Toon posts:

[SOPHOS] automatisch definities binnenhale?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Sophos Anti Virus net geinstalleerd en het is de 1ste keer dat ik kennis maak met dit pakket.
Ik heb ervoor gekozen om een antivirusscanner te nemen met weinig recourses, dus ik kwam uit op Sophos.

Vraag 1:
Helaas ging hij meteen via Intercheck alles scannen, en dit blijft hij doen jammer genoeg.
Dit vreed toch aardig wat sources op als hij dit non stop doet?

Vraag 2:
Ik moest ook even uitzoeken hoe ik nieuwe virusdefinities moest downloaden, toen zag ik dit bestand: Sophos IDE Update zo te zien kan je hiermee alle definities downloaden?
Heel leuk en aardig maar moet ik dit bestandje elke dag handmatig openen zodat hij zichzelf kan updaten? Of is er een manier zodat hij het zelf doet wanneer ze beschikbaar zijn?
Bij de opties kan ik weinig vinden.

Ik heb Sophos op een normale pc draaien met Win2k.

Verwijderd

Topicstarter
Kick..

(I know.. mag niet binnen 24uur, maar morgen zit ik in het buitenland, en dan weet ik zeker dat mijn server alle update's binnenhaald)

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
De interchek neemt niet zoveel in beslag (zeker niet vergeleken met NAV)
en helaas zal je de ide files handmatig moeten updaten (voor zover ik weet)
de files staan wel altijd op de zelfde locatie, het zip bestand krijgt de naam welke elke maand oploopt dus zelf een script ervoor schrijven is een optie (ik kan dat in ieder geval niet)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik dacht dat Sophos (de workstation client iig) niet automatisch de virusdefinities kan binnen halen. Dit is zo, omdat Sophos voornamelijk is bedoeld voor gebruik binnen een (bedrijfs)netwerk met een centrale server. Die server kan dan wel automatisch de nieuwste virusdefinities downloaden en die vervolgens distribueren naar de clients. Toen ik nog Sophos stand-alone draaide had ik een batch bestand geschreven dat de virusdefinities download en installeert. Dit ging m.b.v. een commandline programma dat op de Sophos cd staat (sget heette dat geloof ik). Ik kan kijken of ik dat batch bestand nog ergens kan vinden, maar het kan best zijn dat ik het niet meer heb.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dylan18 zal de komende 2 weken niet meer reageren. Dit topic gaat dus even dicht.

Dit topic is gesloten.