Toon posts:

Sata en k8v

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een k8v van abit en mijn sata die wil het maar niet doen. Ik heb hem op sata poort 1 ( die 2 recht onder elkaar ). Hij wordt niet herkend, niet in de bios en niet in windhoos. Het is een maxtor diamondmax plus 9 200 gb. Ik ben ten einde raad en ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen om hem aan de praat te krijgen

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 21:41

Tux

Staat de S-ATA controller wel aan in de BIOS instellingen?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Is het een gewone SATA poort of de SATA RAID?...probeer eens in je BIOS de RAID functie aan te zetten, en kijk dan eens in Windows of ie em ziet.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Tux schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:21:
Staat de S-ATA controller wel aan in de BIOS instellingen?
Ja die staat aan!

edit

Het zijn de gewone dus,m die 2 onder elkaar

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 16:22 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 21:45

makje

Professioneel prutser

De sata controller kan in de bios wel aanstaan, maar als het een losse sata controller is dan zal de schijf nooit in de BIOS vermeld worden. De losse sata controller wordt namelijk pas geïnitialiseerd direct na de eerste post en vlak voordat windows wordt opgestart.

Om windows op deze schijf te kunnen installeren moet je aan het begin van de installatie op F6 drukken om de drivers van deze controller vanaf je floppy in te laden.

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan m niet via partitionmagic e.d. in windows formatteren?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 21:45

makje

Professioneel prutser

Jawel, maar volgens mij moet je eerst de VIA sata drivers installeren: http://www.abit-usa.com/p...hp?categories=1&model=178

Zie ook bijv dit draadje op het abit forum

9800x3d

Pagina: 1