[testcase] Stasimuseum Berlijn

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-09 13:52

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Tijdens (een overigens zeer geslaagd) reisje naar Berlijn zijn we op bezoek geweest bij het Stasimuseum.De Stasi was de geheime politie van de communistische partij.

Als je daar rondloopt krijg je koude rillingen van de sfeer en de muffe lucht die er hangt. Dit wil ik graag
weergeven in de foto's. Tijd dus om de vakantiekiekjes even achterwege te laten en wat serieuzer aan het fotograveren te gaan.

Ik heb gekozen voor een compositie vanaf de grond, omdat hierbij de gangen mijn inziens imposanter overkomen.

De foto's zijn genomen met een Canon A75. En ik heb de levels aangepast in photoshop (autolevels, lekker makkelijk en geeft meestal een goed resultaat) En ze zijn uiteraard clickable naar het orginele formaat: 2048x1536
1.
Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/IMG_4438th.jpg
er liep helaas iemand net de gang in, maar ik vind de beschadigde muur aan de linkerkant wel erg typisch en zodoende vind ik het toch nog een mooie foto.
2.
Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/IMG_4439th.jpg
Nu aan de andere kant van de gang met een deur met zeer degelijk schanier ipv muur en ook zonder persoon :)
3.
Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/IMG_4440th.jpg
De binnenplaats waar het om het plaatje compleet ijzig te maken ook nog es sneeuwde
4.
Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/IMG_4441th.jpg
Gang met achter iedere deur een verhoorkamer (120(!) in totaal)

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/IMG_4442th.jpg
Zelfde gang meer naar het midden toe.

Wat ik jammer vind van de foto's is dat de lampen en de ramen wel heel erg fel zijn geworden (door lange sluitertijd welke wel broodnodig was) wat valt hier nog aan te bewerken eigenlijk? En wat vinden jullie zoal van de foto's ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Ik zou ze in zwart-wit zetten, misschien een beetje ruis erbij. Misschien duotone?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Je hebt wel erg vaak het camerastandpunt "camera op de grond zetten en klikken maar" gebruikt. Ik zou persoonlijk wat meer afwisseling willen zien en bovenal wat minder van de vloer. De helft van de foto is gevuld met de vloer. Vooral de laatste twee vind ik daarom minder.

[ Voor 17% gewijzigd door T.T. op 20-02-2005 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Iets meer variatie had deze shoot ook niet verkeerd gedaan evenals iets meer foto's . Foto 3 vind ik het mooiste al is die technisch niet erg moeilijk.

Foto 4 en 5 zijn ook bijna hetzelfde terwijl foto 4 recht is en foto 5 niet. Verder wel leuke en indrukwekkende onderwerpen, heb je er nog meer foto's van?

[ Voor 36% gewijzigd door janklp op 20-02-2005 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik mis de spanning in je compositie een beetje. Het zijn aardige fotos opzich, maar het beeld niets uit, een dooie gang. Meer niet, er zitten geen echte ritmes in je fotos die je er mooi inbrengt. Je lage standpunt is best aardig, maar het maakt het er niet echt intressanter op, want er is niet echt iets wat je in jouw fotos groot (dankzij laag) laat zien. Je zou de fotos een stuk spannender kunnen maken door bijvoorbeeld het contrast deur/muur en daar het ritme in te versterken. Je kan 't aardig opkrikken met photoshop, maar je fotos opzich hebben 't nog niet helemaal...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik ben er met m'n favoriete foto nog es photoshop mee ingedoken.

Ik heb een stuk van de grond afgeknipt, dat was idd wel erg beeldvullend zonder echt wat bij te dragen. Verder issie zwart/wit met wat ruis (en ik had nog wel zo m'n best gedaan zo min mogelijk ruis op de foto te krijgen...). Ik heb nu ook het idee dat er tussen muur/deur een groter contrast bestaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/4438bwth.jpg

Misschien moet er nu ook een stukje van de muur aan de linkerkant af, maar dan valt dus ook die beschadiging weg die ik toch ook wel weer mooi vind :/

Ik heb verder ook nog een versie die op zich best mooi de sfeer weergeeft, maar door de sterke bewerking het domein 'fotografie' heeft verlaten en het rijk der 'pogingen tot impressionisme' is binnengeslopten, ik zal jullie er maar niet mee vervelen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 20-02-2005 12:57 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

De bovenstaande foto ziet er erg goed uit in z/w, nu alleen nog de foto ouder eruit laten zien.
De kleuren foto's zien er ook goed uit, persoonlijk had ik ze iets hoger boven de grond genomen, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zag gisteren (vannacht dus eigenlijk) dit topic al voorbij komen, en vond toen de eerste foto al wat hebben, alleen er ontbrak nog iets. Wellicht dat deze bewerking een verbetering is:
Afbeeldingslocatie: http://www.totallyl33t.net/images/got/stasimuseum_thumb.jpg
(Klik voor 1024x768)

[ Voor 4% gewijzigd door Victor op 20-02-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Hey dat ziet er gaaf uit!

Bespeur ik hier een filmgrain en een motionblur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
steveman schreef op zondag 20 februari 2005 @ 14:27:
Hey dat ziet er gaaf uit!

Bespeur ik hier een filmgrain en een motionblur?
Onder andere. Ik ben niet zo'n held in het bewerken van foto's, dus waarschijnlijk heb ik meer effecten gebruikt dan noodzakelijk om het gewenste resultaat te krijgen. Ik heb gebruikt:
- Noise
- Color fill met een donkerbruine tint
- Unsharp mask
- Contrast verhoogd
- Een kopie van de layer eroverheen geplakt om het zaakje nog iets donkerder te maken

Verder nog wat kleine tweakjes hier en daar. Ik gebruik overigens Fireworks MX 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Radial blur zo te zien. Inderdaad wel mooi. De foto is alleen wel scheef (helt linksom) en dat mag nog wel even gecorrigeerd worden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Gave pics, qua opmerkingen kan ik me verder aansluiten bij anderen. Foto 3 is een welkome afwisseling in de serie foto's waarbij je vaak hetzelfde standpunt gebruikt. Verder vind ik het resultaat van de edit die je later postte erg mooi. De crop waarbij je een stuk vloer weg laat, zwart-wit en de noise voegen naar mijn mening nog iets extra's toe aan de foto.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Kan het kloppen dat de foto's het niet doen? Zowel in Firefox als IE zie ik ze niet en dat vind ik erg jammer, want de nabewerking van King_Louie vind ik erg indrukwekkend dus ik zou graag alle foto's bekijken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Ja de server is even down... (krijg je als je systeembeheerder een psycholoog is... ;) ) Kan met een uur weer gefixt zijn.

Pagina: 1