[XP] taakbalk remote desktop werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Ik maak via mn laptop gebruik van mijn pc. Dat doe ik met remote desktop, wat altijd erg makkelijk werkt. Nu heb ik de laatste tijd een probleem met remote desktop. Het startmenu is weg, de taakbalk is weg, kortom ik zie de onderste balk niet in beeld.

In plaats daar van zie ik gewoon het bureaublad en blijft die ruimte waar de balk normaal staat, gewoon leeg. Een reboot heeft geen zin. Het probleem blijft zich voordoen. Inloggen met een andere computer levert hetzelfde probleem op.

Het is een groot gemis omdat ik geminimaliseerde schermen gewoon niet meer op het scherm kan krijgen. Adviezen als: ff XP opnieuw installeren, heb ik niet veel aan. Ik weet dat dat een optie is, maar dat is een gigantische hoop werk aangezien ik nogal veel software geinstalleerd heb.

Ik zou niet weten wat ik er zo aan kan doen om het weer werkend te krijgen. Voor de duidelijkheid: Het heeft tijden lang prima gewerkt.

Ik draai win XP pro NL SP2 op die pc. Overige specs staan in mn signature, maar zijn niet zo boeiend als je het mij vraagt. De standaard server en client van win XP wordt gebruikt.

Ik heb de search gebruikt en op google gezocht, maar nergens wordt dit probleem beschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 20-02-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 14:47
als je rechstreeks op de pc werkt heb je dit probleem ook?

auto-hide staat toch uit?

al eens een system restore geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07 14:04
T ziet er naar uit dat je een "explorer.exe" probleem hebt, als die exe bestand is afgesloten, dan krijg je zo'n probleem dat het start balk verdwijnt.

Je kunt het proberen om het op te starten.

CTRL + ALT + DEL --> taak beheer -- > toepassingen --> nieuwe taak --> explorer.exe --> dan OK drukken.

Ik weet niet zeker of dit helpt, maar je kunter t echter wel proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Skyrider op 20-02-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
DaRKie schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:28:
als je rechstreeks op de pc werkt heb je dit probleem ook?

auto-hide staat toch uit?

al eens een system restore geprobeerd?
Nee, als ik rechtstreeks op de pc werk, dan is de balk wel aanwezig, maar als ik 1 keer heb ingelogd met remote desktop, dan is de balk ook verdwenen als ik direct op de pc werk.
Auto hide is uit idd. Systeem herstel staat uit op de pc, dus dat gaat waarschijnlijk niet werken.

@skyrider:
Als je CTRL + ALT + DEL drukt dan krijg je gewoon in beeld wat je op je laptop draait. Als je in taakbeheer van de pc wilt komen, dan moet je met je muis op de taakbalk *zucht* gaan staan en rechtermuisknop -> taakbeheer. Dat gaat dus niet nu

[ Voor 20% gewijzigd door Hann1BaL op 20-02-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
Heb je geprobeerd om in veilige modes van windows to komen?

[ Voor 9% gewijzigd door Skyrider op 20-02-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

Hann1BaL schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:34:
@skyrider:
Als je CTRL + ALT + DEL drukt dan krijg je gewoon in beeld wat je op je laptop draait. Als je in taakbeheer van de pc wilt komen, dan moet je met je muis op de taakbalk *zucht* gaan staan en rechtermuisknop -> taakbeheer. Dat gaat dus niet nu
Bijv. met Winbar, en dan op je "geheugengebruik" klikken.

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Skyrider schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:38:
Heb je geprobeerd om in veilige modes van windows to komen?
safe mode met remote desktop? Het is niet dat de pc niets doet. 1 Reboot en de pc werkt prima. Tot de eerste keer dat ik connect met remote desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Kr3Kr schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:39:
[...]

Bijv. met Winbar, en dan op je "geheugengebruik" klikken.
Dat werkt, Net even geinstalleerd. Als ik dan een taak toevoeg en kies: explorer.exe, dan opent de pc mijn documenten. Schiet er dus niets mee op, maar ik kom wel in takbeheer nu.

edit: sorry, de volgende keer ff mn post editten. Keek er eigenlijk gewoon even over heen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hann1BaL op 20-02-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
Ehm, pc opnieuw opstarten met het windows cd in cd cd-rom, en dan via cd windows opnieuw installeren?, maar op zo'n manier dat ie windows hersteld i.p.v helemaal opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Skyrider schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:46:
Ehm, pc opnieuw opstarten met het windows cd in cd cd-rom, en dan via cd windows opnieuw installeren?, maar op zo'n manier dat ie windows hersteld i.p.v helemaal opnieuw.
Dat kan ik wel proberen, maar werkt dat ook met een Win XP pro cd zonder SPs op een systeem dat Win XP pro SP2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
Hann1BaL schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:48:
[...]

Dat kan ik wel proberen, maar werkt dat ook met een Win XP pro cd zonder SPs op een systeem dat Win XP pro SP2 is?
Dat weet ik niet helemaal zeker, ik denk zelf dat ook al heb je SP2, dat the installatie van windows alleen dingen installeert die eigelijk nodig zijn..

Maar ik weet niet zeker of het installatie bestanden overschijft die eigelijk in gebruik waren/zijn door SP2 , ook al doet ie dat, je kunt altijd SP2 opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Probleem opgelost door Winbar te installeren. Dan naar task manager te gaan.
Explorer.exe uitschakelen en dan een nieuwe taak uitvoeren en daar dus explorer.exe te starten. De oorzaak is dus onbekend en het probleem doet zich op een willekeurig moment voor, maar het werkt wel.
Pagina: 1