[2000] HD overzetten naar ander systeem

Pagina: 1
Acties:

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
De pc van mijn broertje deed de laatste tijd erg vreemd, na gemiddeld 15 minuten viel het systeem uit en was daarna vaak ook niet direct weer op te starten. Omdat hij toch erg afhankelijk van zijn pc is dacht ik even snel de HD om te zetten naar een ander systeem. Dus, opstarten in veilige modus, drivers verwijderen, schijf omzetten en opstarten.

Het opstarten van het systeem verliep zonder problemen, na het inloggen het driver cd-tjes van het moederbord (ABIT KR7A) en de chipset drivers geinstalleerd. Weer opnieuw gestart om de overige drivers te installeren. Daar ging het fout, de hardware wordt gevonden en er wordt om de correcte driver geinstalleerd, maar dat eindigd met een melding over ongeldige gegevens.

Bijv. installatie van een Matrox G400; op het laatste scherm staat Videocontroller (VGA-compatible). Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. De gegevens zijn ongeldig.

Ik kan verder geen info vinden over de fout. Waarom kan windows niet de drivers installeren, ik heb het zelfs geprobeert met de originele driver cd. Hetzelfde gebeurt met de netwerkkaart en USB-adapters. Wat kan ik hieraan doen?

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staat er toevallig nog een fout nummer achter? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hmm..

Controleer de datum (jaar vooral) en tijd eens op je PC en je BIOS?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Nee, dat is dus het vreemd. Het is het laatste scherm uit de Hardware installatie wizard. Als er een foutnummer bij staat dan is er meestal nog wel wat de vinden op de MSDN.

Datum en de tijd van de PC staan goed, de bios batterij is ook niet leeg (die heb ik pas vervangen door een nieuwe). Als de computer opnieuw gestart wordt de hardware wizard ook weer opnieuw gestart. Bij de start van de wizard staat ook dat er een Matrox G400 Dualhead gedetecteerd is, maar het laatste scherm eindigd met de gegeven melding.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5