[css] visibility laat form niet meer werken

Pagina: 1
Acties:

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 21:46
Ik heb een <div> met als style visibility: visible

Ik zie de div wel, maar erin staat een dropdown menu en die kan niet niet meer selecteren... Hoe komt dit?

<div style="visibility:visible">
Selecteer uw Naam
<form name="Naam_Selecteren" method="post" onChange="location.replace('?stap=2&naam=' + this.naam.value)">

<select name="naam">
<option value=0 selected>jij</option><option value='1'>ik</option>
</select>
</form>
</div>

Verwijderd

Bij het wijzigen van de optie wordt in Firefox de pagina opnieuw geladen (door het onChange attribuut, dat IE lijkt te negeren).
Daarom wordt weer de eerste waarde actief omdat die optie standaard "selected" is.

Het heeft dus echt helemaal niets met die CSS te maken.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Een FORM heeft geen onchange attribuut; die hoort in je SELECT. Hier lokaal werkt het trouwens wel gewoon goed in Firefox

[ Voor 32% gewijzigd door Rickets op 20-02-2005 16:44 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• chielsen
Ja dat refreshen moet ook, php zorgt er dan voor dat die andere op selected komt.

Maar ik kan hier in firefox dat hele veld niet selecteren / dingen uit de lijst kiezen. Heel raar.
Ik heb net ook getest zonder de hele style tag, nog steeds hetzelfde... Erg vreemd want eerst deed ie het wel gewoon (wat bij jou dus wel werkt).

• chielsen
Rickets schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:42:
Een FORM heeft geen onchange attribuut; die hoort in je SELECT.
Ja klopt foutje, maar maakt geen verschil...

Verwijderd

Rickets schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:42:
Een FORM heeft geen onchange attribuut; die hoort in je SELECT.
Dat maakt voor het probleem niet zoveel uit. Heel die onchange is onzinnig omdat hij niets met de waarde doet op de "nieuwe" pagina. Daar kan hij het beste een stukje javascript maken dat de juiste waarde selecteert, of met een server-side script die waarde "selected" maken.

Bovendien moeten mensen eens leren om op de meest verstandige manier formulier-elementen aan te spreken. [rml][Alg] Naamgeving[/rml]

[edit]
Ik verbaas me ook nogal over het feit dat er niet gewoon onchange="this.form.submit();" gebruikt wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 16:50 ]

• chielsen
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:46:
[...]

Dat maakt voor het probleem niet zoveel uit. Heel die onchange is onzinnig omdat hij niets met de waarde doet op de "nieuwe" pagina. Daar kan hij het beste een stukje javascript maken dat de juiste waarde selecteert, of met een server-side script die waarde "selected" maken.

Bovendien moeten mensen eens leren om op de meest verstandige manier formulier-elementen aan te spreken. [rml][Alg] Naamgeving[/rml]

[edit]
Ik verbaas me ook nogal over het feit dat er niet gewoon onchange="this.form.submit();" gebruikt wordt.
Die selected wordt ook door php geshreven..
En wat is het verschil met submit en dit?

Ik ben er trouwens achter wat het probleem is. Ik heb een div met een relatieve positie die erover gaat:
<div style="position:relative; top: -45px;" align="right">

Die staat er normaal onder, maar omdat de div de hele breedte inneemt gaat ie er overheen..
Ik heb nu die eerst div een z-index van 999 gegeven maar dat helpt niet?
Hoe kan ik er dan voor zorgen dat die over deze heen gaat?

Verwijderd

chielsen schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:00:

Die selected wordt ook door php geshreven..
Dat vertelde je er niet bij.
En wat is het verschil met submit en dit?
Het verschil is dat je met submit() geen foutjes maakt, zoals een GET parameter verkeerd spellen, of iets dergelijks. Je gebruikt een formulier. Gebruik dat dan ook. Anders kun je net zo goed alleen een input element gebruiken. Voor zover ik weet ben je niet verplicht om een input element binnen een form element te plaatsen. Dat wil natuurlijk niet zeggen of dat verstandig of zinvol is.

Je hebt een form element toegevoegd, wat is de reden om die niet te gebruiken? Een soort truuckje om via een GET request bepaalde waarden te updaten? Ik zie het nut niet in dit geval. Je maakt de boel alleen maar afhankelijk van javascript, terwijl dat nergens voor nodig is.
Ik ben er trouwens achter wat het probleem is. Ik heb een div met een relatieve positie die erover gaat:
<div style="position:relative; top: -45px;" align="right">
Ook dit was in je eerdere stukje code niet te vinden.
Die staat er normaal onder, maar omdat de div de hele breedte inneemt gaat ie er overheen..
Ik heb nu die eerst div een z-index van 999 gegeven maar dat helpt niet?
Hoe kan ik er dan voor zorgen dat die over deze heen gaat?
Ik kan sowieso niet afleiden waarvoor je dit voor gebruikt. Wat ik je wel kan vertellen, is dat ik vrijwel nooit position: relative; gebruik. Dat align="right" slaat ook nergens op, als je toch al CSS gebruikt. Hetzelfde geldt voor alle inline style rules.

Met halve voorbeelden kan ik gewoon niks. Het zou zomaar kunnen dat je je complete layout verkeerd opbouwt.

• chielsen
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:55:
[...]

Dat vertelde je er niet bij.

[...]

Het verschil is dat je met submit() geen foutjes maakt, zoals een GET parameter verkeerd spellen, of iets dergelijks. Je gebruikt een formulier. Gebruik dat dan ook. Anders kun je net zo goed alleen een input element gebruiken. Voor zover ik weet ben je niet verplicht om een input element binnen een form element te plaatsen. Dat wil natuurlijk niet zeggen of dat verstandig of zinvol is.

Je hebt een form element toegevoegd, wat is de reden om die niet te gebruiken? Een soort truuckje om via een GET request bepaalde waarden te updaten? Ik zie het nut niet in dit geval. Je maakt de boel alleen maar afhankelijk van javascript, terwijl dat nergens voor nodig is.

[...]

Ook dit was in je eerdere stukje code niet te vinden.

[...]

Ik kan sowieso niet afleiden waarvoor je dit voor gebruikt. Wat ik je wel kan vertellen, is dat ik vrijwel nooit position: relative; gebruik. Dat align="right" slaat ook nergens op, als je toch al CSS gebruikt. Hetzelfde geldt voor alle inline style rules.

Met halve voorbeelden kan ik gewoon niks. Het zou zomaar kunnen dat je je complete layout verkeerd opbouwt.
Nee klopt dat ik eerst dat stukje code niet gaf, ik dacht niet dat dat het probleem was.
Ik verteld trouwen wel dat php die selected schreef, maar das irrelevant.

Waarom ik position relative gebruik is omdat ik dan alaign = right kan gebruiken, en dat wil ik zodat het niet uitmaakt hoeveel pixels de gebruiken laat zien (welke resolutie en hoe groot ie het venster heeft).

Ik heb het nu toch werken gekregen door bij de eerste ook position relative te gebruiken. Dan pakt ie de z-index wel mee en ligt ie er nu dus boven.
Pagina: 1