Is bij jullie de beeldkw. vd Geforce 2 MX ook zo

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ontzettend slecht in 2d? Als ik boven de de 75 Hz kom in 1024*768 dan wordt het beeld echt heel wazig. Hebben jullie dit probleem ook? Als dit niet het geval is weet ik dat ik em kan gaan opsturen naar Hastec. Zo wel, dan baal ik ontzettend(mn TNT deed het wel perfect op 1024*768 op 100 Hz).

Bij voorbaat dank.

ps.: zouden jullie aan willen geven welk merk Geforce 2 MX jullie hebben. Ik heb de Gainward CardXpert MX Twinview GS.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

ligt waarschijnlijk aan je monitor :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De GF2MX is bedoeld voor goedkope kaartjes waardoor veel bedrijven ook allemaal goedkope troep er omheen doen (RAMDACs bijvoorbeeld (als die bij de gf nog los zitten)).

• wcduck
  • Niet online
Nope, ligt niet aan monitor. Heb nu mn TNT er weer ingezet en het ziet er weer perfect uit op 100Hz in 1024.

Verwijderd

Creative GF2MX - Draait lekker in 1024x768x16bpp (ook bij 32bpp) @ 85 Hz

• wcduck
  • Niet online
Op zondag 07 januari 2001 17:03 schreef Networx het volgende:
Creative GF2MX - Draait lekker in 1024x768x16bpp (ook bij 32bpp) @ 85 Hz
Wordt het beeld ook niet een beetje vaag ofzo?? En hoe doet ie het in 100 Hz??

Nog bedankt voor de reply trouwens!!!

Verwijderd

(ondertussen heb ik je al via icq gesproken...)
Het ziet er precies zo uit als op mijn (gelukkig nu verkochte) Viper2 kaartje...

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Niks mis mee. Heb een MSI StarForce 818 en ik zie geen verschil met m'n Hercules Dynamite TNT en Matrox G400. Dit op een Iiyama Visionmaster 17"

Verwijderd

Beeldkwaliteit is subliem en als het niet zo is zijn er genoeg mogelijkheden om het helemaal naar eigen wens aan te passen.

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 08:27

Daytona

Autoracen is voor watjes

Op zondag 07 januari 2001 18:50 schreef Bendertino het volgende:
Beeldkwaliteit is subliem en als het niet zo is zijn er genoeg mogelijkheden om het helemaal naar eigen wens aan te passen.
Het gaat hier over 2D kwaliteit, en daar is afgezien van vrij ingrijpend soldeerwerk niks aan te doen.

De 2D kwaliteit van zo'n beetje alle videokaarten met nVidia chips is niet bijster hoog, al verschilt het van merk tot merk. Mijn MSI Geforce 2 MX vond ik in ieder geval bagger boven 1024x768. Maar als je op die resolutie al problemen hebt, is d'r misschien echt wat mis met je kaartje.

Verwijderd

ik heb het nog es ff gechecked en moet zeggen dat bij mij de beeldkwaliteit ook iets minder scherp wordt als ik van bv 60 naar 100 Hz ga
oplossing: ga op 1600x1200 draaien, dat is als het goed is minder dan 100Hz, dus scherper :)

Verwijderd

Ja ik heb het ook over 2d met een Gainward kaart. en met de tsandaard Nvidia drivers kan je standaard heel wat softwarematig bijschaven

Verwijderd

Je kan ook het filter van je kaart slopen, zodat je wel scherp beeld kijgt.

Moet je even zoeken tussen het nieuws op T.net, daar staat een artikel over

• Virgol
  • Laatst online: 21-07 13:57
Heb ook een gforce 2 MX. Ik heb de Asus en ik heb nergen last van. Op 1280*1024 op 75Hz niet en op 800*600 op 100Hz niet. Ik had hiervoor een G200 en die was wel scherper maar niet veel.

Virgol

Verwijderd

ik heb geen problemen met mijn Hercules 3D Prophet II MX.hij geeft goed beeld,en ik heb er niets aan veranderd.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De GF2MX is bedoeld voor goedkope kaartjes waardoor veel bedrijven ook allemaal goedkope troep er omheen doen (RAMDACs bijvoorbeeld (als die bij de gf nog los zitten)).
Dit is dus echt gelul he? Ik heb een Asus V7100/T en ik ben heel erg tevreden over de 2D kwaliteit. Ik ken 2 mensen met een Matrox videokaartje, G400 en G450, volgens zogenaamde kenners zoals jij veel beter dan een Geforce in 2D, maar ik heb geen idee wat er dan toch beter moet zijn... Kleurdiepte, scherpte, alles is perfect.

Mijn GF2MX draait op 1280x1024@32bpp@85Hz en no problems... Op 1024x768@32bpp@100Hz ook geen vaag beeld, zelfs op 800x600@32bpp@145Hz of 640x480@32bpp@150Hz perfect beeld (voor zover 640x480 en 800x600 mooi kunnen zijn op een 19" monitor, pixels tellen ;))

Dusseuh, zal wel aan je videokaart liggen, of de combinatie met je monitor?

Probeer dus eerst de combinatie met een andere monitor, als dat ook kut is zou ik hem ruilen, want ik heb dit nog nooit gezien/meegemaakt, en aan de reacties hier te zien niemand.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Daytona
  • Laatst online: 27-08 08:27

Daytona

Autoracen is voor watjes

Op zondag 07 januari 2001 19:20 schreef Bendertino het volgende:
Ja ik heb het ook over 2d met een Gainward kaart. en met de tsandaard Nvidia drivers kan je standaard heel wat softwarematig bijschaven
Je kunt softwarematig bijschaven wat je wilt, op de meeste geforce 2 MX'en zitten waardeloze filters die op hoge resoluties en refreshrates voor een wazig beeld zorgen. Daar doe je in software dus niks aan.
Ik heb het zelf ervaren met een MSI Geforce 2 MX. Op 1600x1200@85Hz was het echt geen doen, zo wazig. M'n oude V3 gaf op op die resolutie wel een scherp beeld, dus aan m'n monitor lag 't niet.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Geen problemen met m'n MSI 817 Geforce2MX. Draai nu goed 2d-kwaliteit onder 1152*864@100Hz 32bpp.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• wcduck
  • Niet online
Mijn hartelijke dank voor alle reply's!!!! Ik ben er veel mee opgeschoten: ik ga morgen de kaart bij Hastec om proberen te ruilen.

Verwijderd

Tja, het is algemeen bekend dat de 2d-kwaliteit van de geforce kaarten niet al te best is, maar 1024x768@85 of 100 moet zeker wel goed te doen zijn. Dus dan zou het in dit geval idd aan jouw kaart kunnen liggen.

Voor mij is 1280x1024@72 goed te doen... bij 85hz wordt het al minder. De beste oplossing is idd dat filter er af slopen, maar ja... moet je gaan solderen enzo en dat zie ik toch ook niet echt zitten.

Greetz

Verwijderd

Goed of slecht, er kunnen altijd wel een paar exemplaren kleine probleempjes vertonen.
Daarom is dat merk niet gelijk slecht..... !

• wcduck
  • Niet online
Op maandag 08 januari 2001 01:23 schreef harry het volgende:
Goed of slecht, er kunnen altijd wel een paar exemplaren kleine probleempjes vertonen.
Daarom is dat merk niet gelijk slecht..... !
Ik zei toch ook niet dat het merk slecht was!!!

Verwijderd

nou
ik heb absoluut geen last van wazig beeld op mijn voodoo5-5500 agp

oh het ging over een geforce2mx :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17
Mijn ervaring is beperkt tot een MSI 818 MX. Om te testen had ik mijn G400 ff vervangen door dit ding: bij 1600*1200 op m'n Pro510 zoog het 2D beeld enorm! Een stuk vager als de G400.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een paar dagen een Asus V7100 gehad, en die gaf een prima scherp beeld op 1024*768@100Hz. Er wordt wel vaak gezeken over de Geforce MX, maar ik denk dat de slechte kwaliteit meestal te wijten is aan de fabrikant van de kaart. Ik moet wel zeggen dat de Asus V7700 (Geforce GTS dus) een beter beeld geeft bij resoluties boven de 1280*1024.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Bij mij is het beeld nu (hercules geforce2MX,retail) in 2d ook stukken minder dan voorheen (Voodoo3 3000) vooral de randen zijn wazig.
Kheb ergens gelezen bij nvidia dat het aan de combinatie van de videokaart en beeldbuizen met diamondtron en/of trinitron ligt. Je kunt nog wat spelen met de monitorsettings of refreshrates/resoluties maar bij mij gaf dit geen enkel resultaat :(

Mijn Iiyama 19" heeft zo'n beeldbuis dus ik zit er mooi mee...... Kga denk ik maar een ATI Radeon kopen want ik vind dit echt shit...

Verwijderd

blij dit alles te horen
had powercolor mx dual head gekocht..
echt veel slechter ,inderdaad waziger dan mijn tnt2 ultra van asus
ik dacht ligt aan goedkoopte van kaart..
ik denk toch achteraf dat nvidia een beetje teveel(en wij allemaal) teveel naar 3dmark
en quake 3 hebben gekeken .
ok meer punten meer frames
maar als ik porsche unleashed doe
ziet het er beter uit met mijn tnt2

Verwijderd

ik heb zelf de v7100 tv-out, 1024x768 op 75 Mherz. Heb geen problems (duh) maar moet toegeven dat ie op 1280x1024 vager en onduidelijker is, maar moet ik ook vertellen dat mijn monitor 0.30 dp heeft, dus hij is al erg korrelig..... maar wel 20 inch , dus dat maakt het goed! :9

• wcduck
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 09:18 schreef lucifer2 het volgende:
ik heb zelf de v7100 tv-out, 1024x768 op 75 Mherz. Heb geen problems (duh) maar moet toegeven dat ie op 1280x1024 vager en onduidelijker is, maar moet ik ook vertellen dat mijn monitor 0.30 dp heeft, dus hij is al erg korrelig..... maar wel 20 inch , dus dat maakt het goed! :9
Op 75 Hz is bij mij het beeld ook nog wel aardig scherp, maar 85 en hoger niet.
Zou je het ook ff op 85 Hz willen proberen?

Ik heb trouwens mijn kaart opgestuurd naar Hastec. Ik krijg als het goed is een nieuwe.

Verwijderd

Ik moet toch ff reageren. Ik heb zelf de MSI StarForce 818 en heb ook last van slechte 2D vanaf 1024@85Hz op een viewsonic 21". Andere videokaart erin en lekker scherp beeld.

iemand nog een v-kaartje kopen?

Verwijderd

okay, vanavond proberen!
maja, als je toch een nieuwe krijgt.....
:7

• wcduck
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 12:45 schreef Suppressor het volgende:
Ik moet toch ff reageren. Ik heb zelf de MSI StarForce 818 en heb ook last van slechte 2D vanaf 1024@85Hz op een viewsonic 21". Andere videokaart erin en lekker scherp beeld.

iemand nog een v-kaartje kopen?
Waarom ruil je em dan niet om??

Pagina: 1