USB harddisk sharen

Pagina: 1
Acties:

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Misschien kunnen jullie me verder helpen.

Ik heb aan een pc (Windows XP prof) een usb harddisk hangen en gedeeld in het netwerk. Het werkt prima, ik kan op een andere pc alles doen.

Maar nu komt het. Als ik de pc, waar de usb harddisk aanzit, uitzet, dan moet ik heb opnieuw delen. Op mn andere computers moet ik daarna weer opnieuw verbidning laten zoeken met de gedeelde usb harddisk.

Is er een mogenlijkheid om het delen blijvens te maken? Ik ben niet van plan om de computer aan te laten staan...

Verwijderd

Vaag dat die de share niet onthoud, je kunt wel scriptjes schrijven zodat die na elke herstart weer deelt en de andere pc de share koppeld aan een drive letter.

Die de HD Deelt:
net share usbhd=f:\

Die gebruik moet maken van de HD:
net use g: \\pcnaam\usbhd

zet dit in een batch file en in het start menu onder opstarten...

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:57
Nee, dan zul je toch iets als een Network Attached Storage moeten hebben (zie bv. linksys. De rechter heb ik momenteel. Werkt prima, maar let op, wel met schone harddisk, want hij krijgt een eigen formatering (ext2 dacht ik). Bij Tom's Networking is een artikel te vinden hoe je de NLSU kan aanpassen met aangepaste linux versie. Zie ook Google Unslung.)
Maar zo direct gekoppeld heb je natuurlijk geen connectie als de pc uitstaat. Of bedoel je dat de verbinding weer moet werken als de pc weer aangezet word? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Savantas op 21-02-2005 09:46 . Reden: Jawel, Savantas is ook lid van het typo-gilde ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Krijgt je USB device misschien een andere driveletter ?
Want voor zover ik weet onthoud windows dergelijk shares op driveletters ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Tnx bpcservice, dit werkt wel tenminste.

@Savantas: ik bedoelde dat als ik de pc weer aanzette, dat ik dan letterlijk de usb-harddisk opnieuw moet sharen...