[2000] CPU probleem (of mischien)

Pagina: 1
Acties:

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07-2025
Ik heb een groot probleem met mijn pc.., ik heb net windows 200 pro geinstalleerd, en dit is al de 4e keer dat dit gebeurd..

Net dat ik win2k heb geinstalleerd, schokte t muis hier en daar, ik dacht dat het gewoon normaal was, maar later dat ik alle updates + drivers geinstalleerd had, t muis schokte hier en naar nog steeds, ik speelde wat muziek af, en ik hoorde ook wat "lag" in het muziek (soms), en echter niet lang, maar wel irrititant...

En het gebeurd zelfs in games, en soort lag van 0.5 - 1sec.om de half min ongeveer..
Ik probeerde in het taakbeheer te kijken wat zoveel CPU neemt, maar ik kan echter niks ongewoons vinden, en ik heb zelf al wat scans gedaan op de pc, niet echt veel gevonden wat het oorzaak is..

Als ik winXP installeer, doet alles t gewoon toppie, maar ik wil XP niet omdat t teveel *.SYS crashes geeft.., en win2k werkt gewoon perfect.. (behalve die CPU probleem dan)

Ik weet niet echt super zeker of het een CPU probleem is, maar iets anders kan het niet zijn.
Ga maar muziek luisteren of een game spelen en neem een programma die 100% van je CPU neemt, zo lag / schok krijg ik de hele tijd.

Ik weet dat het niet echt super lang is, ongeveer 1 tot 3x per min, van 0.5 tot 1sec lang, maar vertrouw me, tis echter niet leuk als je games zit te spelen of muziek / films ziet te luisteren/kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Skyrider op 20-02-2005 13:39 ]

Verwijderd

Het is wel interessant om te zien wat je temps zijn als je denkt dat het aan je cpu ligt.

• Skyrider
Ik kan echter niet zien wat veel CPU gebruikt zo snel :(

Mijn specs:
1001mhz,
512MB RAM.
nvidia geforce 2 GTS
SoundB, live 1024

Alles werkt goed op windows XP, maar niet op Win2k.

[ Voor 23% gewijzigd door Skyrider op 20-02-2005 16:53 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Skyrider schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:52:
Ik kan echter niet zien wat veel CPU gebruikt zo snel :(

Mijn specs:
1001mhz,
512MB RAM.
nvidia geforce 2 GTS
SoundB, live 1024

Alles werkt goed op windows XP, maar niet op Win2k.
Je geeft echt totaal geen zinnige info. Je vermeld niet wat voor CPU je gebruikt en wat voor type moederbord. Heb je chipset drivers geinstalleerd? Je verteld niet eens of je een PS/2 of USB muis gebruikt.

• Skyrider
*zucht*.....

USB muis
CPU: AMD 686 - AMD duron/athlon 1009 Megahertz
En ja, chipset is geinstalleerd, MB zeg ik zo ff.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja euh..

Jij komt hier met zero info aan en verwacht dat wij in onze glazen bol gaan kijken wat het probleem wat jij hebt zou kunnen zijn?

Zucht even ergens anders ja..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Skyrider
*zucht* als in, ben het even vergeten om t te posten.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heb je specifieke drivers voor die muis geinstalleerd? Dingen als Logitech Mouseware of Microsoft Intellimouse? Wat voor merk/type muis is het eigenlijk?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een post verwijderd - kicken van je topic binnen 24 uur is idd niet toegestaan op GoT :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

inXs

known as inXs

Apart dit zelfde probleem heb ik ook met win2k, met winXP werkt alles echter perfect. Ik heb een pentium btw, dus tja.

superB

• Skyrider
Ik wil even zeggen dat dit echter niks heeft te maken met het muis zelf.., ik geef vanmiddag wel even alle informatie omdat ik nu weg moet..

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Kan het zijn dat de ACPI je tegen werkt?
Heb ikzelf ook gehad met een aantal AMD-CPU based VIA mobo's (A7V/A7V333, etc.)

Installeer dan een standaard-PC HAL bij de roll-out d.m.v. op F5 te drukken i.p.v. F6 zoals wordt aangegeven.

Zorg wel dat je van tevoren zelf je IRQ's goed instelt in de bios en deze op non-PnP zet!

Suc6...

[ Voor 40% gewijzigd door Kosh66 op 21-02-2005 10:33 ]

Pagina: 1