 1620 aanraden (of de Philips 1640/1620, waar je eventueel dezelfde firmware in kunt flashen).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontcapst.

Verwijderd

Topicstarter
Na lang vergelijken ga ik toch waarschijnlijk voor de Plextor PX-716A 16x (Retail, Dual-layer). Bij mijn oordeel heb ik ook gekeken naar de tests op cdfreaks en uiteraard andere sites. De BenQ zag er ook veebelovend uit, maar aangezien geld niet uitmaakt voor mijn baas neem ik de ietwat duurdere Plextor. Samen met goede media moet dit een killercombo worden dacht ik zo!

Dank allemaal voor jullie bijdrage.

• Henk007
Veel succes.
Post later eens de resultaten in dit topic. Welke media gekozen? Welke brandsnelheid ? Hoeveel van de 150 konden de schijf niet lezen (hopelijk 0 ;-) ) , enz.
Wellicht kunnen mede-tweakers er nog wat van leren.

• Nilco
  • Laatst online: 02-03 15:24
Puntz0r: Ik wil je niet van je keuze brengen maar met de 708, 712 en 716 hoor en lees ik toch vaak problemen. 2 collega's hebben ook een 716 en bij beide zijn ze al 2x ge-rma-ed. Ze hebben nu een "handpicked" drive en die werkt wel goed. Ik hoop dat je gelijk een goeie drive hebt.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:31:
Als je toch aan het rondkijken bent, overweeg de BenQ lijn
Kwamen als besten (kwalitatief) uit in testen van het gerespecteerde c't magazine.
Hier is een burn quality hall of fame van de 1620. Verder nog vele positieve reacties daar op dat benq forum.
Samen met taiyo yuden media, een onklopbaar combo.
Ik heb ze verkocht... ongeveer 50 stuks. Zijn er na 3 maanden ongeveer 40 terug gekomen en die waren idd allemaal kapot. Mijn vertrouwen in BenQ is iig niet zo geweldig meer, en zo'n test is slechts een moment opname. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik zit eraan te denken om vandeweek een NEC 3520 te kopen (mn 1ste DVD brander :D ) , maar vraag me nu af wat de beste DVD's zijn die ik kan kopen (geld speelt geen rol, gewoon het beste dus).De bedoeling is dat het voor landurige archivering van lossless audio gebruikt gaat worden.
Heb altijd met mn CD-R op Taiyo Yuden White printable gebrand, dus zit eraan te denken nu weer voor de witte Taiyo's te gaan. Hoor ook goede en minder goede verhalen over MAM-E (voorheen Mitsui) , dus ben daar wel iets terughoudend in.

Verder vraag ik me af of ik nou DVD-r of DVD+r moet kopen (de NEC 3520 kan beide formaten aan), ben daar niet helemaal uit wat nou precies de verschillen zijn. Ik merk wel dat white Printable Taiyo Yuden DVD+r erg lastig te krijgen zijn (in duitsland).

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Topicstarter
Hellhound schreef op maandag 21 februari 2005 @ 01:40:
Ik zit eraan te denken om vandeweek een NEC 3520 te kopen (mn 1ste DVD brander :D ) , maar vraag me nu af wat de beste DVD's zijn die ik kan kopen (geld speelt geen rol, gewoon het beste dus).De bedoeling is dat het voor landurige archivering van lossless audio gebruikt gaat worden.
Heb altijd met mn CD-R op Taiyo Yuden White printable gebrand, dus zit eraan te denken nu weer voor de witte Taiyo's te gaan. Hoor ook goede en minder goede verhalen over MAM-E (voorheen Mitsui) , dus ben daar wel iets terughoudend in.

Verder vraag ik me af of ik nou DVD-r of DVD+r moet kopen (de NEC 3520 kan beide formaten aan), ben daar niet helemaal uit wat nou precies de verschillen zijn. Ik merk wel dat white Printable Taiyo Yuden DVD+r erg lastig te krijgen zijn (in duitsland).
Ik heb vroeger MAM-E gehad voor mijn NEC 2500, dat werkte super. Gewoon op 4x branden, had er iets van 50 en geen een die niet goed was. Maargoed bij de ene werkt het perfect en bij de andere niet. Het is echt een kwestie van testen!

• knights16
Verder vraag ik me af of ik nou DVD-r of DVD+r moet kopen (de NEC 3520 kan beide formaten aan), ben daar niet helemaal uit wat nou precies de verschillen zijn. Ik merk wel dat white Printable Taiyo Yuden DVD+r erg lastig te krijgen zijn (in duitsland).[/quote]

Als je voorkeur uitgaat naar printables dvds kan ik je daar niet verder mee helpen wbt merk, heb mijzelf daar niet in verdiept!, wel weet ik dat als je een NEC koopt kun je hierbij het booktype instellen (wat de meeste branders van tegenwoordig kunnen) dit verhoogt de compabiliteit met dvd spelers van de klant thuis. Een search op booktype moet voldoende zijn.

PVoutput

• FUBAR
  • Laatst online: 02-03 19:30

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Zo goed als Sony en met name Plextor waren bij CD-branders zo gewoontjes zijn ze nu met de DVD-branders.

Waar ik vroeger graag iets meer (nou ja 2,5 keer meer) betaalde voor een plextor, geeft de kwaliteit van hun DVD-branders (met name de 716 valt tegen) geen enkele aanleiding meer om deze te verkiezen boven een Nec of BenQ die ongeveer de helft kosten.

Sony heeft met de 504 ongeveer zijn laatste echt goede brander geleverd, de modellen die daarna kwamen haalden het niet bij de NEC's en Pioneer.

Van de Benq 1620 lees ik bij het branden van DVD+ media hele goede verhalen, met name in combinatie met goede media (Yuden, MCC, en ook Ricoh) levert deze brander echt topkwaliteit schijfjes af. Daarentegen lijken er inderdaad ook relatief veel branders vroetijdig te overlijden.
Ik ben zelf erg benieuwd naar de Benq 1640 die momenteel alleen nog maar de verkrijgen is in Duitsland.

Nec branders zijn in Nederland praktisch de goedkoopste branders, hoewel ze prima branden met zowel + als - media. De Nec 3500 is legendarisch voor kwalitiet en mediaondersteuning maar inmiddels alweer opgevolgt door de 3520 en zeer recent de 3540. De 3520 had nog wel een firmware update nodig om kwalitatief in de buurt te komen van zijn voorganger, maar de 3540 lijkt toch weer veel belovend, want deze doet bij de introductie niet onder voor de huidige 3520.

Het voordeel van Nec is dat er een erg actieve gebruikersgroep bestaat die zelf ook aanpassingen doen aan de firmware van de Nec's, dit is niet alleen om schijfjes sneller te kunnen branden maar ook om eventueel de brandkwalitiet te verbeteren. Aan de andere kant is Nec zelf niet erg snel met het uitbrengen van nieuwe firmware's, dus wil je alleen de officiele firmware gebruiken dan is dat misschien een nadeel. In dat opzicht is Benq beter bezig, deze ondersteund met de officiele firmware functies (zoals bitsetting) die bij bijvoorbeeld Nec door gebruikers zelf wordt toegevoegd.

In principe zijn alle branders momenteel redelijk, dus een echte miskoop doe je nooit, maar mijn aandacht en voorkeur gaat uit naar de Nec 3540 en de Benq 1640. :9~

(ik ben al twee jaar tot volle tevredenheid een Nec 1100A bezitter, en het wordt inmiddels tijd voor een nieuwe :) ) Zoals gezegd is er op het forum van cdfreaks veel meer over te lezen.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 18:41
Waarop baseer je je veronderstelling dat de PX-716 tegenvalt? Graag wat meer onderbouwing zodat ik weet wat je precies bedoelt.
Ik denk er namelijk aan om binnenkort mijn PX-708A vervangen door een dual layer brander. Aangezien ik zeer tevreden ben van mijn laatste 2 Plextor-branders, wou ik bijna automatisch terug een Plextor kopen. Maar als ik zie dat de PX-716 bijna dubbel zo duur is als een gelijkaardige NEC-brander, begon ik wat te twijfelen. Dus heb ik maar verschillende reviews gelezen (aparte reviews van branders, vergelijkingstests, dvd-media tests, ...). Vooral bij tests waar verschillende media getest werd, valt op dat de PX-716 altijd het minst fouten produceert. Ook het rippen van audio en video verloopt met deze brander fenomenaal snel. Bij oudere reviews kwam de PX-716 echter altijd slechter uit de tests maar blijkbaar hebben nieuwere hard- en firmware revisies de grootste problemen opgelost.

Als ik even beide branders vergelijk:
NEC-3520:
+ zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding
+ community die zelf aanpassingen uitvoert aan de firmware
- support van NEC (firmware, RMA, ...) minder goed
- heeft het moeilijk met SafeDisc v2.6 en hoger

PX-716
+ uitstekende support van Plextor
+ uitstekende brandkwaliteit (vooral in combinatie met goede media)
+ de enige brander die ook verkrijgbaar is met SATA
+ snel
- duur!
- heeft het ook moeilijk met SafeDisc maar pas vanaf v2.8
- branden van DVD-R is iets minder goed

Hoe de NEC-3540 presteert, weet ik eigelijk niet zo goed. Mijn keuze is de 3540 of de 716 maar ik denk toch dat je de 3520 en 3540 deels met elkaar kan vergelijken.

Dus kom ik tot de conclusie dat de PX-716 toch een goede koop is. Enkel de prijs doet me nog wat twijfelen maar aangezien de PX-716 de enige brander op de markt die je ook met SATA kan krijgen doet mij toch de PX-716 verkiezen boven de NEC. Alhoewel ik mij dan weer afvraag of die SATA echt nodig is :D

edit:
Mocht iemand mij kunnen wijzen op fouten in bovenstaand stukje tekst of nog positieve en negatieve punten van beide branders weten, zou ik uitermate tevreden zijn! Misschien kan ik dan gemakkelijker beslissen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 13-05-2005 13:09 ]

Verwijderd

Bij dit soort beslissingen zou ik de service er ook bij betrekken, en ik vind dat Plextor qua service met kop en schouders boiven andere fabrikanten uitsteekt.

Mocht je Plextor brander kapot gaan heb je normaal binnen 2 dagen een niewe.
bij andere merken kan dat echt een drama zijn weet ik uit ervaring.
Prijsverschil word erg relatief als je 2 maanden op een vervangende brander moet wachten en toch DVD moet afleveren.

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
De plextors ben ik erg over te spreken!

[ Voor 91% gewijzigd door Morre op 13-05-2005 13:18 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 23:08
Ik ben zelf ZEER goed te spreken over pioneer branders, ben nu al bezig met me 3e (die andere zijn gewoon verkocht omdat ik een nieuwe wou, niet omdat ze het niet meer deden ;) )

Pioneer A05
Pioneer A06
Pioneer A07

en mijn vader heeft hier een HP dvd+r(w) brander en die is gewoon bagger, helft van de tijd gooit ie onzin eruit en kan je nix terug lezen van je geschreven data :?

Verwijderd

Vroeger waren de Liteon's goede DVD/CD brander, maar tegenwoordig laten ze het een beetje af weten.(Zie diverse tests op CD freaks, CDRlabs. etc.)
Momenteel is goed(met goede media) Benq, Philips en Nec. en dan bedoel ik goed; goede schrijfkwaliteit, niet de eventuele uitval van de spelers.

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Ik heb hier een Plextor PX-708A,NEC-2520 en een Lite-On LDW-811S en ben er zeer tevreden over,maar je moet gewoon de juiste media gebruiken.Als ik dus media aankoop moet ik zien dat deze voor alle branders die ik heb geschikt is,dus koop ik Taiyo Yuden en ik moet m'n eerste schijf nog kapot schrijven. :)

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier een NEC.. Zit er al 3 jaar in, nog geen rare dingen mee gehad. Wel vage CD's af en toe, maar dat lag aan de media.. Nu brand ik op Platinums en OH MAN wat gaan die lekker....

Geen klachten dus. :) Lees eerst op internet wat tests door en trek daaruit zelf je conclusie. Vertrouw die reclamefolders niet, want de meeste PC zaken weten echt niet waar ze het over hebben in hun folders en zetten overal bij: "Perfecte DVD brander, brandt alles, etc."..

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• knights16
Als geld geen rol speelt dan zou ik voor een .. Plex kiezen denk ik.

er zijn veel sites waar reviews zijn, lees deze maar eens door.
Ook de BenQ 1640 geloof is belooft een mooi apparaat te worden

PVoutput

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-03 21:48

vr6-only

Blub Blub

Ik had eerst de Benq 1600>geflashd naar 1620A maar die overleed na 8 maanden
en aangezien die niet meer te bestellen was, ben ik voor de 1640 gegaan.

het is een heerlijk apparaat met goede brand kwaliteit en is stil. vergeleken met de 1600

en ik kreeg nog geld retour ook haha _/-\o_ maar 1 ding vind ik wel tegen vallen en dat is
dat ik niet meer 16x kan branden met platinum schijven maar dat zal vast wel komen na een firmware update. :D

It ain't stupid if it works!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:37
NEC-3500 met Platinum DVD's werkt super! Nog geen 1 x een "mislukte" DVD gehad. Terwijl ik 'em al bijna een jaar heb.. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:04:
[overbodig]

Ik werk hier op een aardig groot kantoor waar we af en toe rond de 150 dvds met cursusmateriaal moeten branden. Uiteraard kan het dan niet voorkomen dat een van die 150 dvds het niet doet bij de cursisten.
[...]
Het gaat mij dan vooral om de kwaliteit van het branden (zijn grote .iso/.img files), de snelheid is iets minder belangrijk.
[...]

[overbodig]
Uitbesteden, zoals eerder werd geschreven:
http://www.docdata.nl/producten_services/index.htm

LinkedIn WoT Cash Converter

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Lite-On levert spul voor HP, vandaar dat ie bagger is. Zelf heb ik slechte ervaringen met Lite-On: in het begin werken ze perfect, maar na een jaar intensief gebruik takelen ze heel snel af. Ik heb echter alleen ervaring met de DVD-romspelers en CD-branders, dus geen DVD-branders.

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 23:28
Ik zeg ook dat een beetje fatsoenlijke media wonderen doet. Ik heb zelfs (vrij goedkope) arita dvds. Na een jaar nog geen problemen, en 1x een misser bij het branden gehad. Ik heb er denk ik 150 gebrand ofzo.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Pagina: 1