Een nieuw gebouwde PC heeft een probleem met afsluiten in winxpsp2
STANDBY en HERSTART werken goed, op standby (LED knippert)gaan de proc. koeler en kastkoeler uit en start weer op met een druk op het toetsenbord.
HERSTART gaat ook goed, alleen uitschakelen gaat de LED knipperen, beeld gaat weg maar koelers blijven lopen.
Met elke toetsenbord /muis of power knop krijg ik het ding niet weer aan.
Alleen reset of powerknop vasthouden werkt dan om het ding weer aan te krijgen.
Ik weet dat het te maken heeft met ACPI en APM en andere power managenment systemen.
Systeem:
ASUS A7V880
AMD Sempron 2800+
Kingston DRAM PC2700
XFX GeForce FX 5500
MAXTOR DM10 250 GB SATA
FREECOM writer met fotokaartlezer
Vraag: Hoe ik krijg ik het ding uit met de juiste instellingen of is er gewoon iets mis met dit moederbord, rest van de verhalen en FAQ heb ik gelezen en naar mijn kunnen geprobeerd.
BTW, dit is niet m'n 1e computer die ik bouw, wel de 1e A7V880.
STANDBY en HERSTART werken goed, op standby (LED knippert)gaan de proc. koeler en kastkoeler uit en start weer op met een druk op het toetsenbord.
HERSTART gaat ook goed, alleen uitschakelen gaat de LED knipperen, beeld gaat weg maar koelers blijven lopen.
Met elke toetsenbord /muis of power knop krijg ik het ding niet weer aan.
Alleen reset of powerknop vasthouden werkt dan om het ding weer aan te krijgen.
Ik weet dat het te maken heeft met ACPI en APM en andere power managenment systemen.
Systeem:
ASUS A7V880
AMD Sempron 2800+
Kingston DRAM PC2700
XFX GeForce FX 5500
MAXTOR DM10 250 GB SATA
FREECOM writer met fotokaartlezer
Vraag: Hoe ik krijg ik het ding uit met de juiste instellingen of is er gewoon iets mis met dit moederbord, rest van de verhalen en FAQ heb ik gelezen en naar mijn kunnen geprobeerd.
BTW, dit is niet m'n 1e computer die ik bouw, wel de 1e A7V880.