Toon posts:

Swappen en Explorer crashes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb veel last van swappen en explorer crashes. Nu heb ik 1 gig pc3200@400 draaien en ik vraag me toch af of het niet een geheugen probleem is. Ik heb memtest al gedraaid en geen fouten gevonden. Wisselbestand staat op 1200 mb. Iemand enig iedee wat ik hier tegen kan ondernemen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Ik denk dat je in de WOS (Windows Operating Systems) moet zijn ;)
Als Memtest goed draait lijkt mij het geheugen niet het probleem. Je kunt desnoods proberen om de FSB en het geheugen op 166MHz te zetten.

De FSB wordt dan 667MHz (166*4) en het geheugen wordt 333MHz (166*2).
Als je dan nog steeds crashes hebt ligt het waarschijnlijk niet aan de hardware.
Je zou dan eens een verse Windows installatie kunnen proberen. Misschien heb je ook spyware/virussen opgelopen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:41:
Ik denk dat je in de WOS (Windows Operating Systems) moet zijn ;)
Als Memtest goed draait lijkt mij het geheugen niet het probleem. Je kunt desnoods proberen om de FSB en het geheugen op 166MHz te zetten.

De FSB wordt dan 667MHz (166*4) en het geheugen wordt 333MHz (166*2).
Als je dan nog steeds crashes hebt ligt het waarschijnlijk niet aan de hardware.
Je zou dan eens een verse Windows installatie kunnen proberen. Misschien heb je ook spyware/virussen opgelopen.
Dat zou ik kunnen proberen qua FSB. Wat virussen/spyware geloof ik niet zo. Net nog een virusscan gedaan met McAfee en Hitman erover gehaald voor spyware inclusief Spysweeper. Zeg nooit nooit, maar ik heb dit probleem ook als ik een clean install doe.

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

probeer eens prime95 een nachtje te draaien op torture test. Als hij daar geen fouten geeft is het niet je hardware. (of iig een zeer lage kans dat het uberhaupt je hardware is)

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:31:
probeer eens prime95 een nachtje te draaien op torture test. Als hij daar geen fouten geeft is het niet je hardware. (of iig een zeer lage kans dat het uberhaupt je hardware is)
Gedownload, vannacht gaat hij draaien. Dan zien we wel wat de uitkomst is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, update.
Ik heb dat pragramma laten draaien in alle vormen die het heeft. Vooral de ramtest.
Geen fouten en/of waarschuwingen. Heb vannacht maar van ellende een compleet andere windowsversie erop gezet. Tot nu toe werkt het goed. Zal dus best een windowsfout geweest zijn. Thx voor het meedenken.

Verwijderd

Als het een softwarematig probleem van Windows was moet een fresh install van dat OS (Win XP, naar ik aanneem) ook gewoon weer werken.
Pagina: 1