Monitor/videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 07:39
ok ik heb een oude 17" monitor die werkt op een 1240x1024 resolutie met 60hz vraag me geen merk want het is een noname merk. ik heb deze monitor eens op een beurs gekocht voor 60 euro 3 jaar geleden.
nu heb ik een probleem met deze monitor.
gisteren viel ineens de groen kleur weg, of anders gezegd hij werd wat gelig. en ik heb de computer dus afgesloten, mijn akbels weer goed gelegd, mijn videokaart er opnieuw ingestoken.... al het stof (wat niet veel was) uit mijn computer gespoten met druklucht en een penseel. dus zet ik hem weer aan en hij doet het weer. ik heb er gisteren nog 5-10 uur van genoten.
Deze middag wil ik hem weer opzetten en wat krijg ik..... vanaf de boot ziet er allesweer geelig uit. dus ik alles nog eens doen op de hoop dat het nu zou werken maar zonder geluk..... het ziet nu geel en ik probeer vanalles, contactspray kabbels wat aan trekken...... etc.... maar zonder geluk.

dus mijn vraag is.... wat is er kapot? mijn monitor of mijn vidkaart (X800 pro)? en kan ik dit repareren.... zo ja.... hoe?

ik heb ondertussen al wel een nieuwe monitor gekocht voor hij er helemaal mee ophoud, en omdat het wel eens tijd werd voor een vervanging.

als het echt nodig is kan ik er wel een foto van trekken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kabelbreuk denk ik. Als het een losse kabel is zou je hem kunnen proberen te vervangen, anders zou je kunnen proberen een nieuwe kabel eraan te solderen.

dus monitor even aan een ander sysyteem hangen en kijken wat die dan doet.

• sn33ky
het is dus een vaste kabel... ga hem nu even testen op mijn laptop.

• sn33ky
ook zelfde probleem. :-(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je kan er dus vanuit gaan dat je videokaart nog goed is, dat is iig positief (lees goedkoper). Je zou eventueel een screenshot kunnen maken van je kapotte pc en als dat screenshot er op je laptop gewoon goed uitziet dan is je videokaart wel goed :)

een kabel vervangen is niet zo heel erg moeilijk overigens, maar als je toch een nieuwe monitor hebt gekocht is dat niet noodzakelijk

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• sn33ky
nog 1 week met deze monitor... en dan flipper ik hem uit het raam van 3 hoog naar beneden in de container die er staat voor de verbouwing. \o/ en ik ben grafisch ontwerper dus kan nu 1 week geen barst voor mijn klanten doen. baal ik wel van.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Turkish schreef op zondag 20 februari 2005 @ 14:52:
Je zou eventueel een screenshot kunnen maken van je kapotte pc en als dat screenshot er op je laptop gewoon goed uitziet dan is je videokaart wel goed :)
Niet per se. Het zou er van afhangen wat er precies op de videokaart kapot is. Ook met een kapotte VGA kaart kun je nl. een goede screenshot krijgen. Maar 10 tegen 1 dat in dit geval de monitor (en wellicht zelfs de kabel, zoals al gesuggereerd werd) naar de filistijnen is.
Pagina: 1