Ik ben bezig met Oscommerce en easyphp een shop op te zetten, dat lukt allemaal aardig, maar ik heb zo'n 5000 artikelen die ik wil importeren in de mysql database, ook dat gaat nog, maar alle artikelen krijgen een plaatje mee, de naam van het plaatje is gelijk aan de naam van het artikel (.jpg) de subcatagory van het artikel is gelijk aan de naam van de map waar het plaatje in staat.
dus bv: de 8th edition van birds of paradise verkoop ik in catagory /standaard/8th
het plaatje staat elders in ../8th/birds of paradise.jpg
hoe zorg ik er nu voor dat als ik dit artikel aanmaak de database automatisch kijkt naar ../8th/birds of paradise.jpg voor het plaatje en zo het plaatje op de goede plaats zichtbaar maakt?
(ik kan ze er op dit moment wel aan hangen, maar dan moet ik ze 1 voor 1 bij het betreffende product uploaden, niet erg bij een paar 100, maar bij minimaal 5000 en snel groeiende vooraad is dat niet echt lekker)
oftewel, welke string moet ik in MySQL ingeven op de plaats van de product_image
Ik ben een MySQL noob, dus graag een duidelijke uitleg, bvd.
dus bv: de 8th edition van birds of paradise verkoop ik in catagory /standaard/8th
het plaatje staat elders in ../8th/birds of paradise.jpg
hoe zorg ik er nu voor dat als ik dit artikel aanmaak de database automatisch kijkt naar ../8th/birds of paradise.jpg voor het plaatje en zo het plaatje op de goede plaats zichtbaar maakt?
(ik kan ze er op dit moment wel aan hangen, maar dan moet ik ze 1 voor 1 bij het betreffende product uploaden, niet erg bij een paar 100, maar bij minimaal 5000 en snel groeiende vooraad is dat niet echt lekker)
oftewel, welke string moet ik in MySQL ingeven op de plaats van de product_image
Ik ben een MySQL noob, dus graag een duidelijke uitleg, bvd.