Toon posts:

Moederbord ??? AMD ??? geheugen ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik wil een nieuw systeem voor mezelf bouwen, heb nu een pentium III en een asus CUBX moederbord en volstaan met troep, waaronder scsi, netwerkkaart, modem en een intel 740 videokaart .

Nu Wil ik dus een AMD 1 Ghz , welke moederbord is hiervoor het best geschikt en welk soort geheugen moet ik kopen.

Ik lees veel hier, maar twijfel tussen ASUS en MSI of nog te wachten op de AMD 760. Het geheugen wil ik wel nieuw kopen, maar is dat dan ook sneller dan 100 Mhz , zo'n 133 Mhz.

Wie weet het ,of moet ik toch maar een pentium kopen !!!!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je er hier veel over leest dan kun je daar ook wel de argumenten lezen.

Er is een groep voor Abit, een groep Asus-fans en een steeds groter wordende groep MSI-aanhangers, dus welk bord je pakt maakt eigenlijk niet uit.

De AMD 760 kun je wel op wachten, maar aangezien het Q301 zal worden voor die uitkomt moet je dan wel erg lang willen wachten.

Verwijderd

gewoon een msi kopen en als je niet wilt w8en op de 760 chipset kun je hem gewoon kopen. de A7V heeft vaak probz met extra pci kaarten, voor zover ik weet de msi niet (ik heb er zelf ook 1 en ik heb er vanalles in zitten) wat dat geheugen betreft ik weet niet of je dat zo merkt ik draai op 133Mhz geheugen ik weet alleen dat het gewoon goed draait zonder probz

Verwijderd

oh ja vergeten te zeggen, de prijs voor een 133Mhz dimmm scheelt bijna niets meer met een 100Mhz dimm en het verschil zal er wel wezen anders maken ze het niet :)

Verwijderd

neem een Abit KT7

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Op zondag 07 januari 2001 17:07 schreef Bigs het volgende:
De AMD 760 kun je wel op wachten, maar aangezien het Q301 zal worden voor die uitkomt moet je dan wel erg lang willen wachten.
Ehm de ASUS A7M266 met 760 chipset is bij onze oosterburen al te koop, dus ik denk dat lang wachten wel mee valt. :)

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 17:11 schreef Caeculus het volgende:
oh ja vergeten te zeggen, de prijs voor een 133Mhz dimmm scheelt bijna niets meer met een 100Mhz dimm en het verschil zal er wel wezen anders maken ze het niet :)
Sterker nog, de prijs van een 128 Mb Pc133 reepje is goedkoper dan een reepje 128 Mb Pc100 geheugen :D (check PriceWatch)

Verwijderd

Topicstarter
goed dus het geheugen maakt dus geen fuck uit en inderdaad zie ik dat asus al een neiuw moederbord heeft met de amd760 chip :) , vraag me alleen af of er ook SDRAM in kan, wie weet dat, want ik snap geen reet van die chinese tekens!! Trouwens waarom geeft ASUS meer problemen dan MSI ??

denk dat ik de msi pro kies ,met AMD 1 Ghz cpu , videokaart ati radeon. en 3x 64 Mb PC133 geheugen moet wel goed zijn toch :Y) :Z

Verwijderd

Dan zou ik een Abit KT7 pakken, en 1 x 128mb 133mhz + 1 x 64mb 133mhz en de 1ghz TB op 1.2Ghz klokken >:) >:)

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 19:19 schreef slain het volgende:
goed dus het geheugen maakt dus geen fuck uit en inderdaad zie ik dat asus al een neiuw moederbord heeft met de amd760 chip :) , vraag me alleen af of er ook SDRAM in kan, wie weet dat, want ik snap geen reet van die chinese tekens!! Trouwens waarom geeft ASUS meer problemen dan MSI ??

denk dat ik de msi pro kies ,met AMD 1 Ghz cpu , videokaart ati radeon. en 3x 64 Mb PC133 geheugen moet wel goed zijn toch :Y) :Z
op die nieuwe ASUS kan geen SDRAM!
waarom pak je 3x64MB???????? gewoon 2x 128 heb ik ook heb je nog 1 slot vrij ook! :)
Pagina: 1