Toon posts:

[Gentoo] Netwerkkaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Asus A7N8X Deluxe Rev.2
AMD Barton 3200+
2x 512mb DDR PC3200 (1024mb)
Sapphire Radeon 9800pro
15gb ATA-66 Maxtor (gewoon voor linux, heb sata voor windows)

Netwerkaart = Onboard Nvidia netwerkkaart

Ik boot de Gentoo Live CD en dan moet je meteen het netwerk instellen, en dat gaat dus niet.

ik doe net-setup eth0, ik stel alles correct in, gateway is men router enzo, DNS ook.

Als ik dan ifconfig typ ziet alles er bij Eth0 correct uit. Ik heb al een werkend Gentoo systeem op men Pentium2 en ifconfig ziet er ongeveer zelfde uit alleen ander IP natuurlijk.

Maar ik kan dus niet pingen, niet naar men router, niet naar andere pc's, niet naar internet, ik krijg altijd "destination host unreachable".

dhcpcd eth0 werkt ook niet
ping 127.0.0.1 werkt wel

in het begin gentoo booten met boot: Gentoo noapic werkt ook niet.

ik ben ten einde raad, en ik heb die netwerkkaart nodig om verder te kunnen met de installatie :'(

Verwijderd

Je hebt DIE netwerkkaart nodig? Kun je niet tijdelijk een andere er even in prikken?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:11
Ik denk dat het te maken heeft met de nforce chipset ondersteuning, deze kan je wel in de kernel compilen nadat ie is geinstalleerd, ik denk dat het makkelijkste is om even een andere netwerkkaart erin te douwen?
Zoek anders eens op google hoe je zelf je netwerkkaartconfig kan opgeven tijdens de install?

Verwijderd

Topicstarter
Men mobo heeft 2x onboard gigabit poorten, eentje van Nvidia en eentje van 3com. Die van Nvidia gebruik ik altijd aangezien die van 3com speciale drivers nodig heeft voor windows, maar bij linux is het precies omgekeerd, de nvidia doet het langs geen kanten, en als ik de kabel in de 3com steek en boot met de live CD werkt die meteen zonder ook maar iets aan te passen :)

Nu al tijdje bezig met de 2.6.10-gentoo-r6 kernel aan het compilen, duurt altijd een serieus tijdje ;)

Verwijderd

Ik gebruik de nvidia ethernetkaart op m'n A8N-SLI onder Gentoo.
Het eerst laden van de drivers (#modprobe forcedeth) werkt goed. Met net-setup had ik ook wat problemen, maar dit werkt goed.
Wat ik dus doe:
#modprobe forcedeth
#dhcpcd eth0

en dan heb ik volgens mij dezelfde ethernet kaart als jij hebt aan de praat. (volgens mij is het dezelfde chipset)

Verwijderd

Topicstarter
ind! zo werkt de nvidia lan controller perfect! THX!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 14:58:
ind! zo werkt de nvidia lan controller perfect! THX!
Mijn eerste hulp sessie in linux :*) 8)

Verwijderd

Topicstarter
Gnome is bijna helemaal geinstaleerd :)

Maar ik heb nog een vraagje, maar volgens mij niet zo belangrijk dus zal ik maar geen nieuw topic openen.

Ik heb een ATi Radeon 9800pro, en ik heb gehoord/gelezen dat de ati drivers voor linux nog "zuigen". Op mijn pentium2 met een radeon 9000 deed ik gewoon "emerge ati-drivers" maar hoe moet ik dat nu doen? Pakt hij automatisch de laatste nieuwe als ik emerge ati-drivers typ? Of is het niet nodig die drivers?

PC gaat gewoon dienen om zo beetje desktop te draaien, filmpje zien, surfen/chatten/office, niet gamen, dus is het dan wel nuttig om die sucky drivers te instaleren?

Verwijderd

Hmm, ik zou het niet weten, maar ik heb wel een klein vraagje aan jou.
Ik neem aan dat je al eens eerder X (of een ander GUI systeem ) hebt geinstalleerd.
Hoe gaat dit? Is dat makkelijk te doen? Misschien een tutorial ergens?

Bvb,

Jewan

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
neem een kijkje op de forums van www.gentoo.org en dan het deel over AMD64. Ben er zelf actief onder de naam Kaartman en heb er al een hele hoop info vandaan.
Pagina: 1