Toon posts:

[XP] Blauw scherm, spontane reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij het opstarten van windows xp inclusief sp2 een blauw scherm. Het lastige is dat ik em in een flits zie en dan gaat de pc herstarten. Veilige modus zelfde probleem.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik kan dus niet zien wat voor foutmelding er in het blauwe scherm staat.

Verwijderd

Ga naar configuratiescherm, vervolgens systeem en ga naar het tabblad Geavanceerd. Ga vervolgens naar het knopje Instellingen in het subonderwerp Opstart en herstelinstellingen. Vink hier de optie 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uit. Dit zal je probleem oplossen en nu kan je de foutcode analyseren

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ja, maar hij kan helemaal niet in windows komen, want voordat het zover is reboot zijn pc

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07-2025
Krijg je ook een *.sys error?, die je bovenaan OF onderaan van t beeld te zien krijgt bij het blauwe scherm..

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 21:47

Swerfer

Hmm...

Heb je geen filmcamera waarbij je het blauwe scherm wel kan vastleggen?

Of een digitale fotocamera, maar dan moet je precies op het juiste moment je plaatje schieten...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan nu ook niks beginnen, dus ik zou dan de HDD eruit halen en die in een ander XP systeem hangen.

Probeer dan op de beschadigde install uit \windows\system32\config de eventlogs ( *.evt) te lezen in je eigen eventviewer en ga op zoek naar de onvermijdelijke errors.

Een andere optie is bijvoorbeeld iets als BartPE gebruiken waarmee je de PC vanaf CD runt. Hierbij kun je ook de eventviewer gebruiken :)

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 20-02-2005 19:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Naast wat alt-92 zegt, kan je ook nog even kijken naar: http://support.microsoft.com/kb/307545 :)

Geen enkel van bovenstaande dingen moet je echter uitvoeren zonder dat je een goede backup hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik zal even wat uit proberen.
Pagina: 1