[2000] Boot/install vanaf USB 2.0 drive lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 10:19
Normaal draai ik Windows XP , maar ik wil ook Windows 2000 als tweede systeem op een externe harde schijf die ik over heb. Dat is een maxtor 60Gb die in een USB 2.0 verpakking zit en aangesloten is op een USB 2.0 poort

Ik heb een DFI NF3 en kan booten vanaf USB Disk instellen in het bios. Tot zover geen probleem.
Alleen het installeren is een probleem. Als ik de setup draai van W2K(SP4) ziet hij de disk wel, maar geeft aan dat deze aan een 'Unidentified Adapter' hangt. Maar toch kan ik de drive formateren en Setup kopiert ook de juiste files. Maar na de eerste reboot gaat het mis. Het systeem boot wel door, maar dan opeens een blauw scherm en de melding: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Nu zal dat wel komen doordat hij de controller niet herkent, maar dat is in feite gewoon een 'nVidia USB 2.0 Enhanced Host Controller'. Is er een manier om die drivers tijdens het begin van de setup te laden door middel van de F6 functie, zodat hij de controller al herkent voor setup alle files gaat kopieren?
Opzich zouden de drivers al in W2K zelf moeten zitten. En je kan ze downloaden, maar ik kan geen geschikte files finden om een OEM disk te maken en die drivers in te laden met F6 zoals je bij Raid, S-ATA of Mass Storage Devices zou doen

Google biedt geen uitkomst, DFI en NVidia hebben geen OEM disk voor USB helaas.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Demon_Eyez
Niemand die hier een oplossing voor weet :'(

Als het niet mogelijk is om die USB controller te laten herkennen tijdens de setup, kan ik het dan misschien als volgt doen?:

Ik haal die schijf uit de USB2 verpakking en hang hem tijdelijk aan een SATA poort. De SATA Controller kan ik namelijk wel laden tijdens de setup met F6.
Dan installeer ik Win2K, als de installatie is afgerond en ik de juiste USB Drivers heb geinstallerd koppel ik de schijf weer los van de SATA poort, stop hem weer terug in de USB verpakking en boot dan weer vanaf de USB poort.

Zou dat werken, of moet er nog iets in de boot.ini veranderd worden oid?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 13:30

[Jules]

Confusion in confusion

Misschien dat je zelf een OEM disk maken van de drivers mbv een werkend systeem en Windriver Ghost? Met die laatste is het mogelijk om geinstalleerde drivers te exporteren en er een OEM diskje van te maken.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Demon_Eyez
Ik zal eens kijken wat ik met dat proggramma kan doen, thanx!
Het vervelende echter, is dat ik dus nog geen werkend Win2000 systeem heb.
Maar ik ga eerst eens aan de slag om Win2000 op een schijf te installeren via een SATA poort. Als dat draait probeer ik dan wel met dat programma de USB drivers te extracten voor een OEM disk.

Of kan ik met dat programma de drivers uit m'n bestaande en werkende WinXP SP2 installatie halen voor die OEM disk? Ik weet dat de drivers die ik nodig heb voor Win2000 hetzelfde zijn als die van WinXP en die zijn dus al onder WinXP geinstalleerd :)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:15
Het ligt er niet aan dat je controller niet herkent word. Je zal gewoon geen Windows op een USb schijf kunnen installeren.

Tijdens het booten (ook van de installatie) initialiseerd windows de USB-poorten (hij laadt zijn eigen drivers zogezegd). Daarbij heb je even geen verbinding met de HD, TERWIJL hij de drivers nog wil laden. BAM: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Demon_Eyez
Dat is f*cked up. :(
Maar is het wel mogelijk om Win2000 op een SATA verbinding te installeren?

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
of het op w2k werkt weet ik niet zeker wat ik wel weet is dat windows 9x iig niet werkt. en dat het op windows xp wel goed werkt.

waarschijnlijk kan je wel drivers toevoegen met de f6 knop dus op die manier werkt het (s-ata) sowieso wel. maar voor usb drivers moet je even zoeken.. maar ik neem aan dat het wel op de site is te vinden waar je die bracket hebt gekocht

[ Voor 23% gewijzigd door Madcat op 22-02-2005 12:35 ]

• Demon_Eyez
Die SATA drivers voeg ik inderdaad toe met F6, dus dat zal dan toch wel gaan lukken. Hopelijk boot Win2000 dan ook op SATA.
Die USB drivers heb ik dus al, inderdaad van de leverancier zelf, alleen dus geen OEM disk. Die kanh ik dan maken met 'Windriver ghost'.
Maar ja, als het inderdaad zo is dat USB later geladen wordt dan nodig is, zoals OnTrack aangeeft schiet ik er niets mee op.

[ Voor 31% gewijzigd door Demon_Eyez op 22-02-2005 13:27 ]

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 13:30

[Jules]

Confusion in confusion

Ik heb wel gezien dat Bart van nu2.nu bezig is om zijn BartPE bootable van USB te maken. Daar liepen ze ook tegen een dergelijk probleem aan...
Draadje daarover staat hier.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Demon_Eyez
Net even gekeken, maar eerlijk gezegd snap ik er geen snars van. Begrijp wel wat ze willen te bereiken, maar aan de slag met physical disk editors zie ik niet zitten.

edit.
Gister nog even geprobeerd, maar het wil gewoon niet lukken allemaal. Met dat ghost programma kan je wel de drivers selecteren die je op een floppy wil hebben, maar hoe je een echte OEM disk maakt (dus met de drivers en een text file voor de OEM tekst setup) dat wordt niet verteld.

Booten van USB met WinXP werkt dus wel, iemand een idee of booten vanaf USB met Windows 2003 wel werkt?.

Lukt dat ook niet, dan gebruik wel SATA. Beetje jammer alleen want ik heb juist die handige USB verpakking.

[ Voor 61% gewijzigd door Demon_Eyez op 23-02-2005 09:40 ]

Pagina: 1