Ik heb sinds donderdag deze mooie controller in huis, maar ik erger me kapot aan die trage writes (reads zijn wel zeer ok) ik ben hier dus eens op zoek gegaan naar mensen met hetzelfde probleem, ik ben er een aantal tegengekomen, maar niemand heeft hier echt een oplossing voor gevonden, ik ben ook op verwijzing van oude topics naar www.2cpu.com gegaan en heb alle tips die daar ter sprake kwamen voor betere performance geprobeerd, maar ik kreeg slechts enkele procenten verbetering/verslechtering.
Wat ik allemaal heb geprobeerd: alle cache beleidsinstellingen geprobeerd, ECC vs gewoon SDram uitgeprobeerd, kabels verwisseld, termination gecheckt, BIOS update naar 111U ipv 111Q, etc, etc.
Als ik met HDtach of HDtune ging testen kwam er als resultaat een zeer rechte lijn op 40 MB/s, ATTO kwam met writes alleen niet verder dan 45 MB/s Reads 100 MB/s.
Specs van deze kaart zijn:
LSI MegaRAID Elite 1600 (2x U160) 128MB met BBU
de kaart zit in een 32 bits PCI slot
Schijfconfig is als volgt:
Kanaal 1: 2x Fujitsu MAP 36GB (RAID 0), 1x Fujitsu MAS 18GB (RAID 0)
Kanaal 2: 2x Seagate 15K.3 36GB (RAID 0)
Andere specs (indien nodig) zie sig.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor dit probleem heeft
Wat ik allemaal heb geprobeerd: alle cache beleidsinstellingen geprobeerd, ECC vs gewoon SDram uitgeprobeerd, kabels verwisseld, termination gecheckt, BIOS update naar 111U ipv 111Q, etc, etc.
Als ik met HDtach of HDtune ging testen kwam er als resultaat een zeer rechte lijn op 40 MB/s, ATTO kwam met writes alleen niet verder dan 45 MB/s Reads 100 MB/s.
Specs van deze kaart zijn:
LSI MegaRAID Elite 1600 (2x U160) 128MB met BBU
de kaart zit in een 32 bits PCI slot
Schijfconfig is als volgt:
Kanaal 1: 2x Fujitsu MAP 36GB (RAID 0), 1x Fujitsu MAS 18GB (RAID 0)
Kanaal 2: 2x Seagate 15K.3 36GB (RAID 0)
Andere specs (indien nodig) zie sig.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor dit probleem heeft