Toon posts:

{MySQL} hoe maak je een automatische link ahv een naam?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met Oscommerce en easyphp een shop op te zetten, dat lukt allemaal aardig, maar ik heb zo'n 5000 artikelen die ik wil importeren in de mysql database, ook dat gaat nog, maar alle artikelen krijgen een plaatje mee, de naam van het plaatje is gelijk aan de naam van het artikel (.jpg) de subcatagory van het artikel is gelijk aan de naam van de map waar het plaatje in staat.

dus bv: de 8th edition van birds of paradise verkoop ik in catagory /standaard/8th

het plaatje staat elders in ../8th/birds of paradise.jpg

hoe zorg ik er nu voor dat als ik dit artikel aanmaak de database automatisch kijkt naar ../8th/birds of paradise.jpg voor het plaatje en zo het plaatje op de goede plaats zichtbaar maakt?

(ik kan ze er op dit moment wel aan hangen, maar dan moet ik ze 1 voor 1 bij het betreffende product uploaden, niet erg bij een paar 100, maar bij minimaal 5000 en snel groeiende vooraad is dat niet echt lekker)

oftewel, welke string moet ik in MySQL ingeven op de plaats van de product_image

Ik ben een MySQL noob, dus graag een duidelijke uitleg, bvd.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
edit:
mm lame kan ni lezen (hoewel ik het nu nog ni snap)

[ Voor 86% gewijzigd door BasieP op 20-02-2005 11:42 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik php, daar weet ik ook niet zo heel veel van, maar ik zal daar eens naar kijken :)

waarschijnlijk zat ik te moeilijk te denken, tnx

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 10:16

Zoefff

❤ 

Of ik snap niet helemaal wat je bedoelt, of dit is een heel eenvoudig probleem volgens mij?

Voor zover ik begrijp haal je met PHP dus alle producten op en zet deze (bijvoorbeeld) in een tabel, en daarbij wil je ook de plaatjes, toch?

De productnaam kan je dan gewoon gebruiken voor het pad van het plaatje:

PHP:
1
echo $productnaamuitdb . " en plaatje: [img]'/standaard/8th/"[/img]";

Zoiets dus.

Of ik denk te simpel, of jij denkt veel te ingewikkeld. Of ik snap het niet ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je kan toch eventueel iets doen als:
Update Products
Set Imagename = 'hier het pad' + Productname + '.JPG'

Geen idee of Mysql dat ondersteunt.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:35:
oftewel, welke string moet ik in MySQL ingeven op de plaats van de product_image

Ik ben een MySQL noob, dus graag een duidelijke uitleg, bvd.
Hier op GoT gaan we er vanuit dat je eerst zelf het 1 en ander probeerd voordat je hier een topic opent en dat als je een topic opent je in elk geval aangeeft wat je nu geprobeerd hebt en wat daar nuet mee lukte. Dit mis ik helemaal in jou post. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart"

Daarnaast legt een beetje PHP/MySQL tutorial je echt wel uit hoe je strings in een database kan opslaan. Tenzij ik je post niet goed gebruik wil je alleen het juiste pad in de database opslaan en dit met PHP weer eruit halen om zo een afbeeling te tonen.
Het pad naar de afbeelding weet je, dus dat kan je met PHP voor de afbeelding plakken. Maak daar een image tag van en klaar. I

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 20-02-2005 12:23 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.