[2003] Hardware gebonden?

Pagina: 1
Acties:

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 19:04
Ik heb thuis een servertje staan met Windows 2000 server erop. Dit werkt nu allemaal erg leuk, en ik kan er lekker mee prutsen. Sinds kort heb ik ook een officiele Windows 2003 Standard edition licentie en cd-roms dus ik wil daar ook eens mee aan de slag gaan :9 .
Ik heb thuis een normale PC(VIA Epia 1ghz) waar ik win2k3 op wil laten draaien. Ik heb ook nog toekomstplannen om over te gaan naar een rackmount server met een dual xeon of opteron processor. Nu vraag ik me het volgende af:
Kan ik Windows 2003 nu gewoon activeren op de pc die ik thuis heb staan en kan ik hem b.v. over 5 maanden gewoon weer gebruiken op een andere computer? Is dit een hardware gebonden licentie/registratie :?
Ik heb daar nog niet echt duidelijkheid over gevonden, maar ik weet het dus niet zeker.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Je zult dan moeten bellen aangezien heel je server anders is. Bij een retail is dat niet een probleem bij een OEM versie echter wel, houdt daar rekening mee.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• IJnte
Jah et is wel OEM software.. Moet ik dan gewoon contact opnemen met Microsoft Nederland om mijn hardware specificaties te veranderen oid :? Ik heb hier verder geen ervaring mee namelijk.

[edit] Ik heb ook wel eens een System Builder kit gezien op Inet. Kan je als particulier hier iets mee of is dit een beetje onzin :?

[ Voor 27% gewijzigd door IJnte op 20-02-2005 15:36 ]

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

IJnte schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:35:
Jah et is wel OEM software.. Moet ik dan gewoon contact opnemen met Microsoft Nederland om mijn hardware specificaties te veranderen oid :? Ik heb hier verder geen ervaring mee namelijk.

[edit] Ik heb ook wel eens een System Builder kit gezien op Inet. Kan je als particulier hier iets mee of is dit een beetje onzin :?
Het probleem van een OEM versie is dat het alleen verkocht mag worden bij een systeem en het ook onlosmakelijk verbonden is bij 1 systeem. Officieel mag een OEM licentie ook niet zonder hardware verkocht worden, al nemen veel verkopers die regel niet zo serieus.

Op het moment dat je activeerd hoort Windows 2003 bij dat systeem, en kun je bellen maar ik verwacht niet dat ze je dan helpen, enige oplossing lijkt me om voorlopig niet te activeren.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:34

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je Windows installatie kan dan niet geactiveerd worden, en dat moet je dan telefonisch doen. Lukt het niet met de computerstem, dan krijg je een medewerker aan de lijn. Voor zover ik weet stellen die echt geen technische vragen, vragen enkel naar je licentie key en je installatie ID :)

Hier stond een dode link.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

OEM hoort bij de hardware waarbij je het gekocht hebt en mag daar niet zomaar van gescheiden worden. Wat je dus het beste kan doen is bijvoorbeeld een cheap-ass nic kopen samen met je OEM licentie. Als je dan die netwerkkaart ook overzet in je nieuwe server is er niets aan de hand.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• IJnte
Mmm das idd jammer. Een reteal kit kost echt vreeselijk veel geld, en om er voor de hobby mee bezig te zijn is et veels te duus :X. Ik wil wel graag m'n Software legaal hebben, niet dat alles nu legaal is hoor :). Ik doe wel mijn best om de boel hier in huis wat "legaler" te maken, en daarom heb ik dus ook win2k3 gekocht (wel 2e hands maar nog niet geregistreerd enzo :) ).

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

IJnte schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:40:
Mmm das idd jammer. Een reteal kit kost echt vreeselijk veel geld, en om er voor de hobby mee bezig te zijn is et veels te duus :X. Ik wil wel graag m'n Software legaal hebben, niet dat alles nu legaal is hoor :). Ik doe wel mijn best om de boel hier in huis wat "legaler" te maken, en daarom heb ik dus ook win2k3 gekocht (wel 2e hands maar nog niet geregistreerd enzo :) ).
Weet je zeker dat die niet geactiveerd is al?
Feitelijk is je software als je het zwart/wit bekijkt nog steeds illegaal, al zal Microsoft het een stukje minder erg vinden dan een gedownloade versie.

• IJnte
AtleX schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:38:
OEM hoort bij de hardware waarbij je het gekocht hebt en mag daar niet zomaar van gescheiden worden. Wat je dus het beste kan doen is bijvoorbeeld een cheap-ass nic kopen samen met je OEM licentie. Als je dan die netwerkkaart ook overzet in je nieuwe server is er niets aan de hand.
:? :? :? Is je licentie dan eigenlijk gebonden aan je MAC adres van je netwerk kaart :? Dus niet b.v aan processor en mobo e.d. :?
Hoe werkt dat registreren dan eigenlijk @ microsoft. Gaat er dan een soort formulier met je hardware specs naar microsoft en die wordt dan gekoppeld aan je licentie :?

[ Voor 2% gewijzigd door IJnte op 20-02-2005 15:49 . Reden: typo ]

• IJnte
FastBunny schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:42:
[...]

Weet je zeker dat die niet geactiveerd is al?
Feitelijk is je software als je het zwart/wit bekijkt nog steeds illegaal, al zal Microsoft het een stukje minder erg vinden dan een gedownloade versie.
Jah hij zat nog in een gesealde doos, en de licentie was niet te zien van buitenaf. Dus laat ik het zo zeggen dat ik er vanuit ga dat ie nog niet geregistreerd is :). Euhm tja ik heb wel de officiele licentie key + sticker e.d. en de cd-roms legaal dus ik kan aantonen dat de boel legaal is. Alleen de manier waarop ik hem gekocht heb misschien niet.. Niet bij een officiele Microsoft Reseller. Het lijkt mij iig niet zo'n probleem. Ik kan aantonen dat ik de licentie heb toch :?

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

IJnte schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:42:
[...]

:? :? :? Is je licentie dan eigenlijk gebonden aan je MAC adres van je netwerk kaart :? Dus niet b.v aan processor en mobo e.d. :?
Hoe werkt dat registreren dan eigenlijk @ microsoft. Gaat er dan een soort forumier met je hardware specs naar microsoft en die wordt dan gekoppeld aan je licentie :?
OEM software is verbonden met de hardware waar het mee gekocht is. Daarom is OEM software ook veel goedkoper dan retail.

Zie ook: Microsofts FAQ - Wat mag wel wat mag niet bij OEM software

• IJnte
FastBunny schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:46:
[...]

OEM software is verbonden met de hardware waar het mee gekocht is. Daarom is OEM software ook veel goedkoper dan retail.

Zie ook: Microsofts FAQ - Wat mag wel wat mag niet bij OEM software
Thnx daar heb ik wat aan. Ik heb het gelezen en het is duidelijk. Ik moet dan maar verder gaan prutsen met win2k :|. Misschien registreer ik hem wel niet, maar jah daar blijf je elke x last van hebben. Iig bedankt :P

Pagina: 1