[MCE 2005] Na enkele uren beeld niet meer synchroon

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32
weer wat nieuws :?

;(

als ik TV kijk via MCE 2005 (NL) gaat alles prima prima.
maar kijk ik uren en uren achtereen, laten we even zeggen 3 uur, dan 'ineens' loopt het geluid niet meer synchroon met het beeld (geluid is eerder).

dit is eenvoudig 'op te lossen' door MCE even af te sluiten en weer opnieuw te starten (dus niet rebooten)
Wat dus gewoonweg bagger is, is wanneer de PC heel de avond lang programma's op gaat nemen, want na enkele uren opnemen, neemt hij dus ook de niet synchrone stroom op :|

nu weet ik nagenoeg zeker dat dit niets te maken heeft met de TV-kaart whatsoever, want;
wanneer ik een programma terugkijk wat ik heb opgenomen, en MCE looptal weer enkele uurtjes, ook dán heb ik last van het 'ineens' niet meer synchroon bekijken van geluid en beeld.
sluit ik MCE af, herstart het, klik vervolgens op 'hervatten' dan is alles weer normaal

:?

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 20-02-2005 14:03 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
zal waarschijnlijk gewoon met je dvd decoder te maken hebben. check verder ook nog even of je de laatste drivers hebt voor je gpu en voor de tv-kaart en geluidskaart (of onboard). Check dan meteen of je de laatste dvd decoder hebt. Ik gebruik powerdvd en die werkt zonder problemen.

Digital Media Junkie

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32
power dvd was bij mij huilen met de pet op, net als windvd.

ik gebruik de laatste versie van Nvidea (werkt PRIMA voor de rest)

MCE is volledig up to date, net als de drivers van de videokaart en de (externe) 24 bit soundblaster Live.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.