[WIN2K] Draadloos netwerk werkt half

Pagina: 1
Acties:

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 18:13
Mensen,

Ik heb een Sitecom (WL-122) router met 4 ''draad'' poorten + draadloos gedoetje. Ik heb er één pc met WIN2k opzitten met draad, werkt perfect. Ook heb ik één laptop met WINXP SP2 draadloos en dat werkt ook allemaal fijn.

Maar er is nu een derde PC, die eerst ook nog gewoon aan de bekabeling zat. Deze wilde ik draadloos. Okee, oude netwerk kaart eruit halen. Sitecom Wireless PCI kaartje ( WL-121V2
) gekocht. Stappenplan gevolgd wat in dat boekje staat en dan denk je dus dat hij het doet.

Nou mooi niet dus, het programma van sitecom zegt dat iej wel verbinding heeft ook WIN2K geeft aan dat er een verbinding is (want dat staat op die PC). Het gekke is dat ik niet op internet kan, helemaal NIKS. Het signaal is 68%, dus goed genoeg om te internetten lijkt mij.

Als ik probeer te pingen naar de sitecom router ( 192.168.1.254) verzend hij 4 pakketjes maar deze komen niet aan en krijg dus een error.

Mja...het werkt dus allemaal niet. Wie weet raad?

[ Voor 5% gewijzigd door roelieboelie op 20-02-2005 15:46 ]

Hoi

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 10:41
Doe eens in Start>uitvoeren: CMD en toets dan in IPconfig /all en post dat eens hier :? Misschien heb je een foute DNS instelling. Gebruik je ook nog een soort beveiliging :?

offtopic:
O-) 500'ste post >:) _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door IJnte op 20-02-2005 15:48 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• roelieboelie
Zoals je vroeg :)

Afbeeldingslocatie: http://www.linkkabel.nl/config.gif

Hoi

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
kan je wel bij de andere pc's vanaf die win2k draadloze pc?

kan je pingen naar je router?
kan je pingen naar andere pc's?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• IJnte
Ah ik zie het al.. Je krijg geen IP adres. Die 169.254.85.75 is een IP adres wat je krijgt als je geen normale DHCP lease hebt gekregen. Dan kan je ook niet pingen omdat je in een heel ander netwerksegment zit. 169.254.x.x is dus niet goed. Je moet dus even in je router kijken of je wel DHCP aan hebt staan, en of er een voldoende grote range is voor je netwerk (4 computers betekent dat je ook 4 ipadressen moet kunnen uitgeven).
Stel anders even je netwerkkaart in op een vast ip adres (192.168.0.1.2 ofzo) en verander ook dat ip van je sitecom router gewoon naar 192.168.1.1. Dat is gemakkelijker. Stel dus je Gateway ook in op je sitecom router en stel je DNS is op die van je ISP (wanadoo b.v. : 194.134.5.55).
Het zit em iig in je IP settings!

• roelieboelie
Alvat bedankt voor jullie antwoorden.

@Ijntje: ik snap je verhaal, alleen dat laatste niet, over die DNS. er zit zo'n wizard in die router waar je gewoon je provider selecteer (in dit geval @home) en je computernaam moet opgeven. Dus ik neem aan dat dat allemaal goed staat.

En als ik mijn ip adres van de router verander (als dat kan...nog niet gekeken) heeft dat dan gevolgen voor de andere 2 goed werkende pc's, een met draad en de ander zonder draad? moet ik deze dan weer opnieuw gaan instellen?

DHCP staat trouwens zeker aan.

Ik kan nu even niet bij de computers/ en router komen, zit momenteel even ergens anders. Dus ik heb nog niks kunnen wijzigen ;)

Hoi

• roelieboelie
BasieP schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:09:
kan je wel bij de andere pc's vanaf die win2k draadloze pc?

kan je pingen naar je router?
kan je pingen naar andere pc's?
3x nee :Y)

Hoi

• IJnte
roelieboelie schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:39:
Alvat bedankt voor jullie antwoorden.

@Ijntje: ik snap je verhaal, alleen dat laatste niet, over die DNS. er zit zo'n wizard in die router waar je gewoon je provider selecteer (in dit geval @home) en je computernaam moet opgeven. Dus ik neem aan dat dat allemaal goed staat.

En als ik mijn ip adres van de router verander (als dat kan...nog niet gekeken) heeft dat dan gevolgen voor de andere 2 goed werkende pc's, een met draad en de ander zonder draad? moet ik deze dan weer opnieuw gaan instellen?

DHCP staat trouwens zeker aan.

Ik kan nu even niet bij de computers/ en router komen, zit momenteel even ergens anders. Dus ik heb nog niks kunnen wijzigen ;)
offtopic:
Ik heet IJnte 8)7

Jah je DNS zorgt ervoor dat www.google.nl wordt vertaald naar een IP adres (216.239.59.104). Dit staat niet allemaal op jouw computer maar bij een DNS (Domain Name Server). Bij je ISP heb je ook zo'n server staan. Je moet instellen op jouw computer de DNS van je ISP ( van @Home dus).
Als je je hele netwerk op DHCP hebt werken dan maakt het voor je netwerk nix uit of je je ip adres van je router verandert!

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
IJnte schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:55:
Als je je hele netwerk op DHCP hebt werken dan maakt het voor je netwerk nix uit of je je ip adres van je router verandert!
Behalve dan dat je een dhcp-lease hebt voor een bepaalde tijd en dat je computers pas na het verstrijken van die tijd opnieuw aan je dhcp-server (die router) vragen of het allemaal nog klopt. Je kunt afwachten, of even je adres vernieuwen (via de status van die netwerkkaart). Ik zie trouwens niet echt het nut van het veranderen van dat adres. Ik zou het lekker laten staan, heeft niet zoveel met het probleem te maken.

Misschien dat je ook de instellingen van de PC die wel werkt kunt vergelijken met die van de PC die niet werkt. Geef inderdaad even aan welke beveiligingen je allemaal gebruikt op je router. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft (MAC adres filtering b.v.?)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49

inXs

known as inXs

Wel de goede gateway ingesteld dan?

superB

• roelieboelie
Hoi,

Sorry voor de wat late reactie. Maar het lukt nog steeds niet!

DHCP staat gewoon op ON op de router.

Als ik op de PC DHCP op aan zet, dan werkt het niet. als ik DHCP uitzet en zelf de gateway, ip nummer, subnetmasker instel en dns dan werkt het ook niet. Het kan niet aan de verbinding liggen. Het programma zegt dat hij rond de 70% ontvangst heeft. ook staat elke mogelijke beveiliging uit op het netwerk! Maar ja....wie kan me verder helpen? Heb maar even wat screenshots genomen die je hier onder kunt bezichten ;-).

Afbeeldingslocatie: http://www.linkkabel.nl/config2.gif

Hoi

Pagina: 1