Gisteren op mn werk een laptop verkocht aan een klant met een Athlon 64 3000+. Op de doos staat aangegeven dat de cpu op 1.8 ghz draait. Het verschil tussen 3000+ en 1.8 ghz hoefde ik (deze keer) gelukkig niet uit te leggen. Wel heeft die klant een probleem met de lagere snelheid die bij windows system properties staat. Ik heb hem er al op gewezen dat er toch echt een 3000+ in zit, en zo goed mogelijk uitgelegd waarom er maar ~800 mhz staat. Ik kreeg zelfs het idee dat hij mij voor een gedeelte begreep. Alleen hij weigert me gewoon te geloven, hij zou op zn werk wel eens aan "mensen die er verstand van hebben" (en ik dan?) gaan vragen hoe dat zit.
Aangezien ik wel vaker mensen in de winkel krijg die mensen kennen die er verstand van hebben, heb ik ook deze keer mn twijfels over de kennis van deze mensen, waardoor ik bijna zeker nog gezeik ga krijgen.
Ik heb een beetje gezocht naar pagina's waar het op uitgelegd wordt, maar die pagina's zijn allemaal te technisch denk ik. Hoe leg ik zoiets duidelijk uit aan een leek, of heeft iemand een link waar het duidelijk uitgelegd wordt als "bewijs" zodat ik hem dat onder zn neus kan duwen?
Aangezien ik wel vaker mensen in de winkel krijg die mensen kennen die er verstand van hebben, heb ik ook deze keer mn twijfels over de kennis van deze mensen, waardoor ik bijna zeker nog gezeik ga krijgen.
Ik heb een beetje gezocht naar pagina's waar het op uitgelegd wordt, maar die pagina's zijn allemaal te technisch denk ik. Hoe leg ik zoiets duidelijk uit aan een leek, of heeft iemand een link waar het duidelijk uitgelegd wordt als "bewijs" zodat ik hem dat onder zn neus kan duwen?