[2003] Licentie omzetten van NL naar UK

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Vanwege problemen met de NL versie van windows 2003, heb ik de UK versie geinstalleerd. Ik had even een serial gepakt die ik nog ergens had liggen. problemen opgelost :). Ik zit nu alleen met een Nederlandse licentie en een UK versie (met illegale serial) van windows 2003 geinstalleerd op mijn server.

Weten jullie of mogelijk is om bij microsoft een licentie om te zetten zonder dat ik de server opnieuw hoef te installeren? En kun je ook licenties inruilen (binnen een bepaalde termijn) omdat de software problemen geeft in een bepaalde taalversie?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:42

we_are_borg

You will Comply

Voor deze vragen kan je het beste contact opnemen met Microsoft.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is geen keychange tool zoals bij XP, dus dat wordt servertje opnieuw installeren ben ik bang :)

En voor wat betreft de taalversie: dat hoort bij je vooronderzoek te zitten he... als je je nu nog afvraagt waarom elke zichzelf respecterende toko op server in EN werkt...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je kan een MUIP cd pack kopen (bij techdat of ingram micro) daarmee krijg je multilanguage op je servers :) (kan je eenvoudig kiezen achteraf) ook handig als je terminalserver gebruikt, dan kan je per gebruiker de taal instellen)

moet je wel een MVL license voor je server hebben :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:10:
als je je nu nog afvraagt waarom elke zichzelf respecterende toko op server in EN werkt
Misschien gebruikt de TS hem als terminal server? Vind ik een zeer legitieme reden om een NL server te draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 21:21 ]

Verwijderd

je hebt een legale versie dus wat maak je je druk om. als je die al laat zien dan gaan ze niet je pc checken.. dus waarom moeilijk doen. bij mijn werken hebben we een multi license van 500 terwijl elke pc is geinstalleerd met dezelfde key. maakt geen ruk uit.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:21:
[...]

Misschien gebruikt de TS hem als terminal server? Vind ik een zeer legitieme reden om een NL server te draaien.
Niet echt nodig aangezien je je system en user locale keurig op NL kan zetten, zelfs voor non-unicode progs.
Knal er een NL office op en ik zie geen probleem (nog niet meegemaakt althans).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor dit soort licentie problemen kan je echt het beste bij Microsoft of je reseller terecht - deze zijn uiteindelijk gewoon je verkoper namelijk :)

Verder - Qualix - er zijn een aantal licentiesoorten van Microsoft waar je inderdaad maar een product key krijgt waarmee je een aantal PC's mag installeren :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
BackSlash32 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:26:
[...]

Niet echt nodig aangezien je je system en user locale keurig op NL kan zetten, zelfs voor non-unicode progs.
Knal er een NL office op en ik zie geen probleem (nog niet meegemaakt althans).
och in een citrix omgeving als je een compleet bureablad published vinden users het toch wel handig als het startmenu in het NL is :)

en ik heb wel eens problemen met printersettings die niet altijd netjes gaan op een US server (ook als je je language settings goed hebt staan)

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

qua printers ben ik het wel met je eens ja, dan kan het wel eens makkelijker zijn idd ;)

Pagina: 1