Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Irritante "Connect to" dialoog

Pagina: 1
Acties:

• ErikRad
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 07:29
Hallo iedereen,

Mijn eerste post hier op GoT, want ik schijn met een uniek probleem te zitten:

Als ik surf, dan krijg ik bij sommige sites het "Connect to" scherm voor mijn kiezen (waar je username en password in moet geven), terwijl de site toegankelijk zou moeten zijn voor iedereen (anonymous). Het gebeurt me (tot nu toe) ook maar op 1 computer, dus het is aan te nemen dat het een 'instelling' is van deze ene computer. Dit dialoogje krijg ik voor mijn kiezen als ik naar sites surf die bijvoorbeeld gebruik maken van hotstat tellers ("connect to cgi.hotstat.nl"), als retecool.com of volkomenkut.com.

Erger is dat ik niet een nieuwe versie van Macromedia's ShockWave player kan downloaden, omdat http://sdc.shockwave.com hetzelfde resultaat geeft. Het is browser onafhankelijk (zowel IE als Firefox geeft problemen). Op een andere pc (op hetzelfde netwerk, zelfde IP) kom ik er wel bij. Het is dus puur een lokaal PC-ding *volgens mij*.

Ik gebruik: XP SP2, met IE/Maxthon/Firefox
Ik heb geprobeerd: Andere browsers, Pop-Up blockers uit te zetten, Privacy dingen uitgezet, Firewall uitgezet (en snel weer aan natuurlijk),
Ik heb gezocht op Google, en uiteraard nog op GoT.... maar niets gevonden wat er ook maar op leek....

Wie heeft een idee??

Alvast bedankt voor de reacties,
Erik

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Kan het niets te maken hebben met Spyware/Adware en dergelijke?
Probeer anders eens hitman pro:
http://www.tweakers.net/meuktracker/8564

• ErikRad
The_Dart schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:52:
Kan het niets te maken hebben met Spyware/Adware en dergelijke?
Zover ik kan zien is mijn PC virus-, adware- en spywarevrij. Wat ik gewoon zo vreemd vindt is dat er authenticatie noodzakelijk is bij sites die *zeker weten* anonymous accepteren... Wat zet deze procedure in gang?

Verwijderd

Maak eens een andere user aan in XP, en probeer het met die user.
Je weet dan of je in je profiel moet zoeken, of in machine settings...

• ErikRad
Na 1 hele dag kloten kwam ik terecht bij mijn HOSTS file.... en die was maarliefst 174 kb groot!
hieronder even een stukkie uit mijn HOSTS file:

#
# [Misc Add-ons][A - Z]
127.0.0.1 downloads.aaa1screensavers.com #[Bargin Buddy]
127.0.0.1 dl.aaascreensavers.com
127.0.0.1 abcsearch.com
127.0.0.1 admin.abcsearch.com
127.0.0.1 www3.abcsearch.com #[Browseraid]
127.0.0.1 www.abcsearch.com
127.0.0.1 abc517.net #[Trojan.Mitglieder.H]
127.0.0.1 absoluagency.com #[Trojan.StartPage.H]

---- knip etc... en dat dus 174 kb!

De door mij genoemde sites stonden er ook tussen. Niet zo vreemd dus dat authenticatie noodzakelijk was....

Nu nog de vraag WAT deze HOSTS file heeft aangemaakt. McAfee? XP SP2? AdAware?

Iig. bedankt voor de suggesties.
Erik

Verwijderd

Geen van de door jouw aangegeven progs maakt zo'n host file aan.
Dat is vast door spy/adware gebeurt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

denk eerder door een of ander " handig" anti-spyware tooltje ofzo.

Het heeft weinig nut om juist de bekende adware domains naar localhost te pointen tenzij je ze juist niet wil zien ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Beveiliging & Virussen aangezien het vermoedelijk toch wel spyware gerelateerd was :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Post eens een HijackThislog, tussen [code] tags aub. Geef ook even aan wat je zelf verdacht vindt. :)

Signature

• bratos
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

hier staat meer info mbt de hosts file:
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

zeer nuttig naar mijn idee. gebruik ik zelf ook.

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Zo'n host file veroorzaakt geen login schermen!
Ik heb ook zo'n soort hosts file en krijg hooguit wat "the page cannot be displayed" meldingen op plekken waar normaal reclamebanners zitten ;)

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Heb je toevallig op die machine een webserver draaien?

Aangezien al die sites door je HOSTS file naar je eigen machine wijzen wil hij dus waarschijnlijk inloggen op zijn eigen webserver.

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• bratos
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

ik heb het overigens ook een keer gehad op GoT, daar had iemand n url gepost van n plaatje wat in n msn community gepost was. mischien is dat het. Toevallig.....

eerst kijken dan zeiken

• ErikRad
Nazgul schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:39:
Heb je toevallig op die machine een webserver draaien?

Aangezien al die sites door je HOSTS file naar je eigen machine wijzen wil hij dus waarschijnlijk inloggen op zijn eigen webserver.
Yep. Dat was dan ook het probleem ja. De vraag was alleen dus nog: wie of wat heeft voor mij deze hosts file aangemaakt?
Pagina: 1