Toon posts:

Visual Basic.net en database aansturing

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over bestandsaansturing onder VB.net. Ik werk nu met VB 6.0 en daar heb ik een module gemaakt (met de naam bo):
Global sconn As ADODB.Connection
Global rs1 As ADODB.Recordset
Global sconn2 As ADODB.Connection
Option Explicit
-------------------------------------------------------------------------------------------
Sub bo()
Dim i As Byte
On Error GoTo fout
Set sconn = New ADODB.Connection
sconn.CursorLocation = adUseServer
sconn.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
sconn.Open "c:\bestanden\gegevens.mdb"
Set rs1 = New ADODB.Recordset
Set rs1.ActiveConnection = sconn
rs1.CursorType = adOpenStatic
end sub
-------------------------------------------------------------------------------------------

Daarmee kan ik overal in het programma het bestand aanroepen. Ik hoef slechts het volgende commando te geven:
call bo
rs1.open("select * from gegevens where ..."),,, adLockReadOnly
gegeven_nr1 = rs1("gegeven_uit_tabel")
rs1.close

PROBLEEM 1: ik ben overgestapt op VB.net en nu weet ik niet hoe ik het daar ook zo zou moeten doen. Alle commando's e.d. zijn volledig anders. Dus: hoe zou zo'n module daar uitzien ?
PROBLEEM 2: als ik i.p.v. een MSAccess.mdb bestand een SQLSERVER-bestand zou willen aansturen, wat zou er dan moeten staan ?
Ter info: ik hoef geen gedoe met wachtwoord, beveiliging, user_id e.d. Gewoon, heel simpel recht toe recht aan.

Willem 8)7

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hoi wpenz ,

Ik zie dat je net nieuw bent; als eerste welkom op het forum!
Op het forum en in Programming & Webscripting specifiek verwachten we een aantal zaken van je voordat je een topic opent. Een van deze zaken is zelfonderzoek; de meeste vragen zijn met Google namelijk goed te vinden en op te lossen.

Neem bijvoorbeeld de Google link:
Eventueel http://www.google.com/sea...base+VB.Net+SQLDataReader

Deze levert de link: Zie http://www.startvbdotnet.com/ado/sqlserver.aspx op, waarin een redelijk uitgewerkt voorbeeld staat hoe je een connectie met met SQL server en records uit leest :)

[ Voor 119% gewijzigd door gorgi_19 op 20-02-2005 16:01 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.