Specs:
Asus A7N8X Deluxe Rev.2
AMD Barton 3200+
2x 512mb DDR PC3200 (1024mb)
Sapphire Radeon 9800pro
15gb ATA-66 Maxtor (gewoon voor linux, heb sata voor windows)
Netwerkaart = Onboard Nvidia netwerkkaart
Ik boot de Gentoo Live CD en dan moet je meteen het netwerk instellen, en dat gaat dus niet.
ik doe net-setup eth0, ik stel alles correct in, gateway is men router enzo, DNS ook.
Als ik dan ifconfig typ ziet alles er bij Eth0 correct uit. Ik heb al een werkend Gentoo systeem op men Pentium2 en ifconfig ziet er ongeveer zelfde uit alleen ander IP natuurlijk.
Maar ik kan dus niet pingen, niet naar men router, niet naar andere pc's, niet naar internet, ik krijg altijd "destination host unreachable".
dhcpcd eth0 werkt ook niet
ping 127.0.0.1 werkt wel
in het begin gentoo booten met boot: Gentoo noapic werkt ook niet.
ik ben ten einde raad, en ik heb die netwerkkaart nodig om verder te kunnen met de installatie
Asus A7N8X Deluxe Rev.2
AMD Barton 3200+
2x 512mb DDR PC3200 (1024mb)
Sapphire Radeon 9800pro
15gb ATA-66 Maxtor (gewoon voor linux, heb sata voor windows)
Netwerkaart = Onboard Nvidia netwerkkaart
Ik boot de Gentoo Live CD en dan moet je meteen het netwerk instellen, en dat gaat dus niet.
ik doe net-setup eth0, ik stel alles correct in, gateway is men router enzo, DNS ook.
Als ik dan ifconfig typ ziet alles er bij Eth0 correct uit. Ik heb al een werkend Gentoo systeem op men Pentium2 en ifconfig ziet er ongeveer zelfde uit alleen ander IP natuurlijk.
Maar ik kan dus niet pingen, niet naar men router, niet naar andere pc's, niet naar internet, ik krijg altijd "destination host unreachable".
dhcpcd eth0 werkt ook niet
ping 127.0.0.1 werkt wel
in het begin gentoo booten met boot: Gentoo noapic werkt ook niet.
ik ben ten einde raad, en ik heb die netwerkkaart nodig om verder te kunnen met de installatie