Toon posts:

Ghost en Sata

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nog niet zolang aktief op het forum (dus als dit in het verkeerde deel staat sorry). Ik heb 2 sata schijven op een Asus P4P800-E DELUXE met promise controller. Nu wil ik met Ghost 5 een image maken van mijn C schijf en op een bootable dvd kiepen. Echter als ik boot van flop (dos) dan ziet Ghost mijn 2 sata schijven niet.

Heeft iemand een idee hoe ik in dos die 2 sata schijven kan benaderen.

Thanks

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

BartPE ! is soort boot cd ! gewoon downloaden, je sata drivers toevoegen, en booten maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid ik wil booten in dos daarna met Ghost een image van c maken en die ff tijdelijk op d kiepen. Daarna wil ik met Nero de dvd branden.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

Nakebod

Nope.

Wat dupondje denk ik bedoeld, is met BartPE (Bootable windows cd ofzoiets) booten, inclusief je sata drivers.
Omdat je dan vanaf cd boot, en sata drivers heb geladen is je C schijf niet actief, en zou je met Ghost een image kunnen maken van je schijf.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

je moet eerst je sata drivers laden en dan herkent ghost pas je disk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:00:
Hmm dat begrijp ik, echter ik heb geen dos drivers (volgens mij) tuurlijk heb ik op de cdrom die bij mijn mobo zat gekeken maar ik zie zo snel niet een dos driver.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Ghost 5 is echt antiek, en ondersteunt officieel XP niet. Als je NTFS gebruikt zou ik zeker eerst gaan kijken naar een nieuwere versie. S-ata ondersteuning is er pas bij versie 7.5/2003.

/edit : Voor dos heb je ook geen drivers nodig. Dat BartPE verhaal hierboven is wel leuk, maar dan he je ook een 32bits versie van Ghost nodig waarschijnlijk. Op welke controller heb je de s-ata schijven zitten ? Als het op de intel controller is dan kun je even in de bios kijken naar je ide/s-ata settings, misschien als je daar de legacy mode inschakeld dat je je schijven wel kan zien. Neem trouwens aan dat je die twee schijven niet in een raid config gebruikt ?

[ Voor 101% gewijzigd door Nielson op 20-02-2005 11:15 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Je moet gewoon in XP ghost opstarten, dan moet je daar instellen hoe je backup moet zijn. Dan start ie vanzelf opnieuw op en begint ie... (dit lukt met een SATA-schijf gewoon)

(Ik gebruik overigens ghost uit systemworks 2003)

[ Voor 10% gewijzigd door Double J op 20-02-2005 11:56 ]

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
en hoe zet je dan je backup terug als er geen windows meer opstaat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:00:
Dat snap ik echter ik heb geen dos driver voor mijn sata disks 8)7

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:54:
[...]

Dat snap ik echter ik heb geen dos driver voor mijn sata disks 8)7
Je zou naar de site van het merk van je moederbord kunnen gaan en daar de sata drivers downloaden..

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Nielson
Koekje schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:59:
[...]

Je zou naar de site van het merk van je moederbord kunnen gaan en daar de sata drivers downloaden..
Zucht. Onder DOS heb je géén drivers nodig, dat gaat gewoon via de bios van de controller. Bij Intel controllers zul je iets van legacy mode moeten inschakelen, zie daarvoor de handleiding van je mobo.

[ Voor 20% gewijzigd door Nielson op 21-02-2005 23:08 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Nielson schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:04:
Ghost 5 is echt antiek, en ondersteunt officieel XP niet. Als je NTFS gebruikt zou ik zeker eerst gaan kijken naar een nieuwere versie. S-ata ondersteuning is er pas bij versie 7.5/2003.

/edit : Voor dos heb je ook geen drivers nodig. Dat BartPE verhaal hierboven is wel leuk, maar dan he je ook een 32bits versie van Ghost nodig waarschijnlijk. Op welke controller heb je de s-ata schijven zitten ? Als het op de intel controller is dan kun je even in de bios kijken naar je ide/s-ata settings, misschien als je daar de legacy mode inschakeld dat je je schijven wel kan zien. Neem trouwens aan dat je die twee schijven niet in een raid config gebruikt ?
Niets aan toe te voegen, maar aangezien er kennelijk een beetje overheen gelezen wordt een subtiel kickje... :+

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Nielson
Vunzz schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:09:
[...]

Niets aan toe te voegen, maar aangezien er kennelijk een beetje overheen gelezen wordt een subtiel kickje... :+
Haha, thnx. Tja, vond ook al dat ik weinig reactie op die post kreeg, terwijl dat driver verhaal elke keer aangehaald wordt. Het grappige is dat juist voor de s-ata controller van bijvoorbeeld de i865PE chipset zelfs onder Windows geen aparte driver nodig is omdat de bios 'm kan laten emuleren als een normale IDE controller i.p.v. dat Windows 'm ziet als SCSI controller. Echter is dit allemaal sterk afhankelijk van de instellingen in de bios, en aangezien de TS nog steeds niet verteld welke controller hij eigenlijk gebruikt, en wat zijn bios instellingen zijn schiet dit niet erg op.

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met Norton Ghost 2003 daar over een email gestuurd aan symantec en zij kwamen terug met het volgende:

"Ghost 2003 kan met SATA schijven omgaan als u het op de manier gebruikt
zoals omschreven in het onderstaande document.
symantec support

en dit verhielp bij mij het probleem:

Workaround
Depending upon the mix of SATA and IDE drives installed to your system, one of the following switches should resolve the problem:

* If you have an IDE and an SATA drive, or only IDE drives:
-FNI Forces Ghost to use the BIOS to gain access to the IDE drive.
* If you have an SATA drive and no IDE drives:
-NOIDE Disables access to IDE devices.
Pagina: 1