Sinds SPII het volgende probleem: "limited connectivity", 2 pc's rechtstreeks met kabel, Kaartjes 8029 en 8039 (ook op 2x 8039 geprobeert), XP Pro (Ne-Eng), de patch KB884020 gedraait, WinsockXPFix, maar het probleem blijft. Hardware zelfde en alle componenten al vervangen, dus dat lijkt mij niet het probleem. Iemand enig idee ?
Welke IP adressen worden er gebruikt?
Als het een 169.245... IP adres is, dan zit je met IP's die door winxp zelf zijn afgegeven en zul je denk ik wel statische IP adressen moeten invullen in de juiste range.
Geef ook meteen wat meer info, zoals welke router je gebruikt (merk/type), os'en, etc...
Als het een 169.245... IP adres is, dan zit je met IP's die door winxp zelf zijn afgegeven en zul je denk ik wel statische IP adressen moeten invullen in de juiste range.
Geef ook meteen wat meer info, zoals welke router je gebruikt (merk/type), os'en, etc...
Geen router, gewoon direct kaart op kaart, ene systeem xp pro NL, andere xp pro Eng. Het lijkt inderdaad een IP probleem, want er kunnen steeds geen adressen vernieuwd worden bij "herstel".
Welke adressen zou ik dan wel kunnen gebruiken ?
Welke adressen zou ik dan wel kunnen gebruiken ?
Je gebruikt dus een crosscable?
Dan zul je bij gebrek aan DHCP-server de adressen zelf in moeten vullen.. Vaak worden voor LAN's de volgende range gebruikt: 192.168.0.0 met subnetmasker 255.255.255.0.
Dan zul je bij gebrek aan DHCP-server de adressen zelf in moeten vullen.. Vaak worden voor LAN's de volgende range gebruikt: 192.168.0.0 met subnetmasker 255.255.255.0.