Toon posts:

Data verplaatsen erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer data te verplaatsen van de ene partitie naar de andere partitie. Dit duurt gewoon een uur.
Is dit normaal.

Is hier een oplossing voor. Het betreft een 200 gig schijf.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Kun je iets specifieker zijn??? Ik bedoel: is het bv. een shortcut van 1 kb waar de hdd een uur over doet, of is het een compleet seizoen met startrek afleveringen??? En is het verplaatsen op 1 schijf, dus van 1 partitie naar een andere op dezelfde hdd, of van de ene hdd naar de andere???

Check of je DMA hebt aanstaan voor je HDD's.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
Het is een filmopname die ik wil verplaatsen van de ene partitie naar de andere partitie op dezelfde HD. Ongeveer 4 gb. Zijn ongeveer 6 bestanden.
DMA heeft de volgende instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikweethet.nl/dma.JPG

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Heb je alle partities gedefragmenteerd en heb je genoeg vrije schijfruimte op de partitie waar je iets heen wilt copieren?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-03 08:58

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:46:
Het is een filmopname die ik wil verplaatsen van de ene partitie naar de andere partitie op dezelfde HD. Ongeveer 4 gb. Zijn ongeveer 6 bestanden.
DMA heeft de volgende instellingen.

[afbeelding]
Virusscanner staat die aan?
Schijven gedfragmenteerd?
een redelijke snelheid zou minimaal 10MB/s zijn. Waardoor het in een kleine 7 minuten gekopieerd zou zijn.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Het hangt ook af van de hoeveelheid geheugen die je in je pc hebt en hoeveel programma's er nog meer draaien. Als jij ergens anders in een programma intensief bezig bent met de harddisk dan kan het goed zijn dat het allemaal niet zo snel gaat omdat het allemaal over dezelfde IDE-controller gaat.

Je kunt eventueel je virtuele geheugen wat opkrikken als het allemaal niet zo wil lukken. Of even een harddisk-tool draaien om je schijf te checken (bij fabrikant te downloaden).

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Ik heb een soortgelijk probleem (met een 80 gig schijf). Kopieren van bijvoorbeeld een divx film van 700 mb van de ene partitie naar de andere begint goed (rond 10 mb/sec) maar zakt na 25% helemaal in tot soms maar 1 mb/sec. De schijf rateld dan wel als een gek. Beide partities zijn pas nog gedefragmenteerd, en op beide is nog ongeveer 5 gb vrij.
Hetzelfde probleem doet zich voor als ik een cd of dvd wil branden, het begin gaat perfect, maar na een tijdje lijkt het alsof de harde schijf het lezen van de data niet meer bij houd. De buffer zakt dan helemaal in, waardoor de barndsnelheid ook helemaal omlaag gaat. Soms gaat het daarna weer even goed, maar zeker bij een volle dvd doet dit probleem zich een keer of drie voor. Zeer irritant, omdat ik dus in de tussentijd niets anders op m'n pc kan doen aangezien m'n hd voortdurend als een gek bezig is.
Ik heb al geprobeerd het virtueel geheugen te vergroten, maar dat hielp niet. Verkleinen maakt ook niets uit. Als iemand nog suggesties heeft zijn die zeer welkom.

specs: AMD XP2400+, 512MB RAM, Hitachi Deskstar 80GB 2MB

public void ik()

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
1 bestand kopieren van een partitie naar een partitie maar een dezelfde schijf gaat gewoon veel trager, pas als je gaat kopieren vanaf een partitie op de ene schijf naar een partitie op de andere schijf dan werkt het veel lekkerder.
Dat komt dus omdat met 2 schijven dan hoeft de ene schijf alleen maar te lezen en de andere schijf hoeft alleen maar te schrijven, als je maar 1 schijf hebt moet ie in zn eentje beide bewerkingen uitvoeren en als de zaak erg gefragmenteerd is dan kan het nog eens extra vertraging opleveren.
Pagina: 1