Toon posts:

Reboots (geen uitvinken)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze computer nou 2 jaar en hij heeft altijd goed gedraait, ongeveer 2/3 maand geleden begon hij plotseling af en toe te rebootte (2x in de week ong.) op een website zag ik dat je automatisch rebootten moest uitvinken zodat je de fout kon zien, dit heb ik dan oo kgedaan en ik kreeg idd die bluescreen, sinds ongeveer 2 weken heb ik dat probleem niet meer, maar heeft zich een veel vervelender probleem zich voorgedaan. Hij reboot plotseling en blijft dat een aantal minuten uitstaan en start vanzelf weer op, vaak start hij ook gewoon direct weer opnieuw op, soms zo 5 keer achter elkaar. eerst dacht ik dat het misschien de temperatuur was omdat hij vaak even uitblijft maar hij reboot bij 50 graden net zo vaak als bij 65 graden dus dat kan het ook niet zien. hier volgen mijn specs:

CPU: AMD Athlon XP 2200+
mobo: Gigabyte GA-7DXE
256 mb ddr ram geheugen
gforce 4 mx 440 64mb
BIOS: Award Software International version 6.00 PG

//EDIT voor wat uitgebreidere specs: http://members.home.nl/theyink/cpuz.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 00:45 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
En jij vindt 50 en 65 graden normale temperaturen?
Ik zou toch echt voor een beter koelertje gaan kijken...

En je pc controleren op evt. Blaster virus (of consorten)

We are shaping the future

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Ik zou eens naar je elco's kijken, dit bordje is gemaakt in een tijdperk waarin dit nog wel eens kon gebeuren

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alex schreef op zondag 20 februari 2005 @ 00:42:
En jij vindt 50 en 65 graden normale temperaturen?
Ja, dat zijn ze... alles onder de 90C moet prima werken, zelfs rekening houdend met een 10C afwijking in de meting zitten deze temps 15C onder de gevarenzone :o
Ik zou toch echt voor een beter koelertje gaan kijken...
Dat is dus onnodig en sowieso hier niet de oorzaak...
En je pc controleren op evt. Blaster virus (of consorten)
Dat is weer wel zinnig

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
heb een virussanner maar daar vindt die niks, iemand nog een handige online virusscanner? (wel een beetje een snelle dan want hij moet wel klaar zijn met scannen voordat de computer reboot ^_-)

• Alex)
dion_b schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:45:
[...]

Ja, dat zijn ze... alles onder de 90C moet prima werken, zelfs rekening houdend met een 10C afwijking in de meting zitten deze temps 15C onder de gevarenzone :o
Dan heb ik dus een prima systeem, die van mij komt eigenlijk nooit > 45. Momenteel 40 °
[...]

Dat is dus onnodig en sowieso hier niet de oorzaak...

[...]

Dat is weer wel zinnig
Geen commentaar op :+

Werkt alle hardware wel goed samen? Ik heb het zelf gezien dat doordat hardware niet goed samenwerkt, een systeem spontane reboots krijgt. Koppel al je hardware eens los, behalve video, hdd, mobo, proc, en één geheugenreepje?

En wat stond er in de BSOD? (=Blue Screen Of Death)

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 20-02-2005 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
iets met het mini geheugendump, maar die error heb ik de afgelopen tijd niet meer gehad, de computer blijft nou echter steeds langere tijden uit voordat hij weer opstart (vandaag zelfs een aantal keren langer als 30 minuten)

• Alex)
Start > Uitvoeren > eventvwr.msc
En ga dan in 'Systeem' eens naar de dag dat je de laatste fout hebt gehad, en post de fouten die je dan ziet eens hier?

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 21-02-2005 00:21 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:25:
iets met het mini geheugendump, maar die error heb ik de afgelopen tijd niet meer gehad, de computer blijft nou echter steeds langere tijden uit voordat hij weer opstart (vandaag zelfs een aantal keren langer als 30 minuten)
"Uit", in de zin van dat je de PC niet meer eens kunt aanzetten? Dan is het zeker een probleem met de voeding.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
uit in de zin van 3 uur uit dan start hij op en doet het 5 minuten, en dan valt hij weer uit 8)7 laatste dagen valt hij al uit voordat ik uberhaupt kan kijken wat er is, hij geeft ook geen error ofzo. zat te denken dat het 1 van de volgende 3 dingen is: werkgeheugen kapot/worm virus of voeding.
Pagina: 1