Toon posts:

Filezilla server (shortcut) appen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben net een FTP server aan het opzetten mbv Filezilla,

(documentatie gebruikt uit de 'computer-totaal' van februari 2005) en nu kom ik voor een vreemd probleem te staan.

Bij het configureren van een Group, heb ik bij 'Shared folders' de mappen toegevoegd die ik beschikbaar maak op de server.
H d:\FTP thuismap (H is homemap zoals configuratie scherm aangeeft)
e:\nieuwste foto's
d:\FTP uploadmap

--

Bij het aanmaken van de standaard map waar de gebruiker straks in terecht komt bij het inloggen (de FTP thuismap) moest ik volgens het artikel in 'computer-totaal' snelkoppelingen invoegen op de pc welke als server is ingericht welke verwijzen naar de mappen op de computer die ik beschikbaar wil maken

zo gezegd, zo gedaan dus.... in D:\FTP thuismap snelkoppelingen geplaatst naar e:\nieuwste foto's en d:\FTP uploadmap

betreffende nieuwe namen (van de geplaatste snelkoppelingen) zijn geworden : foto's en upload

maar nu...........volgens het artikel moest er ook nog een *optie* bestaan in shared folders (bij groups dus) om de volgende dingen aan te vinken; Resolve windows shortcuts en Show relative path's

nu zie ik dat dus niet in't betreffende scherm (en volgens mij ligt hier dus ook mijn probleem !!!)

Want als in nu inlog, zie ik wel heel mooi de 'shortcut's' staan (foto's, upload) maar kan er op klikken zoveel ik wil, openen doen ze niet, de ftp client denkt gewoon dat ik die shortcut wil downloaden.......... het ziet er dus niet uit als een echte map.

best wel vervelend, want ik zie niet wat ik fout doe of ligt het wellicht aan mijn versie van het programma ???

ik gebruik als server : 0.9.5 beta

en als client : 2.2.10

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 17:01 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je al gekeken op het FileZilla Forum of daar wellicht een oplossing staat beschreven? En anders is deze reactie in de meuktracker (op de FP) wellicht nog een optie. Dat lijkt mij ook een werkende oplossing...

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/windghost/sharedfolders
sorry,

Maar die optie, daar gaat het juist om, kan hem niet terugvinden in mijn scherm (shared groups)

terwijl het er WEL zou moeten zijn, ook volgens't artikel uit compu tot. (en ik heb echt goed gekeken, dacht ik toch...)

het zou rechts naast de buttons OKE en CANCEL moeten staan,

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wellicht lag het nog aan het feit dat het een 'beta' versie was, probeer anders een de échte 0.9.5 versie van FileZilla Server te downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:05:
Wellicht lag het nog aan het feit dat het een 'beta' versie was, probeer anders een de échte 0.9.5 versie van FileZilla Server te downloaden...
Bedankt voor je suggestie, maar helaas..........

het ziet er nog steeds hetzelfde uit (het scherm edit -> groups -> shared), dus het probleem blijft dat een (shortcut) snelkoppeling als een *.lnk bestandstype wordt gezien, er is geen manier dat het werkt zoals het hoort, als een link (map) die klikbaar is !!!

Raar hoor, je zou toch beter verwachten van zo'n uitleg,

hier staat dezelfde uitleg trouwens (letterlijk), (waarschijnlijk heeft of deze partij het overgetypt uit Computer Totaal of andersom :-p ) duh........

-> http://www.sitemasters.be...ls/tutorials&id=256&cat=9
In de map C:\FTP Home komt een standaardsnelkoppeling naar de map C:\Upload en D:\Muziek. Iedereen die lid is van deze groep, ziet deze mappen en kan ze gebruiken. Uiteraard kun je dit uitbreiden naar iedere willekeurige map/schijf op je eigen PC of bestandsindeling in je thuisnetwerk.
en
Geef de map C:\FTP Home de rechten Read en List. Plaats een vinkje bij +Subdirs om deze rechten te laten gelden voor alle submappen. Vink resolve windows shortcuts aan om eenvoudig buiten de home-directory te navigeren via Windows-snelkoppelingen.
Ben ik nu gek of zijn zij het !!!!

wie het weet............. (of mij verder kan helpen) mag het zeggen........ (heel graag)

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Je moet gaan werken met aliases.
Stel: je wilt dat de gebruiker binnenkomt (= home directory) op D:\ftp
Je wilt dat E:\foto's ook zichtbaar is als map "foto's".
Voeg dan E:\fotos toe aan de lijst en dubbelkik ernaast, in de kolom onder "aliases".
Vul daar dan in "D:\ftp\foto's"

Screenie voor duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://prijs.speedlinq.nl/GoT/filezilla_server.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Pinobigbird op 26-02-2005 17:17 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:51

franssie

Save the albatross

pino heeft gelijk, ik had het zelfde probleem, je moet even aangeven waar in de root die schortcou terecht moet komen.
Ik zou trouwens geen ' in mijn padnaam gebruiken in windows maar da's wat anders.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Pinobigbird en Fransie...........

hehe, eindelijk duidelijkheid.

wel stom hoor dat zo'n uitleg als in Comp totaal daar dus niet over rept, nog afgezien van hun *scherm* wat niet (meer) zo bestaat in deze versie van filezilla server......

anyway, ik ga er nu eens lekker verder mee spelen........... :-)
Pagina: 1