Toon posts:

9800 pro cooler vraagje..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey

ik heb een sapphire 9800 pro en ik wou nu ff kijken of ik een 360 core heb. Ik heb begrepen dat je dan de pinnetjes moet indrukken en er door duwen, maar die pinnetjes worden dan helemaal rond.. kan je dan de cooler nog terugplaatsen? of moet je nieuwe pinnetjes kopen

Verwijderd

Bij mij ging dat perfect. Gewoon vanachter met je nagels die pinnetjes bij elkaar duwen en klikt hij schiet eraf de koeler! je maakt de core proper met wc papier of oorstokkjes ofzo, dan kijk je, je doet er weer wat pasta op, en je klikt de koeler er gewoon weer in.

Je doet dit best vlak achter het gamen, dan is de pasta nog wat vloeiend en schiet de koeler er zo af, anders word de pasta weer hard en word het wat moeilijker om de koeler eraf te krijgen!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoe bedoel je rond? Kheb de koelers van meerdere Radeon 9800's eraf gehaald en ze konden er allemaal weer zonder problemen op.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel, ik heb een radeon 9800 pro van ati zelf en bij die kon ik de cooler gewoon weer terugplaatsen. Maar bij deze van sapphire zit er geen schroefje bij de cooler maar iets van plastic. Wanneer ik die in knijp word die helemaal rond :S anders steekt er zo een stukje uit die hem vast houd..

Verwijderd

hier veert gewoon weer trug tog :X

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ook bij een saphire ati radeon kaart kan je de koeler eraf halen en daarna er weer opzetten. Heb er namelijk zelf een :)

MechWarrior || Monsters Game

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon goed samenknijpen met een tangetje of uiteinde van een niet te scherpe schaar. En dan oppassen dat die dingetjes niet weg schieten :P

Soms zit de core er alleen ook nog es op gelijmd. Dit was iig wel het geval bij mijn 9800SE. Ding eerst helemaal warm gestookt door even te laten draaien zonder fan. Toen kwam ie nog niet los. Daarna nog met een bankpasje er tussen en uiteindelijk maar met een schroevendraaier wat druk uitgeoefend. Toen knalde die ineens los. Was wel erg link want voor je het weet gaat er een stuk van de GPU mee :P

Maar als ie niet vastgelijmd zit dan is bovenstaande niet van toepassing en is ie vrij makkelijk los te krijgen. Als ie vacuum zit moet je even met een touwtje of stukje flosdraad ertussen door gaan.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
als je de koeling eraf hebt , monteer dan meteen maar een zalman koeler
zo'n pasive of die nieuwe , waarom , nou die koeler van saphire gaat na een tijd brommen
en die kaart wordt toch best wel heet, de standaard koeler trekt het maar net

Tweak!

Verwijderd

Ik kon het met EVEREST ook zien. Maar ik weet niet of die info 100% betrouwbaar is.

Ik heb dit al bij meerdere video kaarten gedaan en bij mij klopte het nog altijd.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 20:06 ]

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
everest is best goed

Tweak!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
versta je onder goed 100% betrouwbaar?

Verwijderd

of atitool
of tooltje van ati zelf: ati utility

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:39:
Ey

ik heb een sapphire 9800 pro en ik wou nu ff kijken of ik een 360 core heb. Ik heb begrepen dat je dan de pinnetjes moet indrukken en er door duwen, maar die pinnetjes worden dan helemaal rond.. kan je dan de cooler nog terugplaatsen? of moet je nieuwe pinnetjes kopen
Ik zou die koeler in jou geval er niet afhalen, ik ben bang dat je niet weet wat je doet.

Lees een even het grote 9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6 topic en gebruik het progje ATI tray tools, daar kan je lezen hoe of wat voor core je hebt.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1