I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Wordt het beeld ook niet een beetje vaag ofzo?? En hoe doet ie het in 100 Hz??Op zondag 07 januari 2001 17:03 schreef Networx het volgende:
Creative GF2MX - Draait lekker in 1024x768x16bpp (ook bij 32bpp) @ 85 Hz
Nog bedankt voor de reply trouwens!!!
Verwijderd
Het ziet er precies zo uit als op mijn (gelukkig nu verkochte) Viper2 kaartje...
Verwijderd
Het gaat hier over 2D kwaliteit, en daar is afgezien van vrij ingrijpend soldeerwerk niks aan te doen.Op zondag 07 januari 2001 18:50 schreef Bendertino het volgende:
Beeldkwaliteit is subliem en als het niet zo is zijn er genoeg mogelijkheden om het helemaal naar eigen wens aan te passen.
De 2D kwaliteit van zo'n beetje alle videokaarten met nVidia chips is niet bijster hoog, al verschilt het van merk tot merk. Mijn MSI Geforce 2 MX vond ik in ieder geval bagger boven 1024x768. Maar als je op die resolutie al problemen hebt, is d'r misschien echt wat mis met je kaartje.
Verwijderd
oplossing: ga op 1600x1200 draaien, dat is als het goed is minder dan 100Hz, dus scherper
Verwijderd
Verwijderd
Moet je even zoeken tussen het nieuws op T.net, daar staat een artikel over
Virgol
Verwijderd
Dit is dus echt gelul he? Ik heb een Asus V7100/T en ik ben heel erg tevreden over de 2D kwaliteit. Ik ken 2 mensen met een Matrox videokaartje, G400 en G450, volgens zogenaamde kenners zoals jij veel beter dan een Geforce in 2D, maar ik heb geen idee wat er dan toch beter moet zijn... Kleurdiepte, scherpte, alles is perfect.De GF2MX is bedoeld voor goedkope kaartjes waardoor veel bedrijven ook allemaal goedkope troep er omheen doen (RAMDACs bijvoorbeeld (als die bij de gf nog los zitten)).
Mijn GF2MX draait op 1280x1024@32bpp@85Hz en no problems... Op 1024x768@32bpp@100Hz ook geen vaag beeld, zelfs op 800x600@32bpp@145Hz of 640x480@32bpp@150Hz perfect beeld (voor zover 640x480 en 800x600 mooi kunnen zijn op een 19" monitor, pixels tellen
Dusseuh, zal wel aan je videokaart liggen, of de combinatie met je monitor?
Probeer dus eerst de combinatie met een andere monitor, als dat ook kut is zou ik hem ruilen, want ik heb dit nog nooit gezien/meegemaakt, en aan de reacties hier te zien niemand.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Je kunt softwarematig bijschaven wat je wilt, op de meeste geforce 2 MX'en zitten waardeloze filters die op hoge resoluties en refreshrates voor een wazig beeld zorgen. Daar doe je in software dus niks aan.Op zondag 07 januari 2001 19:20 schreef Bendertino het volgende:
Ja ik heb het ook over 2d met een Gainward kaart. en met de tsandaard Nvidia drivers kan je standaard heel wat softwarematig bijschaven
Ik heb het zelf ervaren met een MSI Geforce 2 MX. Op 1600x1200@85Hz was het echt geen doen, zo wazig. M'n oude V3 gaf op op die resolutie wel een scherp beeld, dus aan m'n monitor lag 't niet.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Verwijderd
Voor mij is 1280x1024@72 goed te doen... bij 85hz wordt het al minder. De beste oplossing is idd dat filter er af slopen, maar ja... moet je gaan solderen enzo en dat zie ik toch ook niet echt zitten.
Greetz
Verwijderd
Daarom is dat merk niet gelijk slecht..... !
Ik zei toch ook niet dat het merk slecht was!!!Op maandag 08 januari 2001 01:23 schreef harry het volgende:
Goed of slecht, er kunnen altijd wel een paar exemplaren kleine probleempjes vertonen.
Daarom is dat merk niet gelijk slecht..... !
Verwijderd
ik heb absoluut geen last van wazig beeld op mijn voodoo5-5500 agp
oh het ging over een geforce2mx
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Kheb ergens gelezen bij nvidia dat het aan de combinatie van de videokaart en beeldbuizen met diamondtron en/of trinitron ligt. Je kunt nog wat spelen met de monitorsettings of refreshrates/resoluties maar bij mij gaf dit geen enkel resultaat
Mijn Iiyama 19" heeft zo'n beeldbuis dus ik zit er mooi mee...... Kga denk ik maar een ATI Radeon kopen want ik vind dit echt shit...
Verwijderd
had powercolor mx dual head gekocht..
echt veel slechter ,inderdaad waziger dan mijn tnt2 ultra van asus
ik dacht ligt aan goedkoopte van kaart..
ik denk toch achteraf dat nvidia een beetje teveel(en wij allemaal) teveel naar 3dmark
en quake 3 hebben gekeken .
ok meer punten meer frames
maar als ik porsche unleashed doe
ziet het er beter uit met mijn tnt2
Verwijderd
Op 75 Hz is bij mij het beeld ook nog wel aardig scherp, maar 85 en hoger niet.Op donderdag 11 januari 2001 09:18 schreef lucifer2 het volgende:
ik heb zelf de v7100 tv-out, 1024x768 op 75 Mherz. Heb geen problems (duh) maar moet toegeven dat ie op 1280x1024 vager en onduidelijker is, maar moet ik ook vertellen dat mijn monitor 0.30 dp heeft, dus hij is al erg korrelig..... maar wel 20 inch , dus dat maakt het goed!
Zou je het ook ff op 85 Hz willen proberen?
Ik heb trouwens mijn kaart opgestuurd naar Hastec. Ik krijg als het goed is een nieuwe.
Verwijderd
iemand nog een v-kaartje kopen?
Waarom ruil je em dan niet om??Op donderdag 11 januari 2001 12:45 schreef Suppressor het volgende:
Ik moet toch ff reageren. Ik heb zelf de MSI StarForce 818 en heb ook last van slechte 2D vanaf 1024@85Hz op een viewsonic 21". Andere videokaart erin en lekker scherp beeld.
iemand nog een v-kaartje kopen?