Toon posts:

[XP] BSOD met stopcode..wat nu te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vage topictitel misschien, maar het gaat hier om een systeem draaiend op windows xp oem

Als de pc stressed raakt, geeft deze een BSOD met verschillende stopcodes, de en keer een xx008E, de volgende een xx007F en ook de xx50 is eruit gekomen. Ik heb de FAQ hier over BSOD's gelezen en die gaven de laatste (de xx50 dus) aan als een fout in het geheugen of in de harde schijf.

Ik heb een memtest uitgevoerd, en nog voor de 50% slaat de pc af.

Mijn conclusie bij dit hele verhaal is dat de eerste geheugenmodule kapot is, ik vraag het hier omdat mensen die me kunnen helpen misschien kunnen vertellen wat er precies aan de hand is..

Bedankt alvast,

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 19:38

Tux

Je zegt dat je een vraag stelt, maar ik zie eigenlijk geen vraag in je bericht staan ;)

Ik zou eens een andere geheugenmodule proberen, om te kijken of het probleem dan over is. Waarschijnlijk is het je geheugen zoals je zelf al aangeeft.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Windows XP resource kit
Het opsporen van de oorzaak van BSOD's is soms erg moeilijk door combinatie van hardware/bios settings/drivers/software

Heb je de dimms ook al een voor een getest ? Heb je standaard memory timings ?

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 20-02-2005 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
alles is standaar, ik heb zojuist de geheugenmodules ook individueel getest en bij beide geheugenmodules slaat hij af..ook bij de 2 modules tegelijk slaat ie af..

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Lijkt me sterk dat beide modules defect zijn. Ik zou in dit geval toch eerder denken aan een foute bios-setting of een kapotte moederbord, CPU of voeding.
Test ook eens met een paar andere memtest progjes, sommige hebben moeite met de nieuwste chipsets.

Memtest86, Memtest86+, Windows memory diagnostic

[ Voor 27% gewijzigd door Henk007 op 20-02-2005 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is zeker geen nieuw chipset..het gaat hier om een via k400 (zoiets..) een iets verouderd via chipset

ik zal even de voltage lijnen nakijken, om te kijken of de voedinglijnen stabiel genoeg zijn..

vervolgens zal ik ook eens benchmarken en tegelijk in de gaten houden hoe hoog de cpu temp. is.

Verwijderd

Topicstarter
hm, probleem was waarschijnlijk een te hoge cpu temperatuur..de heatsink van de amd was helemaal verstoft (zo dik dat je gewoon niet meer in de koelvinnen kon kijken) dus die heb ik schoongemaakt. nu doet het volgende probleem zich aan

pc wil niet meer aan.. hij gaat na ong. 3/4 seconden uit..bios al gereset en ook al geprobeerd te booten met alleen het keyboard erin..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht heb je de koeler verkeerd terug gemonteerd, heb je de koeler niet goed vastgezet of heb je de koeler verschoven. Doublecheck dat eerst eens :) Mocht dat in orde zijn, dan kun je doorgaan met het troubleshooten met de eerdergenoemde troubleshooter als leidraad ;)
Pagina: 1