Toon posts:

sata schijf, welke drivers van cd?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

eerst wil ik zeggen dat ik wel degelijk de search gebruikt heb voor dit probleem maar ik raak er toch niet aan uit,
Het zit zo, ik heb hier een gloednieuwe pc liggen zonder os met een sata schijf nu wil ik er winxp op installeren maar ik weet niet welke drivers ik van de intel cd-rom moet halen om die op diskette te zetten.(neen er zat geen diskette bij)
ik heb al gezocht op de intel site maar daar heb ik niets gevonden.

kan iemand mij helpen of zeggen welke drivers ik van de cd-rom moet halen? _/-\o_
specs:
intel mobo : D915GAG /3.0ghz
matrox 120 gb sata hdd
512mb ram
onboard sound&video

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 14:02

Elektronicanet

Leds do it!

Ik zou eens op zoek gaan naar een map 'sata' o.i.d., de inhoud kopieer je gewoon naar een diskette (zonder de map zelf dus). Wat is het probleem precies? Zijn er meerdere mappen, en weet je niet welke je moet hebben (noem ze dan), of zijn er teveel files (grootte) voor een diskette?

Nederlander in België

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je kan ook de files van alle mappen op een diskette zetten (of neem gewoon meerdere diskettes als het niet past of gaat), en dan tijdens de Windows installatie alle drivers installeren. De goede zit er altijd bij ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
wel er staan verschillende files op ik geraak er eigelijk niet wijs uit dus heb ik maar een screen genomen
http://home.scarlet.be/~cornetp/D915GAG.JPG
(het spijt me ik zou eigelijk de faq moeten lezen hoe ik een deftige link met plaatje moet maken
maar voorlopig gaat het ook zo :) )

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dit is niet het goede, de drivers staan meestal in een apart mapje. Waarschijnlijk 'software' in dit geval.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
zou het ook kunnen zijn dat er geen drivers opstaan? want ik heb er mijn eigen cd rom van intel eens bijgehaald (de mijne is D865perl en deze D915GAG) en op de mijne staat er Wel een map "storage" met sata drivers, en op de 915 cd rom niets, kan ik hier dan uit afleiden dat er geen drivers opstaan? :?
http://home.scarlet.be/~cornetp/perl.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 14:19 ]

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 22:04
Meestal als je de cd erin stopt dan kom je vanzelf in het menu van de cd.... zo niet ff rechtermuisknop op de cd in verkenner en dan automatisch afspelen. Meestal kun je in dat menu dan wel ergens iets vinden om de serial ata drivers naar een diskette te kopieren.

en hier kun je de drivers voor je sata controller ich6r ook vinden:

http://downloadfinder.int...Professional&submit=Go%21

[ Voor 31% gewijzigd door stefans op 20-02-2005 15:30 ]

Pagina: 1