Toon posts:

[PC] Resolutie in Red Alert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb Red Alert weer eens geinstalleerd en het werkt prima. Maar de resolutie is bagger. Het is 640x480 en op een 22" wordt dat allemaal wel heel ERG groot :). Ik heb gezocht of dit mogelijk is, maar op het forum vind ik niet genoeg inforrmatie en op google ook niet. Misschien dat iemand hier een idee heeft.

Systeem:

Windows XP SP2
ATI Radeon 9800 Pro
Red Alert met nieuwste patches

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 11:48

Nietzman

Woei!

In Tiberian Sun was het in ieder geval mogelijk om de resolutie aan te passen door een sun.ini bestand aan te passen. Ik weet alleen niet zeker of er een dergelijke manier is om het bij RA te doen. Ik betwijvel het eerlijk gezegd, heb er vroeger ook tijden om lopen zoeken.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
volgens mij kan je in je game.ini (zoiets dacht ik) je resolutie handmatig aan passen, denk er wel aan dat alles dan wel erg klein wordt

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-12 19:49
volgens mij moet dat wel kunnen. De resolutie in RA95 is ook hoger dan de dos versie.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

Topicstarter
Game.ini bestaat niet. In REDALERT.INI heb ik gekeken en vond ik het volgende:
[Options]
HardwareFills=0
Resolution=1
....
....
Die resolution 1 is 640x480, die heb ik zogezet met het programma'tje dat bij de game wordt geleverd. Verhogen maakt geen verschil. Het is inderdaad RA95 editie.

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Kan niet. Resolutie in Red Alert is hard-coded a la Starcraft.

[ Voor 25% gewijzigd door DroogKloot op 20-02-2005 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, jammer. Het spel blijft de beste;-)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Ini-file aanpassing werkt bij RA2 wèl.. Ik heb 'em op m'n 19"CRT heerlijk gespeeld op 1600x1200. Echt geweldig. Misschien is het een overstap naar RA2 waard?

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 11:48

Nietzman

Woei!

Dude, om het even liet te zeggen, RA2 is Teh suX0r, en RA1 is teH 0wn0rz.

Het idee van nostalgisch Red Altert 1 spelen, is dat je nostalgisch Red Alert 1 speelt.
Pagina: 1