Toon posts:

Webserver draaien zonder vast IP adres.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een raar probleempje. Ik wil graag een webserver vanuit huis draaien maar ik heb geen vast IP adres van mijn provider maar een dynamisch. Via NO-IP.com kun je een domeinnaam krijgen en die wordt gelinkt aan jouw dynamische ip-adres. dat gebeurd door middel van een klein progamma-tje dat je draait dat zorgt ervoor dat je bezoekers goed worden door gestuurd.

Maar daar gaat het nu net mis. Als ik mijn domeinnaam in tik kom ik uit in het inlog scherm van mijn router (medion) inplaats van een normale index.htm oid. :?

Wie weet hoe ik er voor kan zorgen dat bezoekers niet in mijn router configuratie inlogscherm komen maar op een normale html pagina ?

Alvast bedankt.

Philip

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom heb je dit in vredesnaam in professional networking & servers geplaatst?

Verder gok ik dat dat programma je lokale IP verstuurt ofzo. Je geeft veels te weinig informatie. Naar welk IP resolved je domeintje? En heb je poort 80 wel naar je server gemapped in je router?

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Niet echt PNS, maargoed..

Zijn 2 dingen die je moet controleren:

1. Heb je de poort 80 vanaf je router naar je "webserver" geforward (NAT)
2. Kan je eens controleren of een bekende wel op je website komt. Sommige routers (echt wisselend per model) geven namelijk een ander resultaat wanneer je deze van buiten benaderd ipv dat je dat vanuit de binnenkant doet.

Gr.
Zoetjuh

PS. Denk dat je m'n standaard antwoord ook wel tussen FAQjes en een search door GOT had kunnen vinden.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Dit betekent dat je je poorten niet hebt doorgelinkt naar je PC
Even in je router Port Forwarding naar jou PC in het netwerk.

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:17
Van de No-IP kan zou alles goed moeten zijn opzich omdat je via je domein op je router komt. Port 80 fowarden naar je lokale ip adres zou het probleem moeten verhelpen.
Er is ook een groot portmapping verhaal hier op got als FAQ speur die eens op en kijk hoe het moet.

[ Voor 24% gewijzigd door Xiqum op 20-02-2005 14:51 ]

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Allereerst zou ik eens kijken of je in de config van je router een optie hebt om remote beheer van de router vanaf WAN (internet) uit te zetten. Daarna map je idd poort 80 naar je interne server IP

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Move PNS > NT
Pagina: 1