Toon posts:

[MySQL] FULLTEXT() error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik bijvoorbeeld de volgende create table query probeer uit te voeren in de MySQL console:

code:
1
2
3
4
5
CREATE TABLE test (
  id SERIAL PRIMARY KEY,
  message TEXT NOT NULL,
  FULLTEXT (message)
);

krijg ik telkens error 1214 (HY000) met de melding 'The used table type doesn't support FULLTEXT indexes'. Maar volgens mij is het type database dat MySQL vanaf versie 3.2.nogwat standaard gebruikt wel toegesneden hierop. Iemand enig idee wat ik fout doe? O+

opgelost:
code:
1
    -> ) TYPE = MYISAM;

Expliciet db-engine aangeven blijkt het probleem te verhelpen. Ik krijg nog wel een warning kennelijk ("1 warning"), maar die staat verder nergens aangegeven. :S

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 15:52 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het lijkt me dat in een van de 150 results die je bij google krijgt met de specifieke zoekstring MySQL "create table" FullText "used table type doesn't support" wel een antwoord kunt vinden. En anders misschien als je vervolgens op 'groups' klikt kun je in een van die 6 topics misschien nog een antwoord vinden...

[ Voor 9% gewijzigd door OZ-Gump op 20-02-2005 15:40 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:40:
Het lijkt me dat in een van de 150 results die je bij google krijgt met de specifieke zoekstring MySQL "create table" FullText "used table type doesn't support" wel een antwoord kunt vinden. En anders misschien als je vervolgens op 'groups' klikt kun je in een van die 6 topics misschien nog een antwoord vinden...
Uiteraard al geprobeerd, maar de eerste paar hits waren in ieder geval niet geschikt. Heb het uiteindelijk ergens in de mysql documentatie gevonden toen ik zocht op MYISAM.