Toon posts:

[XP] Windows update site gaat niet meer open/wit venster*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik sta hier even met verstomming geslagen :) Als ik windows update wil doen krijg ik gewoon een blanco pagina te zien. :) Ik zoek al enkele uren bedrijvig naar een oplossing maar ik kan er maar niet opkomen. Ik kan wel de source van de pagina zien maar daar ben ik natuurlijk niet veel mee...

Heeft er soms iemand enig idee wat er aan de hand is?

Heb al enige dingen geprobeerd :- virusscan + spyware scan
- andere sites werken nog met IE, sommige ook weer niet (lijkt wel
of iets bepaalde sites blokt) => ik heb geen popupblokker voor IE
- iemand laten controleren of de site wel werkt

Als firewall en antivirus heb ik zone alarm security suite. Toen de site nog werkte had ik enkel zone alarm pro, en Norton als antivirus. Ik denk niet dat het aan zone alarm ligt (heb alle beveiliging al eens op low gezet).

Bizar zaakje dit :(

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Kijk eens in je HOSTS-file? Welk OS heb je?
Win 9x: c:\windows\hosts
Win NT/2k/XP/2k3: %systemroot%\system32\drivers\etc\hosts

Check de zone waarin Windows Update staat, staat die in de zone 'Internet' of 'Vertrouwde websites'?

Probeer ook de link http://v5.windowsupdate.microsoft.com eens uit, misschien werkt die wel.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op zondag 20 februari 2005 @ 01:57:
Kijk eens in je HOSTS-file? Welk OS heb je?
Win 9x: c:\windows\hosts
Win NT/2k/XP/2k3: %systemroot%\system32\drivers\etc\hosts

Check de zone waarin Windows Update staat, staat die in de zone 'Internet' of 'Vertrouwde websites'?

Probeer ook de link http://v5.windowsupdate.microsoft.com eens uit, misschien werkt die wel.
Moet die zone in die hosts file staan:-)? bij mij is het bestand zo goed als leeg. De link die je gaf doet het ook niet...Hij laadt de site, dan zegt ie done en dat het is 8)7

Toch maar eens die zone alarm deinstalleren :) wie weet

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 02:11:
[...]

Moet die zone in die hosts file staan:-)? bij mij is het bestand zo goed als leeg. De link die je gaf doet het ook niet...Hij laadt de site, dan zegt ie done en dat het is 8)7

Toch maar eens die zone alarm deinstalleren :) wie weet
nee juist niet in de hosts file, maar sommige virussen zetten hem er in met een verwijzing naar een virussite of localhost zodat je er niet meer bij kunt.

Probeer eens gewoon naar http://windowsupdate.microsoft.com te gaan :?

Verwijderd

Topicstarter
Ligt niet aan de zone alarm suite... Echt erg vreemd, daarnet ging de site heel even open. Daarna stopte IE met "laden" na het vragen om een nieuwe versie van Windows update te mogen installeren.

Tweakers.net wordt ook al niet meer fatsoenlijk geladen (net zoals een boel andere sites). Ben al geneigt een system restore te doen. Voorlopig wint de nieuwsgierigheid het nog :9

EDIT:

Ik heb het mankement gevonden:s , korte uitleg:

Na het deinstalleren van zone alarm security suite besloot ik Norton AV terug ff te installeren (om echt nog eens zeker te zijn dat ik geen virus heb, weet namelijk nog niet hoe betrouwbaar zone alarms scanner is).

Metteen na de reboot gingen alle sites die niet meer met IE opgingen plots wél terug. Het enige abnormale dat ik mss heb gedaan is dat ik Norton verwijderd heb met een tool dat ik vond op de site van Symantec (kreeg een vervelende foutmelding=>oplossing was dat tool)...

Nu toch maar men bed inkuipen en morgen norton terug eens verwijderen. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren:-)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 02:50 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
regsvr32 urlmon.dll wil dit probleem ook nog wel eens resetten :)

Ik zet nog even XP in de titel, omdat het er alle schijn van heeft dat dit je os is :)

[ Voor 41% gewijzigd door sanfranjake op 20-02-2005 11:05 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:04:
regsvr32 urlmon.dll wil dit probleem ook nog wel eens resetten :)

Ik zet nog even XP in de titel, omdat het er alle schijn van heeft dat dit je os is :)
Idd Xp, je vergeet al eens wat info als je na middernacht nog een topic post :) . Mijn scan ga ik dadelijk opzetten en dan norton er weer af. Ff opzoeken wat het bestand is dat je bedoeld.

Verwijderd

Bij mij gebeurt dit ook wel eens, diverse sites openen dan niet meer zoals het hoort. Het herinstalleren van de Java VM lost dit probleem bij mij in 99% van de gevallen op...(http://www.java.com)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:09:
Bij mij gebeurt dit ook wel eens, diverse sites openen dan niet meer zoals het hoort. Het herinstalleren van de Java VM lost dit probleem bij mij in 99% van de gevallen op...(http://www.java.com)
Als de site java gebruikt is dat idd al wel eens de oplossing (voor de chat van TMF bijvoorbeeld)
Ik denk gwn dat door de deinstallatie van norton een bestand is gewist dat niet gewist mocht worden. Ik kan geen andere verklaring bedenken. Zelfs het system restore venster bleef wit (geen idee wat de link tss windows update en system restore is)

Doordat dat venster witbleef dacht ik aan een virus dat Zone alarm niet kon vinden, daarom installeerde ik norton terug, om even een scan te doen. De rest ken je:-)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Zone Alarm kan geen viri vinden, het is tenslotte een firewall. :+
Systemrestore wijst overigens naar een lokale HTML Application, een toepassing dus.

Je kan Zone Alarm rustig verwijderen, je hebt toch Windows Firewall?

We are shaping the future

Pagina: 1